AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #81 Skrevet 12. desember 2019 TS, du trenger en realitycheck! Mannen min og jeg tjener bra, men når vi inviterer til familiebursdag, inviterer vi ca. 10–15 mennesker, ikke 30. Vi inviterer til kake og kaffe, ikke middag. Du flotter deg, men du har ikke råd til dette. Det må du legge av deg, ellers har du mange sure år foran deg. Ingen blir misfornøyd eller skuffet med kake og kaffe i en ettårsdag eller toårsdag. Inviter til kl. 14, f.eks. Det er åpenbart verken lunsj eller middag. Anonymkode: 63ebe...7af 29
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #82 Skrevet 12. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg trekker ikke invitasjoner nå altså. Lurer på å kun servere kake, eventuelt grandiosa. Anonymkode: 40513...197 Suppe og hjemmelagde rundstykker (evt halvstekt fra xtra) er mye billigere enn både pølse og grandiosa, og mye bedre og mer passende til voksne. I tillegg er det enklere å lage til mange enn grandiosa. Anonymkode: 6d1f8...101 10
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #83 Skrevet 12. desember 2019 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Foskjell på evne, gidde, orke, vil eller har mulighet... Anonymkode: 3f0e8...f06 Det er jo egentlig ikke forskjell når resultatet blir det samme. Ts; sånn som jeg har skjønt det, så har du allerede invitert på middag og kaker. Du vil servere pølser eller grandis. Det er jo for det første ikke særlig mettende når det er snakk om voksne gjester, og gjestene vil sannsynligvis lage seg noe når de kommer hjem. Så da ville jeg heller forslått snitter. Kjøp billig oppskjært brød og del i trekanter. Ha på noe salat/grønnsaker/frukt, majones/smør og ulike pålegg som skinke, egg, ost, reker eller lignende. Eventuelt kan du lage gryterett, og servere ris og salat ved siden av. Hva med denne, siden du i utgangspunktet tenkte pølser? https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/kjott/hot-pølsegryte Om det blir dyrt med pølser, kan du erstatte noe av det med eks. gulrøtter og blomkål. Om cremefraishe blir dyrt, kan noe av det erstattes med eks. kokosmelk. Også kjøper du billig ris ved siden av, og gjerne noe billig påsmurt brød. Og selskap med 30stykk til 1000kr vil jeg betegne som billig. Ikke svimlende summer. Anonymkode: c654b...713 6
got2go Skrevet 12. desember 2019 #84 Skrevet 12. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal tantene og onklene la barna være igjen hjemme og skaffe de barnevakt? Besteforeldre, tanter og onkler med barna er jo bare det jeg har invitert... Anonymkode: 40513...197 Ja, men da ber du bare besteforeldrene! Du mååå ikke invitere hele slekta når du ikke har råd 9
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #85 Skrevet 12. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg pleier bare å servere kake i familiebursdag, og ber gjerne også gjestene bidra med kake om det er behov. Er dette et alternativ? Anonymkode: 26b73...da0 Du ber gjerne(!?) gjestene om å bake/kjøpe inn kaker for deg?? Det er frekt. Anonymkode: d7de8...33c 3
Turkis Sau Skrevet 12. desember 2019 #86 Skrevet 12. desember 2019 (endret) 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ber gjerne(!?) gjestene om å bake/kjøpe inn kaker for deg?? Det er frekt. Anonymkode: d7de8...33c Nei, det er helt vanlig å spørre om den og den kan bake en kake og ta med. Hvertfall på vestsiden av fjellene. Endret 12. desember 2019 av Turkis Sau 22
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #87 Skrevet 12. desember 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ber gjerne(!?) gjestene om å bake/kjøpe inn kaker for deg?? Det er frekt. Anonymkode: d7de8...33c Jeg bor på Østlandet og det er helt vanlig her, også. Når man arrangerer familieselskap for et lite barn, er det gjerne de aller nærmeste man inviterer (unntatt TS, da, som "må" ble hele slekta, enda hun ikke har råd ...). Klart jeg kan spørre moren min om hun kan bake verdens beste sjokoladekake til toåringen? Til ettårsdagen kjøpte hun marsipankake fra bakeriet, det spurte jeg henne ikke om engang. Jeg synes også det er hyggelig å bli spurt om jeg kan bake min spesialitet til selskaper. Anonymkode: 63ebe...7af 16
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #88 Skrevet 12. desember 2019 16 timer siden, tussi84 skrev: Husk på å kjøpe et alternativ til de som er muslimer, feks kylling eller kalkun pølser. Evt bare kjøp kylling pølser til alle. De som har diverse dietter kan ta med mat selv. Anonymkode: beb4c...bee 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #89 Skrevet 12. desember 2019 1/2 PRIS PÅ GRANDIS PÅ REMA NÅ Anonymkode: bdcce...9cf 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #90 Skrevet 12. desember 2019 Server bare kake og is. Dropp mat. Hvis noen kommer kjørende langveisfra kan du eventuelt tilby dem litt mat før de kjører tilbake. Brødskiver, suppe eller noe sånt. Kanskje du burde ta kontakt med en økonomirådgiver eller noe? Anonymkode: cea6c...5ad 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #91 Skrevet 12. desember 2019 Det er en familiebursdag. Du trenger ikke å servere annet enn kaker der når du ikke har råd til noe mer. Anonymkode: b9924...e8a 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #92 Skrevet 12. desember 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg bor på Østlandet og det er helt vanlig her, også. Når man arrangerer familieselskap for et lite barn, er det gjerne de aller nærmeste man inviterer (unntatt TS, da, som "må" ble hele slekta, enda hun ikke har råd ...). Klart jeg kan spørre moren min om hun kan bake verdens beste sjokoladekake til toåringen? Til ettårsdagen kjøpte hun marsipankake fra bakeriet, det spurte jeg henne ikke om engang. Jeg synes også det er hyggelig å bli spurt om jeg kan bake min spesialitet til selskaper. Anonymkode: 63ebe...7af TS inviterer sine egne foreldre og søsken, samt ungene hun er tante til. Det er hennes nærmeste. I tillegg inviterer hun fars foreldre og søsken, samt ungene han er onkel til. Det er hans nærmeste. Barnets nærmeste teller altså 30 personer. Anonymkode: 4525c...e25 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #93 Skrevet 12. desember 2019 34 minutter siden, AnonymBruker skrev: TS inviterer sine egne foreldre og søsken, samt ungene hun er tante til. Det er hennes nærmeste. I tillegg inviterer hun fars foreldre og søsken, samt ungene han er onkel til. Det er hans nærmeste. Barnets nærmeste teller altså 30 personer. Anonymkode: 4525c...e25 Du glemte besteforeldrene til TS (og barnefar?) og alle tantene og onklene til TS (og barnefar?). Altså foreldrene til ungene hun er tante til. Hvis man har råd, og plass, og lyst, kan man selvfølgelig invitere 30 mennesker. Men TS kunne også valgt å invitere kun de fire besteforeldrene til barnet, og kun tanter og onkler, altså egne søsken. Eller kjørt bare kake og kaffe. Eller latt fars familie arrangere sitt selskap. Anonymkode: 63ebe...7af 4
tussi84 Skrevet 12. desember 2019 #94 Skrevet 12. desember 2019 Etter å ha lest litt mer så ser jeg nå at det er snakk om familie selskap og ikke barnebursdag. Da holder det å servere kaker og kaffe, og ha brus eller saft til de som ikke drikker kaffe. Mer enn dette er ikke nødvendig. Hvis du Absolutt må ha noe mer enn det smør heller noen rundstykker selv. Kjøp loff, og legg på pålegg som ost, skinke, egg og pynt med feks salat, agurk, tomat, paprika osv. 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #95 Skrevet 12. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du glemte besteforeldrene til TS (og barnefar?) og alle tantene og onklene til TS (og barnefar?). Altså foreldrene til ungene hun er tante til. Hvis man har råd, og plass, og lyst, kan man selvfølgelig invitere 30 mennesker. Men TS kunne også valgt å invitere kun de fire besteforeldrene til barnet, og kun tanter og onkler, altså egne søsken. Eller kjørt bare kake og kaffe. Eller latt fars familie arrangere sitt selskap. Anonymkode: 63ebe...7af Jeg har ikke lest noe om foreldrenes onkler og tanter, eller deres besteforeldre (altså barnets oldeforeldre, som fortsatt kan være blant barnets nærmeste). Anonymkode: 4525c...e25 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #96 Skrevet 12. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du glemte besteforeldrene til TS (og barnefar?) og alle tantene og onklene til TS (og barnefar?). Altså foreldrene til ungene hun er tante til. Hvis man har råd, og plass, og lyst, kan man selvfølgelig invitere 30 mennesker. Men TS kunne også valgt å invitere kun de fire besteforeldrene til barnet, og kun tanter og onkler, altså egne søsken. Eller kjørt bare kake og kaffe. Eller latt fars familie arrangere sitt selskap. Anonymkode: 63ebe...7af Foreldrene til ungene TS er tante til, er da vitterlig TS' søsken med partnere? Anonymkode: 4525c...e25 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #97 Skrevet 12. desember 2019 Middag og kake til 30 personer på en vanlig bursdag?! Hallo, det er ikke vanlig. Det hadde blitt skikkelig trangt også hos oss! Kake og søtt er mer enn bra nok. Og hvor hyggelig blir det med svigerfamilie uten far? Tror kidza ville sagt kleeeint Anonymkode: 79768...27d 10
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #98 Skrevet 12. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: 1/2 PRIS PÅ GRANDIS PÅ REMA NÅ Anonymkode: bdcce...9cf Ja, men til 30 personer trenger man minst 15 grandiosa, egentlig mer (de fleste voksne spiser mer enn en halv papp-pizza), så blir ikke særlig billig selv om det er halv pris... Anonymkode: 8544a...022 2
Gjest Chroma Skrevet 12. desember 2019 #99 Skrevet 12. desember 2019 Brusen kan du droppe. Kjøp den billigste saften, det er godt nok faktisk! Da sparer du mye penger!
due flue Skrevet 13. desember 2019 #100 Skrevet 13. desember 2019 13 timer siden, AnonymBruker skrev: 1/2 PRIS PÅ GRANDIS PÅ REMA NÅ Anonymkode: bdcce...9cf Hjelper ikke det når der er utsolgt. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå