AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #1 Skrevet 12. desember 2019 Jeg er alenemor, dårlig råd. Vi skal feire bursdagen til datteren min i helgen, men jeg ble tipset om at pølser var så billig og det burde jeg kjøpe.. Har ikke handlet det før, men så i butikken i dag og det var en helt svimmel pris... Jeg regner 3 pølser til hver og det kommer da på 400 kr. Pølsebrød og lomper var billig så den er jo grei. Vi må ha noe brus, kaker og godteri også så dette kommer sikkert på 1000 kr. Lurer på om noen vet hvor jeg kan få tak i rimelige pølser? Kikket på kiwi, spar og coop. Rema pleier å ha mye greie priser men da må jeg kjøre et lite stykke, så om noen vet pris og antall pølser der, gjerne si ifra. Anonymkode: 40513...197
Anonymus6 Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Xtra, firstprice? Er nok det billigste. Xtra har hvertfall store poser med wienerpølser, syns det høres mye ut å regne 3 pølser til hver.. noen spiser en andre fler, så tenker at å regne to til hver vil holde🤔 kommer jo også Ann på alder da 32
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #3 Skrevet 12. desember 2019 Hvor mange gjester skal dere ha i bursdag? Lag hjemmelaget pizza i stedet, det er billigere 2 pizza også fryser du bare ned restene. Ikke bruk masse penger på kake, sjokoladekake med nonstop og seigmenn holder i massevis, ungene er ikke så opptatt av kake. Kjøp billig brus, eller bare lag saft med isbiter? Samme med godteri, kjøp billigmerkene og ha litt i skåler på bordet. Anonymkode: 4950c...31c 45
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #4 Skrevet 12. desember 2019 Hva med å gå innom noen matbutikker å spørre om de kan holde av noen pølsepakker til deg som går ut på dato? Anonymkode: 0ae23...9a1 1
Nymphadora Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 På meny får du økonomipakke wienerpølser, 24 stk, til 110 kr ca. Hvor mange gjester er det? 1
tussi84 Skrevet 12. desember 2019 #6 Skrevet 12. desember 2019 Husk på å kjøpe et alternativ til de som er muslimer, feks kylling eller kalkun pølser. Evt bare kjøp kylling pølser til alle. 4
sølvdryss Skrevet 12. desember 2019 #7 Skrevet 12. desember 2019 Lomper er veldig billig. Grillpølser fra first price 1kg koster 22 på meny. Grill/stek i ovn. Ha idun ketchup og sennep til. Sprøstekt løk fra FirstPrice. Server 2 ulike safter i stedet for brus. Det er billigere. Alternativt kan du lage slike: https://www.tine.no/oppskrifter/middag-og-hovedretter/pasta-og-ris/spider-spagetti Popcorn og saltstenger er billig. Sjekk ut om julegodteri er på tilbud? Europris har ofte billigere snop. Hvis de liker pepperkaker får du kjøpt stor boks til ca 9kr. Ha gelé i stedet for kake. En pakke koster ca 12kr om du kjøper slik du blander selv. Vaniljesaus til for ca 30kr. Gelén kan has i en gøy kakeform for å stive hvis den skal se litt «kul» ut. 22
Gjest camill Skrevet 12. desember 2019 #8 Skrevet 12. desember 2019 Kjøp spagetti og kjøttdeig/kyllingkjøttdeig (first price eller rema sitt eget merke). Saft/billig brus og en pakke med popcorn til å poppe i mikroen som inneholder 3 pakker (koster ca 10-15 kr på rema eller kiwi). Bak sjokoladekake eller hør om noen i familien kan hjelpe med å bake mot at du kjøper inn det som trengs.
Fone Skrevet 12. desember 2019 #9 Skrevet 12. desember 2019 Dersom 1000 kroner er vanskelig å få til vil jeg anbefalle deg å snakke med kontaktlærer eller lignende, så har de kanskje noen ideer 😊 Alle barn burde kunne feire barnebursdag uten at det går hardt utover økonomien. Kanskje kommunen din har mulighet til å hjelpe eller noen andre i nærmiljøet 😊 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #10 Skrevet 12. desember 2019 Beregner du ikke veldig mye pølser? Hvor gamle er disse barna? Vi beregner 3 pølser per person i pølsefest for voksne. 8-åringens bursdag beregnet vi 2 per barn, men satt igjen med mye til overs - reelt gikk det ca 1 pølse per barn, noen spiste 2, men noen ønsket kun å spise pølsebrød. Når det er sjokoladekake og is på bordet går det ikke så mye pølser Vi har aldri servert godteri i bursdagsselskap, er det vanlig? Kun litt NON-stop til isen kanskje. Sjokoladekake i langpanne, pose fra Toro fordi den er glutenfri og alle kan spise. Et par poser popcorn. Brus fra rema, de har alltid godt tilbud. En stor boks vaniljeis, 3 liters fra billigmerke. Har aldri brukt 1000 kr på barnebursdag. 400-500 kr ender vi opp på, uten å egentlig spare. Litt etter alderen, men det begrenser seg hva små barn klarer å proppe i seg. Tid til å leke litt skal de også ha. Anonymkode: 47bb9...374 36
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #11 Skrevet 12. desember 2019 Åja, gelé og vaniljesaus har også vært populært - er visst nesten litt eksotisk, mulig noe ikke så mange tar seg tid til å lage mer? Lager det i fromasjform og server på kakefat Anonymkode: 47bb9...374 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #12 Skrevet 12. desember 2019 Utifra hva du skriver TS, så kan jeg se at du ikke har et eneste kvekk av økonomisk forstålese iforhold til å planlegge. 3 pølser til hver? Regn 2 pølser til hver. Er det 20 gjester, så kjøp 40 pølser. Dette koster ikke mer enn 100kr. Langpanne fra toro 30-50kr og kokesjokolade 10kr + pynt 30kr, ca 100kr for langpannekake. Du må regne med 200kr, ikke 1000. Si 300kr så har du et rikelig rom for å bruke litt ekstra. Anonymkode: b29f4...b84 44
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #13 Skrevet 12. desember 2019 Hvilke pølser er det du har sett på egentlig? Hvis det f.eks. er Gilde grillpølser til 29 kr pakken må du opp i 42 gjester for at det skal koste 400 kr. Xtra eller First price er enda billigere, og du trenger maks 2 til hver. 😛 Anonymkode: f8a70...7cc 19
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #14 Skrevet 12. desember 2019 4 timer siden, tussi84 skrev: Husk på å kjøpe et alternativ til de som er muslimer, feks kylling eller kalkun pølser. Evt bare kjøp kylling pølser til alle. De smaker jalla, og dette trenger hun selvfølgelig ikke bry seg om. Snakk om å legge til problemer.. Anonymkode: ca079...9b0 20
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #15 Skrevet 12. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Utifra hva du skriver TS, så kan jeg se at du ikke har et eneste kvekk av økonomisk forstålese iforhold til å planlegge. 3 pølser til hver? Regn 2 pølser til hver. Er det 20 gjester, så kjøp 40 pølser. Dette koster ikke mer enn 100kr. Langpanne fra toro 30-50kr og kokesjokolade 10kr + pynt 30kr, ca 100kr for langpannekake. Du må regne med 200kr, ikke 1000. Si 300kr så har du et rikelig rom for å bruke litt ekstra. Anonymkode: b29f4...b84 Det er ikke bursdag med skole eller barnehage. Det er hun for liten til enda, men det ville blitt billigere da barn ikke er så kravstore. Det her er familiebursdag med flest voksne. Desverre er brødrene mine, søstera, moren min og faren min noen kjøttetere som spiser minst 5 hver. Resten spiser sikkert 2 hver. Vi blir 30 personer, fordelt på 2 dager da familien min og farsiden er store familier. Jeg har kun invitert søskenbarn, tanter og onkler, og besteforeldre til datteren min, for å begrense.. Anonymkode: 40513...197
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 Populært innlegg #16 Skrevet 12. desember 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bursdag med skole eller barnehage. Det er hun for liten til enda, men det ville blitt billigere da barn ikke er så kravstore. Det her er familiebursdag med flest voksne. Desverre er brødrene mine, søstera, moren min og faren min noen kjøttetere som spiser minst 5 hver. Resten spiser sikkert 2 hver. Vi blir 30 personer, fordelt på 2 dager da familien min og farsiden er store familier. Jeg har kun invitert søskenbarn, tanter og onkler, og besteforeldre til datteren min, for å begrense.. Anonymkode: 40513...197 Det holder å servere pølser i barnebursdag, er vanlig å servere voksne bare kake og kaffe, eventuelt bake noen rundstykker med enkelt pålegg eller vafler. Middag trenger de vel ikke? Anonymkode: 32912...804 51
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #17 Skrevet 12. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke bursdag med skole eller barnehage. Det er hun for liten til enda, men det ville blitt billigere da barn ikke er så kravstore. Det her er familiebursdag med flest voksne. Desverre er brødrene mine, søstera, moren min og faren min noen kjøttetere som spiser minst 5 hver. Resten spiser sikkert 2 hver. Vi blir 30 personer, fordelt på 2 dager da familien min og farsiden er store familier. Jeg har kun invitert søskenbarn, tanter og onkler, og besteforeldre til datteren min, for å begrense.. Anonymkode: 40513...197 Men vet ikke familien din om din økononiske situasjon da? Tenker det er (burde være) lettere å forklare til dem at det ikke blir voldsomt med servering pga tingenes tilsgand, evt foreslå at de tar med seg litt mat til fellesbord, når det er familie. 👍 JEG hadde iallefall ikke reagert hvis noen i min familie hadde spurt meg om å ta med et fat med noe mat til en bursdag. 😀 Anonymkode: 26105...d53 46
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #18 Skrevet 12. desember 2019 Lag suppe med ferske rundstykker til, hvis gjestene er voksne. Anonymkode: 43c33...7ec 34
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #19 Skrevet 12. desember 2019 På rema 1000 er det tilbud på 200g sjokoladeplater til 25 kr, 1,5 kg wienerpølser til 59 og 4 for 25 kr på taffelvann. Kiwi har 1,5 l julebrus til 8 kr og Fjordland 970 g risgrøt til 13 kr for de som ikke liker pølser, og en hel iskake til 19 kr. Obs har 4 grandiosa for 100 kr og 4 poser chips for 60 kr. Lomper er alltid billig til 13 kr for 10 lomper. Ser ikke hvordan dette kan bli dyrt. Anonymkode: 095e5...86d 17
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #20 Skrevet 12. desember 2019 Last ned appen Mattilbud. Anonymkode: 095e5...86d 6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå