AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Har en venninne som har vært sammen med ikke vestlige innvandrere, hun har gått med på å leve deres levesett, være som dem, gå på moské, få unger og nå etter mange år sier hun at de lurte henne og at hun savner å være den gamle "Kristina" . De lurte henne eller hun lettlurt? I følge henne så var ikke hun akseptert i første omgang men gjorde alt for å passe inn slik at foreldrene til de mennene "godtok" henne så jeg vet ikke hvordan hun ble lurt når hun aktivt trengte seg inn. Nå vil hun at jeg skal hjelpe henne med å komme tilbake til vennegjengen som hun har gitt slipp på for mange år siden og vil begynne å feste igjen når anledningene byr på, men jeg føler ikke for det ettersom vi ikke helt deler samme verdier. Er det frekt å si nei? Anonymkode: 83d92...172
Måbarefåsiat... Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Hvorfor skal du si nei? Fordi den livsstilen hun valgte ikke passet deg? 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Akkurat nå, Måbarefåsiat... skrev: Hvorfor skal du si nei? Fordi den livsstilen hun valgte ikke passet deg? Tror det som plager meg mest er at hun ikke innrømmer at hun har tatt feil og går rett på offerrollen. Pluss at vi har vokst fra hverandre, veldig. Anonymkode: 83d92...172
Måbarefåsiat... Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 Men du kan likevel være en god venninne og hjelpe henne nå. Tøft at hun spør, det har sikkert kostet litt. 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror det som plager meg mest er at hun ikke innrømmer at hun har tatt feil og går rett på offerrollen. Pluss at vi har vokst fra hverandre, veldig. Anonymkode: 83d92...172 Dette er ei venninne som har gjort feil. Hun sier at hun ble presset inn i noe som hun å ser at hun angrer på - og så skal du snu ryggen til henne. Dårlig gjort av deg. 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det frekt å si nei? Jeg syns det er dårlig gjort om du sier nei. Anonymkode: 02bab...017 4
_nubbenella Skrevet 12. desember 2019 #6 Skrevet 12. desember 2019 Det er ikkje frekt å si nei. Men dersom dere faktisk er venner, så er det dårlig gjort av deg å ikkje hjelpe ho i det heile tatt. Då er det kanskje på tide å revurdere heile vennskapet, siden dere har så "forskjellige verdier" at du ikkje føler for å gi ho ein håndsrekning ein gang. Men til sjuende og sist så var det hennes valg å kutte ut vennene sine og det er ikkje sikkert dei vil ha ho tilbake no, ho må gjøre innsats sjølv for å bygge opp igjen vennskap med gamle-gjengen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #7 Skrevet 12. desember 2019 Det var nok utrolig vanskelig for henne. Det er synd at du tviler på å hjelpe henne, uansett hvor "sveket" du føler deg fordi hun har vært gift med noen fra et annet land. Tenker at du fint kan si nei, men da synes jeg at hun ikke fortjener en så dårlig venn som deg. Anonymkode: d7d09...05a 1
Gjest O.G. Skrevet 12. desember 2019 #8 Skrevet 12. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Tror det som plager meg mest er at hun ikke innrømmer at hun har tatt feil og går rett på offerrollen. Pluss at vi har vokst fra hverandre, veldig. Anonymkode: 83d92...172 Men da kutter du henne ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå