AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Flere som føler det sånn? Hver gang jeg leser om noe grusomt krim hendelse så blir jeg nedfor i flere dager etterpå. Det være noe i nyhetene f.eks. Synes bare det er vanskelig å leve med at det finnes så mye mørkt i denne verden... Jeg savner nesten tiden da jeg var yngre og ikke visste om at det var så mye sykt som foregikk... naiviteten liksom. Ja jeg vet hva dere skal skrive ''ikke les nyheter osv da''... men det er ikke bra å bare ha et blindt øye til alt heller. Anonymkode: 76c56...4f4
SoWhat? Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Jeg blir ikke deprimert, men jeg reagerer. Men en kan ikke la tankene feste seg så mye at de kverner om saker. Da blir en jo Koko til slutt. Har du noen å snakke med? Det syns jeg hjelper mye. Og så lar en det ligge. Verden har alltid bestått av det som er vondt, og det som er godt. En må la det gode synke inn også. Og kan du gjøre noe som gjør en liten forskjell, så gjør det 🙂
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 1 minutt siden, SoWhat? skrev: Jeg blir ikke deprimert, men jeg reagerer. Men en kan ikke la tankene feste seg så mye at de kverner om saker. Da blir en jo Koko til slutt. Har du noen å snakke med? Det syns jeg hjelper mye. Og så lar en det ligge. Verden har alltid bestått av det som er vondt, og det som er godt. En må la det gode synke inn også. Og kan du gjøre noe som gjør en liten forskjell, så gjør det 🙂 Sant det, kan jo være at annet i livet mitt er mye slit for tiden og da går sånt ekstra inn på meg. At jeg blir mer fokuserende på det som er negativt. Jo , det den har alltid bestått av godt og vondt, men jeg synes det vonde er så mye verre. Det er liksom måten disse menneskene har blitt behandlet av andre, jeg klarer ikke akseptere at noen kan gjøre noe så grusomt mot noen. Mennesker er skumle. og det verste er at mange av disse som gjør slike handlinger, ser ut som naboen, hvem som helst... 😕 Jeg har lest ting jeg ikke klarer å få ut av hodet. Synes det skulle vært advarsler på sånt, uansett om det bare er på wikipedia. Anonymkode: 76c56...4f4 1
SoWhat? Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sant det, kan jo være at annet i livet mitt er mye slit for tiden og da går sånt ekstra inn på meg. At jeg blir mer fokuserende på det som er negativt. Jo , det den har alltid bestått av godt og vondt, men jeg synes det vonde er så mye verre. Det er liksom måten disse menneskene har blitt behandlet av andre, jeg klarer ikke akseptere at noen kan gjøre noe så grusomt mot noen. Mennesker er skumle. og det verste er at mange av disse som gjør slike handlinger, ser ut som naboen, hvem som helst... 😕 Jeg har lest ting jeg ikke klarer å få ut av hodet. Synes det skulle vært advarsler på sånt, uansett om det bare er på wikipedia. Anonymkode: 76c56...4f4 Det er en god ting at du er helt utenforstående til det onde folk kan gjøre. Det betyr at du aldri ville klart det. Som meg og veldig mange andre. Vi er et absolutt flertall som ikķe ville klart å skade noen. Men noen ganger skjer det også under visse situasjoner, men da er det ikke planlagt ondskap. Jeg skjønner hva du mener med at du har lest ting du ikke burde ha lest. Det kan føles belastende. Men prøv å fokuser på alt det bra mennesker gjør også. Det er viktig.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 Media prøver å gjøre det skremt og redd. De skriver om ting som er farlige, og som kan skade deg. Det er veldig manipulativt. De utnytter hvordan hjernen vår er bygd. Vi får en følelse av at vi må følge med på nyhetene, fordi det er der de informerer oss om ting som kan skade oss. Det handler om overlevelse. Jo mer media skriver om kriminalitet og elendigeter, desto mer følger vi med. Et veldig godt eksempel er det faktum at kriminalitet, både voldelig- og ikke-voldelig vinningskriminalitet har gått nedover og nedover i Norge de siste 40 årene. Men spør du en vilkårlig person på gata om han eller hun trur det var tryggere før i tiden, så trur jeg de aller fleste svarer "Ja", selv om det altså er helt feil. Media lyver ikke i enkeltsaker, men det overhengende bildet de maler er en helt feil fremstilling av virkeligheten. En ting jeg lurer på, er om dette er sunt for oss mennesker? Vi går rundt å bekymrer oss for ting som er helt grunnløst. Media har oss i sin hule hånd. Det er svært kynisk, spør du meg. Anonymkode: af5d5...51d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå