AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Hvor mye ble det brukt? Hva ble det brukt til? Anonymkode: 07f99...6ba
Gjest RødeFare Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Brukes hele tiden. Over skulderen når baby skal rape i tilfelle gulp. Tørke gulp fra baby. Over ammepute siden baby søler morsmelk ved amming. Til å tørke tran i munnviken når baby får tran. Osv osv osv
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Gulpeklutene var vel det vi brukte aller mest av alt vi kjøpte til babyen, for å si det sånn. I tillegg til det nevnt over, brukte vi våre på stellematten i stellevesken (mye tynnere enn håndkle), brettet under hodet alle steder babyen skulle sove (for å beskytte laken/lammeskinn/voksipose) ++. Anonymkode: f17e4...1a6 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 Hvor lagrer dere de, siden de brukes "overalt"? 😛 Anonymkode: 07f99...6ba
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 Hos oss ligger det gulpekluter overalt.. over sofaryggen, over spisestolene, på lekematta, på kjøkkenet, på soverommet, på badet osv osv. Ligger der vi trengte dem sist🤣 er som regel 5-6 stk som er i bruk til en hver tid, men er plassert rundt om i huset slik at vi slipper å lete når vi plutselig trenger. Og de trengs ofte! Ikke kult de gangene jeg har gått ut av huset uten klut med og jeg ikke har hatt annet enn hånda/genseren/etc tilgjengelig til å tørke opp gulp... jeg hadde ikke kjøpt inn før barnet ble født, men fant raskt ut at det trengtes MYE av det! Eneste jeg syntes er kjipt er at vi har fått tranlukt på de fleste klutene, og det er helt grusomt... vet ikke hvordan jeg skal få det bort... Anonymkode: 3ba6f...70a 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #6 Skrevet 11. desember 2019 Vi hadde ganske mange, så de som var rene og ikke i bruk, lå i trådskuffer i garderoben på babyrommet. Ellers blir det som hun over: de lå overalt. Alltid praktisk å ha en i nærheten. Angående tran så gjorde vi oss samme erfaring, og gikk over til d-vitamindråper ... Anonymkode: f17e4...1a6 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye ble det brukt? Hva ble det brukt til? Anonymkode: 07f99...6ba Alt mulig. Koseklut, «hodeunderlag» for å beskytte mot gulp og sikkel, tørket gulp og melk fra baby med det, tørket brystvortene etter amming, hadde ofte en klut liggende mellom/under baby og bryst i tilfelle baby skulle slippe puppen under utdrivingen, brukte de som «ammesjal» for å beskytte baby mot inntrykk under offentlig amming, i vognposen som ekstra beskyttelse mot gulp og bæsj etc. etc. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor lagrer dere de, siden de brukes "overalt"? 😛 Anonymkode: 07f99...6ba Vi lagrer de ved stellebordet og henter rene kluter ved behov som vi har med rundt i huset. Den som holder baby eller er med henne har som regel en klut med seg. Når de har blitt skitne legges de i skittentøykurven. I tillegg ligger det fast en klut i babynest, i senga hennes og på babygym/lekematte som vi bytter når det er behov. Drar aldri ut døra med mindre enn 3 rene kluter i stellevesken. Anonymkode: b1a4e...6fa 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #8 Skrevet 11. desember 2019 Vi brukte det absolutt hele tiden med førstefødte fordi han gulpet hele tiden. Så da brukte vi flere per dag, alltid måtte vi ha en stelleklut på oss dersom vi skulle holde han og alltid ved amming. Lillesøster gulper aldri. Ville hatt en pakke med 3- 5 stk og heller kjøpt flere hvis du ser du trenger det. Anonymkode: 169dc...803
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #9 Skrevet 12. desember 2019 Brukte de konstant! De lå overalt. Vi hadde 5 stk da han ble født, innen en måned hadde vi gått til nye innkjøp og hadde 20 stk. Og likevel følte jeg vi gikk fort tom og ikke fikk vasket fort nok 😅 brukte den over skuldra til gulp, på ammeputa, som underlag på stellematter, som koseklut... ble oppbevart under stellebordet, men havnet rundt om kring. Nå er han 7 mnd og vi bruker de nesten ikke lenger siden han nå gulper svært lite og ikke søler sånn med melka under amming, men det var gull verdt å ha tonnevis da han var mindre! Coop Anglemark sine er sååå gode! Tykke og myke ❤ Anonymkode: 5e36f...f30
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #10 Skrevet 12. desember 2019 Som mange andre her bruker vi gaskluter til å ta imot og tørke gulp og melkesøl. Vi bruker vanligvis to om gangen, så vi har minst en som er relativt tørr. Om begge blir fulle av melk/gulp tar vi selvfølgelig nye, og vi tar også med nye om vi drar på besøk. De 16 klutene vi har er litt i knappeste laget, men vi vil helst ikke kjøpe nye nå som gulpingen er i ferd med å gi seg. Som underlag på stellematter bruker vi flannelkluter. De er større og tettere, så vi foretrekker det. De er også bedre til å samle opp søl, men siden de tar mer plass og tørker langsommere egner de seg ikke like bra til gulp. Vi har kjøpt begge deler på Obs. Anonymkode: 6185f...d48 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #11 Skrevet 12. desember 2019 15 hours ago, AnonymBruker said: Hvor mye ble det brukt? Hva ble det brukt til? Anonymkode: 07f99...6ba Vi bruker fortsatt gulpekluter og vår er snart 3. Bruker de som stelleunderlag på stellematte istedet for håndklær eller engangsunderlag. Anonymkode: 3fff3...f9a
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #12 Skrevet 12. desember 2019 Minnes småbarns tiden med en seng full av gulpekluter og smokker. Brukte de til å tørke gulp, ha under hode til baby i senga/vogna/osv, under meg når vi amma i senga, en for å legge over andre puppen ved amming i senga/naken ovenfor, brukte det i sprekken mellom vår seng, og babysang, for å bygge opp nestet om det lå i senga (så ikke baby skulle ligge i en skråbakke), til stelleunderlag borte, smekke om vi hadde glemt smekke. Og helt sikkert myyyyeeee mer. De reine ble oppbevart på badet, men det lå noen alle steder, som var brukt 1 gang, men kunne brukes igjen. Mange på soverommet, i vogna, i sofaen på stua osv. Hadde kjøpt et godt lager før baby melde sin ankomst, mente jeg vell og merke, men vi doblet antallet raskt etter baby ble født. Vi hadde kanskje 10 stk før babyen kom, og hadde 20-30 stk etterhvert, blir aldri nok gulpekluter. Det er nok uvurderlig å ha i småbarns tiden. Men husker på barsel så hadde de noen store slike kluter, hvor vi først pakka mini inn i en slik klut (passa akkurat til en nyfødt "normal" baby), også tulla han inn i helseteppe, da fikk vi beskytta teppe litt ekstra mot gulp, bæsj osv. Men fant de aldri utenfor sykehuset. Anonymkode: e5cad...e91
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #13 Skrevet 12. desember 2019 Hvor kjøper dere gulpeklutene dere bruker? Noen å anbefale? Anonymkode: 5ba1a...aa0
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #14 Skrevet 12. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper dere gulpeklutene dere bruker? Noen å anbefale? Anonymkode: 5ba1a...aa0 Det lurer jeg også på. Kjøpte noen på KID, men de virka av dårlig kvalitet etter vask 😬 Anonymkode: a8ce7...49e
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #15 Skrevet 12. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper dere gulpeklutene dere bruker? Noen å anbefale? Anonymkode: 5ba1a...aa0 Vi kjøpte gaskluter på Sparkjøp, 6 pakning. Fant de på kjøkkenavdelingen. Elsker de! Anonymkode: 3ba6f...70a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #16 Skrevet 13. desember 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi kjøpte gaskluter på Sparkjøp, 6 pakning. Fant de på kjøkkenavdelingen. Elsker de! Anonymkode: 3ba6f...70a Disse? https://www.sparkjop.no/532000_Gazklut_25x30cm_6pk?type=product&q=gaskluter Anonymkode: f17e4...1a6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #17 Skrevet 13. desember 2019 Mine favoritter er fra Kid, men de har ikke den typen vi kjøpte til storebror lengre. De holdt seg veldig godt i vask, ble vasket omtrent daglig i tre år. 😄 Har også noen jeg liker fra Bogerud. Anonymkode: f17e4...1a6
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #18 Skrevet 13. desember 2019 Huff.. ligger og slenger overalt ja. Merker det blir overgang fra å ha en 7-åring og ryddig hus til å ha nyfødt baby igjen ja 🙈 Anonymkode: 07f99...6ba
boblevann Skrevet 13. desember 2019 #19 Skrevet 13. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Disse? https://www.sparkjop.no/532000_Gazklut_25x30cm_6pk?type=product&q=gaskluter Anonymkode: f17e4...1a6 Disse vil jeg si er for små. Vi har gaskluter fra Barnas Hus (kommer i 3-pk) som jeg tror er 70x70 cm eller noe. De er helt passende synes jeg, veldig greit å ha god størrelse så får de flere bruksområder. Greit å brette dobbelt og ha over skuldera feks.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2019 #20 Skrevet 13. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Disse? https://www.sparkjop.no/532000_Gazklut_25x30cm_6pk?type=product&q=gaskluter Anonymkode: f17e4...1a6 De bruker vi til å vaske ungen med. Bruker disse til gulp: https://www.sparkjop.no/product/550100 Kunne vært enda større, men funker fint Og disse til underlag på stellebordet. De har jeg gjerne som. gulpekluter på natten, de tåler en del: https://www.sparkjop.no/product/510252 Anonymkode: 7b263...491 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå