Gå til innhold

Priser hos leger

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jannicke83

Hei!

Jeg må ha meg en tur til legen imorgen, og har noen spørsmål i forbindelse med det.

Kan jeg bare møte opp på et hvilket som helst legekontor og regne med at de har tid til meg den dagen, eller må jeg bestille time på forhånd?

Har søkt litt rundt på nettet for å finne priser og slikt.. Eneste jeg fant var legen på Oslo City, og det tar de 550 for et besøk. Jeg synes dette hørtes fryktelig dyrt ut.. Noen som vet om noen billige leger i Oslo sentrum?

Og er det slik at de som er fastleger er billigere enn private, selv om den legen ikke er fastlegen min? (jeg har fastlege i en annen by)

Håper noen kan hjelpe!

Takk på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Leger med kommunal avtale er billigere enn private leger (jeg betaler ca 110 kr for legebesøk hos fastlegen min). Problemet er bare at de ikke prioriterer pasienter som ikke er på fastlegelisten, så du kan fort risikere at du ikke får time. Enten du går til privat eller kommunal lege er det svært lite trolig at du får time på dagen om du tropper opp. De timene som er ledige er hastetimer, så du bør nok ringe først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommunallege er MYE billigere enn privat! Jeg betaler 125 per time (tror det er normal takst, kommer tillegg for f.eks. blodprøver, men ikke mye).

Og det er ikke vanskelig å bytte fastlege.

Det er vanskeligere å få time hos fastlegen enn hos privatlege. Jeg må vente to uker på time hos min fastlege. På Oslo City (privat) får du time på dagen.

Du kan prøve å ringe et kommunalt legekontor å høre om du får time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...