AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #41 Skrevet 11. desember 2019 Bruker nesten bare treningstights, både når jeg skal på forelesning, kafé, på butikken.. Synes det er mest behagelig, og i grunnen ikke stygt. Føler meg alltid vel i det. Hva andre måtte mene vet jeg for øvrig ikke 😜 Anonymkode: db1b5...195 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #42 Skrevet 11. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde en tights- og kjole-periode noen år tilbake. Var litt feitere da 😅 Om vinteren bodde jeg i en spencerkjole i dongeri som jeg brukte forskjellige topper under. Og tights og høye dr Martens. Enig i at strømpebukse er bedre, grunnen til tightsbruken var praktisk: hadde jeg hatt strømpebukse måtte jeg alltid ha husket sokker i veska, når jeg er på jobb må jeg nemlig bruke helsevesenuniform og da kan jeg ikke ha tykk strømpebukse under. Anonymkode: 79b37...eb6 Jeg ser at det kan være hakket mer praktisk, men hvis man er så glad i å gå i kjoler hadde jeg valgt å «investere» i å kjøpe nok strømpebukser, så man fikk vasket de ordentlig. jeg er ikke prinsipielt i mot tights altså, syntes bare det er et plagg man har på seg på treningssenter, eller hjemme på sofaen. Ikke noe man går rundt i offentligheten med. Anonymkode: ab4e8...f24 2
Imsen Skrevet 11. desember 2019 #43 Skrevet 11. desember 2019 26 minutter siden, AnonymBruker said: Vi må en gang for alle få et generelt definisjonsgrunnlag her, ass, for jeg føler alle mener forskjellige ting. Strømpebukse: Tynn (100 den er tjukkeste), elastisk sak som klinger til beina. Man kan se hint av hudfarge om den er strukket. Dekker hele foten, og er høy i livet. Tights: Også et elastisk stoff som dekker beina, men er noe tjukkere og man ser ikke gjennom stoffet selv om det er strukket. Finnes i mange varianter; helt ensfarget, mønstret, treningsversjon, yogaversjon, sykkelversjon. Noen stopper nede ved ankelen, andre midt på leggen, og kan ha blondekant. Ingen av dem har fot. Stillongs: Som en strømpebukse, bare uten fot. Eller tar jeg helt feil nå herregud denne diskusjonen DØR ALDRI, sweet baby jesus bare la folk gå i det de vil. Anonymkode: 02b77...eb3 Godt definisjonsforsøk! Dessverre er det altfor mye overlapp til å sette veldig klare grenser, tror jeg. Stillongs beskrives blant annet som «et varemerke, en slags longs» og en longs er visst «tykk strømpebukse til vinterbruk, ofte uten fot». Stillongs har ihvertfall jeg kun under (strømpe)bukser. Tar ikke på stillongs til penkjolen, liksom! For øvrig mener jeg også at strømpebukser, som tåler dagens lys, også kan være tykkere enn 100 den og de kan være laget i f.eks. ull. Men ja, egentlig enig. Folk får nå gå i det de liker! 1
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 11. desember 2019 #44 Skrevet 11. desember 2019 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Les hva jeg skriver da, har ikke sagt noe om én dags bruk. Det står RETT FORAN det du uthevet. Anonymkode: da21b...da5 OK, men når du skriver at det er det samme etter å ha svart på et innlegg hvor det står at strømpebukser må vaskes etter én dags bruk, regner jeg jo med at du mener det samme om bukser. Mulig jeg blander anonyme brukere.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #45 Skrevet 11. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor er det pent på trening da? Anonymkode: 6b0a8...cfc For der er det passende Anonymkode: cc8a4...9d3 2
Hattivatti Skrevet 11. desember 2019 #46 Skrevet 11. desember 2019 Jeg kommer aldri til å skjønne hvorfor strømpebukser er greit, men tights ikke. Det er jo samme plagget bare med og uten fot. Om jeg har en tykk svart strømpebukse eller en svart tights under kjolen så ser jo ingen forskjell uansett 5
Perelandra Skrevet 11. desember 2019 #47 Skrevet 11. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Stillongs: Som en strømpebukse, bare uten fot. Eller tar jeg helt feil nå herregud denne diskusjonen DØR ALDRI, sweet baby jesus bare la folk gå i det de vil. Stillongs var opprinnelig en merkevare for en type lang underbukse. De hadde strikk under foten. Etter hvert har stillongs blitt et degenerert merke på linje med potetgull og thermos. Jeg kom over en ekte stillongs i originalpakningen på Fretex, og tok bilde av den. Angående diskusjonen om tights vs. strømpebukse under kjoler, så synes jeg er tights mer behagelig og praktisk. Jeg bruker det likevel bare når jeg har på meg støvletter som skjuler føttene. 4
Lill3My Skrevet 12. desember 2019 #48 Skrevet 12. desember 2019 Føttene mine får klaustrofobi av strømpebukser 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #49 Skrevet 12. desember 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor ikke strømpebukse og kjole? Hvorfor tights? syntes, som en over her sier, at det er veldig 2001 å gå med kjole og tights. Verste er de litt eldre med litt ekstra på kroppen som fremdeles kjører trekvart tights med blondekant nederst🥴 Anonymkode: ab4e8...f24 Jeg har en mor med en funksjonshemming, og det er mye mer praktisk for henne med tights enn strømpebukser. Hun bruker kjoler og støvletter, så det er jo ingen som ser forskjellen med mindre man er ekstremt pirkete på andres klær. De sjeldne gangene hun vil bruke tynne strømpebukser til pent må hun sette seg ned og ta en pause etter å ha fått de på seg. Anonymkode: b6755...b93 2
kaleidoskop Skrevet 12. desember 2019 #50 Skrevet 12. desember 2019 Bare så det er avklart, folk skal få gå i akkurat det de vil. Men ts spør om det er ok og hva er finest av sånn oh sånn, så svarer jeg min mening. Jeg går ikke opp til folk som har tunika og tighst på seg og sier det er stygt. 4
Djungelvrål Skrevet 12. desember 2019 #52 Skrevet 12. desember 2019 På 11.12.2019 den 21.52, AnonymBruker skrev: Her var det delte meninger😅 For ordensskyld går jeg aldri i tights og korte topper. Å ja, jeg er litt overvektig, med litt «babymage» hengende igjen. Synes jeg ser ti ganger tykkere og rarere ut i jeans. Muffinstopp ja🙈 Så hva er verst, trange jeans å muffinsmage, eller tights å en pen kjole/tunika? 😂 Jeg kommer uansett ikke til å slutte å gå i tights å kjole😂 Er 36 og bryr meg egentlig ikke så fryktelig mye om hva andre måtte synes☺️ Anonymkode: 71bda...73b Trikset er å finne jeans som rekker helt over navlen. Hedda fra Gina Tricot for eksempel. 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #53 Skrevet 12. desember 2019 Jeg tror at for de fleste menn er det vakkert og sexy med kvinner som bruker tights. Dette forutsetter at man har en noenlunde ok kropp til tights (ikke for overvektig eller hengerumpe/flat rumpe. En tights fremhever en kvinnes rumpe og fireparti, noe som kan være pirrende for menn å se på. Anonymkode: fb29a...783
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #54 Skrevet 12. desember 2019 Føler du deg naken med bukser? Fordi det er plass mellom ben og klær? Jeg tror at strømpebuksene viser fram figuren i beina, det viktige spør er: Tror du at du har vakre ben? Og hvis du liker å bruke strømpebukser, hvorfor ville du slutte å bruke den? Anonymkode: 4f5ba...fe6
Gjest Familytree Skrevet 12. desember 2019 #55 Skrevet 12. desember 2019 Hvis det er komfortabelt for deg, hvorfor skal andres mening interessere deg? Om tights, hvis partneren min brukte dem, ville jeg tro at de er søte.
CabinCruiser Skrevet 12. desember 2019 #56 Skrevet 12. desember 2019 På 11.12.2019 den 21.36, kaleidoskop skrev: Antar det er gravidklærtråden. Ja tights er ikke pent på voksne damer. Som Heisenberg over her synes er ok til tunika, så liker jeg ikke tunika heller. Tights og tunika ser jeg ofte på overvektige damer, det er litt år 2000, sikkert praktisk og enkelt, men ikke spesielt pent. Jeg er selv kraftig, men vil kle meg i jeans og "normale" klær. Jeans er sjelden spesielt pent på kraftige damer. Jeg syns jeans egner seg kun til normalvektige med relativt lite saft på magen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #57 Skrevet 12. desember 2019 1 minutt siden, CabinCruiser skrev: Jeans er sjelden spesielt pent på kraftige damer. Jeg syns jeans egner seg kun til normalvektige med relativt lite saft på magen. Hva skal egentlig kraftige damer ha på seg da? Jeg går i tights og gir blanke blaffen i om jeg blir 2000ish, og om folk mener det ikke passer seg. Jeg er den fineste utgaven av meg selv i ethvert plagg. Og tights er godt å gå i og passer til alt Anonymkode: 58410...df5 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #58 Skrevet 12. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Bruker nesten bare treningstights, både når jeg skal på forelesning, kafé, på butikken.. Synes det er mest behagelig, og i grunnen ikke stygt. Føler meg alltid vel i det. Hva andre måtte mene vet jeg for øvrig ikke 😜 Anonymkode: db1b5...195 Samme her 😇 Det er behagelig, og jeg synes det ser helt fint ut. Har stort sett støvletter og ikke lave sko til. Og ikke typ bar mage topp - uenig med de før i tråden om at toppen på dekke rumpa, men den bør helst nedenfor hoftebeina. Anonymkode: 056dd...e44 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #59 Skrevet 12. desember 2019 På 11.12.2019 den 21.52, AnonymBruker skrev: Her var det delte meninger😅 For ordensskyld går jeg aldri i tights og korte topper. Å ja, jeg er litt overvektig, med litt «babymage» hengende igjen. Synes jeg ser ti ganger tykkere og rarere ut i jeans. Muffinstopp ja🙈 Så hva er verst, trange jeans å muffinsmage, eller tights å en pen kjole/tunika? 😂 Jeg kommer uansett ikke til å slutte å gå i tights å kjole😂 Er 36 og bryr meg egentlig ikke så fryktelig mye om hva andre måtte synes☺️ Anonymkode: 71bda...73b Du er litt søt da😂🙈 Bryr deg ikke om hva andre syntes, men likevel starter du en tråd og spør hva andre syntes😂😂 Jeg hater kombinasjonen tights og kjole for meg selv, men tenker ikke over det om andre gjør det. Anonymkode: ae115...2a4 3
frogger Skrevet 12. desember 2019 #60 Skrevet 12. desember 2019 6 minutter siden, CabinCruiser said: Jeans er sjelden spesielt pent på kraftige damer. Jeg syns jeans egner seg kun til normalvektige med relativt lite saft på magen. Helt uenig, jeans er fint på alle kvinner! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå