Gjest Gjest2 Skrevet 30. mai 2005 #1 Skrevet 30. mai 2005 Hei! Sitter her med sommerfugler i magen, for jeg har (99% sikkert, hvis ikke jeg feiger ut, hehe) bestemt meg for å fri til min kjære i sommer! Vi skal til hans familie nordpå i sommer, og jeg har tenkt å gjøre det der oppe. (Tenker det er litt koselig å gjøre det der han kommer fra :-) ) Er det noen som har noen idè om hvordan jeg kan "bruke midnattssolen"?? (Piknik med stearinlys om kvelden vil liksom ikke funke helt, hahaha... ) Alle andre tips mht frieri mottass med takk!!
Gjest deleted Skrevet 30. mai 2005 #2 Skrevet 30. mai 2005 åååå skulle ønske det var min kjære som har slike tanker! Husk ullpledd å noe varmt å drikke. kansje grille, skivet indrefile av svin marinert i oliven olje og piffi krydder? det er deilig, sammen med en god flaske vin å litt potet salat. enkelt er det også!! Lykke til!!!
Nuwanda Skrevet 30. mai 2005 #3 Skrevet 30. mai 2005 er nordnorsk selv :-) En øl hører med om man skal "fri ifjæra" i midnattsol -og husk myggolje. Lykke til!
Gjest Gjest2 Skrevet 31. mai 2005 #4 Skrevet 31. mai 2005 Hehe, Mack-øl og måsegg..? Tror kanskje jeg har bestemt meg for middag på restaurant, mtp at man aldri vet med været der oppe Kan jo heller gå ut og rusle en tur etterpå, hvis det er fint vær :-) Men alle forslag mottas fortsatt gjerne
Nilma Skrevet 31. mai 2005 #5 Skrevet 31. mai 2005 Det er få ting her i verden som er flottere enn å sitte på fjellet og se utover havet når det er midnattsol, så hvis det finnes et egnet fjell i nærheten (det trenger jo ikke være så fryktelig høyt), så kan du jo be ham med på "fjelltopp-piknik" i midnattsol - det må vel være så romantisk som man får det.
Gjest Soon Mrs S Skrevet 31. mai 2005 #6 Skrevet 31. mai 2005 Kommer opprinnelig fra nord og midnattsol har jeg opplevd noen ganger med min kjære. Jeg ville syntes at det var romatisk nok å sitte der med pledd og med en kald pils i hånda. Snakke om vær og vind, hehehe.... eller om fremtiden for så å fri :-) Lykke til da! og nyt nord-norge når du er der :-)
Gjest Gjest2 Skrevet 31. mai 2005 #7 Skrevet 31. mai 2005 Ja, det høres kjemperomantisk ut sånn dere beskriver det Men - spørsmålet er; hvis jeg skal ta han med ut på middag, skal jeg ta det da, eller på kaikanten (eller et annet sted) etterpå.....? Hmmmm.... gruble, gruble..
Nilma Skrevet 31. mai 2005 #8 Skrevet 31. mai 2005 Hvis du skal fri i midnattsol er vel litt av poenget å fri ute, ellers blir det jo ikke "i midnattsol".
Gjest Gjest2 Skrevet 31. mai 2005 #9 Skrevet 31. mai 2005 Haha, sant nok, Nilma :-) Men det kunne jo vært at jeg kunne funnet på et eller annet i forbindelse med midnattssolen - utenom akkurat selve frieriet. Men det kunne jo vært kuult å tatt middagen først, og så frieriet etterpå - da forventer han jo sikkert ingenting! (Tror ikke han forventer noe annet enn middag uansett, hvis jeg tar ham med ut.. Tror han kommer til å bli sjokkert!! )
Snutus Skrevet 31. mai 2005 #10 Skrevet 31. mai 2005 Det går an å ha middag først og deretter en piknik med champagne og jordbær ute etterpå. Jeg kommer nordfra og synes det er utrolig romantisk å sitte på en strand å se på midnattsola. Det er sikkert lurt å ta med et pledd ettersom den nordnorske sommeren kan være så ymse. Lykke til.
Nuwanda Skrevet 31. mai 2005 #11 Skrevet 31. mai 2005 En liten (men teknisk ting) - de fleste "fjærer" i Nord-Norge er mest romantisk ved flo sjø! Fjære og intens tang-(og værre ting) lukt er ikke like romantisk
lucky Skrevet 31. mai 2005 #12 Skrevet 31. mai 2005 Helt enig med flere her - å sitte på noen fjærsteiner i midnattsol Om været er bra, er det og kos, om mulig å dra med en liten båt ut på ei øy om det finnes. Kommer jo an på hvor i nord det er, men utrolog mange flotte småholmer med de nydeligste nes og kritthvite strender :enig_animasjon: Lykke til
smilepia Skrevet 2. juni 2005 #13 Skrevet 2. juni 2005 <dialekt for anledningen> Skal dåkker tell nordnorge og du tenke å fri, må du fri i fjæra eller på fjelle - eller i hværtfall i guds frie natur (som det heite), ikkje inne på nåkka resturang. Om det blir med ei kaill pils, piknikk eller pølse på bål som e ramma rundt, trur æ e litt mindre vikti. Lyse og lufta og dåkker to i lag vil gjøre det heile uførrglæmmeli! Løkka tell! </dialekt for anledningen> (om det ble vanskelig for noen å lese kan oversettelse komme senere ;-))
Gjest Gjest2 Skrevet 3. juni 2005 #14 Skrevet 3. juni 2005 Smilepia; skjønte dialekten, ja Det som er dumt med å ta det ute, er jo at det er litt vanskelig å planlegge... Men det går jo an å gå ut og spise, og dersom det er øs-pøs regn, får jeg ta det inne, og er det fint, kan jeg ta det ute, etter middagen... Skal nok få ordnet det på et vis, ja Blir litt nervøs bare jeg tenker på det men... Noen sjanser må man vel ta her i livet..!?!? Jeg vet jo at jeg ikke vil ha noen andre, så :-)
lucky Skrevet 3. juni 2005 #15 Skrevet 3. juni 2005 Så spennende Hvilken dato har du planlagt å gjøre det? Vi må få referat her :enig_animasjon: Lykke lykke til
Snutus Skrevet 3. juni 2005 #16 Skrevet 3. juni 2005 Det kommer helt sikkert til å bli fantastisk. Jeg blir nesten litt nostalgisk. Jeg ble selv fridd til en nydelig sommerkveld/natt i Nord-Norge, men siden jeg kommer fra "feilsiden" av polarsirkelen var det ikke midnattsol.
Gjest Gjest2 Skrevet 3. juni 2005 #17 Skrevet 3. juni 2005 lucky; lurer litt på 06-07-05... Så blir det lett å huske, hahaha Er jo ikke så viktig med dato, forsåvidt.. men det var jo litt "morsomme tall"... Uff, venter på en måte bare på at tiden skal gå, og så tenker jeg: "skal jeg gjøre det, eller skal jeg ikke"...? Er jo litt skummelt, da.. Vet ikke helt hvorfor, for jeg tenker jo at jeg vil være sammen med ham for alltid, men det er vel det med at når man gifter seg, DA er man "festet til hverandre" for alltid... Det er jo et stort skritt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå