Gå til innhold

Må komme meg unna mine foreldre, flytter!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ikke hatt noe barndom pga mine foreldre, de har ødelagt altfor mye for meg og nå har jeg fått nok! Jeg ønsker å komme meg ut,

noen som vet hvordan jeg går frem? Jeg er under lave-alderen til å flytte, og må ha tillatelse av de, om jeg skal gjøre det. Men de har ødelagt meg nok at, jeg har rett til å flytte, om ikke kontakter jeg barnevernet. Så, jeg får noen penger fra YouTube (4000kr) ca hver mnd, uten om det jobber jeg ikke nå, får ikke utbetalt noe. Så vet ikke hvordan jeg skal flytte, er det hjelp jeg kan få andre steder? Skal spørre lånekassa om de kan hjelpe med bolig leie, men utover det trenger jeg noe jeg kan leve med. Jeg gjør det dårlig på YouTube nå, og planlegger bare å slutte. Så di 4K kronene blir det ikke noe av mer. 

kan jo nevne litt av de tingene de gjør mot meg:

Tar tak i halsen min og prøver å henge meg mot veggen, så jeg kveles.

skriker og kjefter på meg hver neste dag,

slår meg, dømmer meg som f hver neste dag.

kaller meg ting, (da er det snakk om veldig frekke ting, vil ikke engang nevne hva) 

pluss at de sier til vennene mine at de skal slutte å henge med meg for ingen grunn.

det er ekstremt mye! Jeg bare vet at jeg har fått nok og jeg orker ikke mer. Nå vil jeg ta vare på meg, og helsen min. Noe de aldri har gjort for meg. Det er ekstremt viktig for meg å komme med unna så fort som mulig! 

Endret av Sirhelen
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vurdert ungdomshjem:/institusjon? Da får du bo borte fra foreldrene dine og bo med andre i lik situasjon. Sjekk ut episoden på NRKtv «Helene sjekker inn», så ser du hvordan det er. Det ser veldig trygt og fint ut, faktisk.

• Liker 11
Skrevet
1 minutt siden, ikkevoksen skrev:

Har du vurdert ungdomshjem:/institusjon? Da får du bo borte fra foreldrene dine og bo med andre i lik situasjon. Sjekk ut episoden på NRKtv «Helene sjekker inn», så ser du hvordan det er. Det ser veldig trygt og fint ut, faktisk.

De har fått meg ril å hate mennesker, pluss at jeg har 0 selvtillit. Så det passer ikke, er ikke sosial. Ønsker bare å bo alene helst med katten min.

Skrevet

Ville kontaktet barnevernet uansett, det foreldrene dine har gjort mot deg er ulovlig og regnes som barnemishandling. Det er lov å få flytte fra foreldrene dine da. De kan hjelpe deg med å få deg på en institusjon, fosterhjem eller med midler til å leie leilighet. Lykke til videre❤️

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, Sirhelen skrev:

De har fått meg ril å hate mennesker, pluss at jeg har 0 selvtillit. Så det passer ikke, er ikke sosial. Ønsker bare å bo alene helst med katten min.

Jeg tror du kan få hjelp til å få bodd alene også. Men institusjon kunne kanskje hjulpet deg med å stole på mennesker igjen? Miljøterapeutene som jobber der er veldig flinke til å gi trygghet og omsorg. Og det høres ut som at det er det du trenger? Du bestemmer selvfølgelig dette selv, men det skader ikke å kontakte barnevernet. De flytter deg ikke uten at du vil. 

Kanskje fastlegen er et sted å starte, du burde uansett ikke slite med dette alene.

• Liker 5
Skrevet (endret)
6 minutter siden, ikkevoksen skrev:

Jeg tror du kan få hjelp til å få bodd alene også. Men institusjon kunne kanskje hjulpet deg med å stole på mennesker igjen? Miljøterapeutene som jobber der er veldig flinke til å gi trygghet og omsorg. Og det høres ut som at det er det du trenger? Du bestemmer selvfølgelig dette selv, men det skader ikke å kontakte barnevernet. De flytter deg ikke uten at du vil. 

Kanskje fastlegen er et sted å starte, du burde uansett ikke slite med dette alene.

Nei trenger ingen omsorg, jeg liker meg alene. Vil ikke være med på noe TV bullshi😂 ikke ta ting så seriøst. Vil bare flytte, that’s it. 

Endret av Sirhelen
Skrevet
6 minutter siden, Sirhelen said:

Nei trenger ingen omsorg, jeg liker meg alene. Vil ikke være med på noe TV bullshi😂 ikke ta ting så seriøst. Vil bare flytte, that’s it. 

Les da. Det er ikke noe "TV bullshi"...

• Liker 8
Skrevet (endret)
3 minutter siden, Citha skrev:

Les da. Det er ikke noe "TV bullshi"...

Mener på det hun nevnte om Helene sjekker inn. Uansett hva det er så ønsker jeg ikke å bo med mange, vil bare vekk fra dårlige energier, og det blir ikke akkurat bedre å bo der når man minnes på hvorfor man er der, og ser slike folk hver dag. Mens hvis man bor alene så er det bare normalt, alle flytter jo ut. 

Endret av Sirhelen
Skrevet
1 minutt siden, Sirhelen said:

Mener på det hun nevnte om Helene sjekker inn. Uansett hva det er så ønsker jeg ikke å bo med mange, vil bare vekk fra dårlige energier, og det blir ikke akkurat bedre å bo der når man minnes på hvorfor man er der, og ser slike folk hver dag. Mens hvis man bor alene så er det bare normalt, alle flytter jo ut. 

Du burde gå til fastlegen å forklare saken, så kan du få hjelp.

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, Citha skrev:

Skrevet
Just now, Sirhelen said:

• Liker 9
Skrevet (endret)

Ok lykke til med youtube da 🙄 Gøy å komme med råd, gitt.

Ryddet for sitat av slettet innlegg. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 17
Skrevet
2 minutter siden, Citha skrev:

Ok lykke til med youtube da 🙄 Gøy å komme med råd, gitt.

Du skal ha for at du prøvde. 

• Liker 18
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Sirhelen skrev:

Hva i hu snakker du om? Hva har lege med dette å gjøre. Du ødelegger innlegget mitt🙄 må lage nytt tråd

Vi prøver bare å komme med råd. Fastlegen er ikke bare for når du er syk, han/hun kan være en å prate med, en som du kan ta opp problemer med og henvise deg videre til fagpersoner som kan hjelpe deg. Du sier at vi ikke skal ta deg seriøst, men å bli mishandlet fysisk og psykisk er alvorlig. Og du fortjener hjelp. Alle barn som blir mishandlet hjemme skal få hjelp. Det er derfor fastlegen blir nevnt. 

Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det kan hende at du ikke vet hvor mange muligheter som finnes. Dette kan fastlegen din hjelpe deg med å undersøke. 

Endret av ikkevoksen
  • Liker 8
Skrevet
2 minutter siden, Heisenberg said:

Du skal ha for at du prøvde. 

Takk:) Kanskje hun kan sove på rådene, og vurdere dem igjen i en annen dag.

• Liker 1
Skrevet

Tror nok TS, med tanke på alder og oppførsel behøver beskyttelse mot seg selv. Regner med at en Moderator er på tråden.

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, Citha skrev:

Takk:) Kanskje hun kan sove på rådene, og vurdere dem igjen i en annen dag.

Jeg har tenåringer og setter pengene mine på at det vil ta år før hun innser at det er gode råd du kommer med ;)

• Liker 1
Skrevet

En familie jeg kjenner fikk en helg besøk av ene venninna til ene dattera i huset. Hun ble værende. Så ble barnevern og politi og støttefunksjoner på skolen og i helsevenset koblet på, og jenta fikk bli boende. Familien fikk status som fosterfamilie. Er eneste tilfellet av selvstendig utflytting av et barn/tidlig tennårene i nyere tid jeg kjenner til.

• Liker 2
Skrevet

Var det ikke du som skulle skaffe deg border collie i en annen tråd da? 

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, Diamant20 skrev:

Var det ikke du som skulle skaffe deg border collie i en annen tråd da? 

Hva med det? Skal du prøve å starte drama, typisk!😂🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...