AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Vi vokser opp med at jul er nesten livsviktig å feire, nå i voksen alder synes jeg det er oppbrukt. Alt handler om kjøpegalskap, sier du nei til å feire jul klikker folk helt. I jula skal man plutselig bry seg om andre, tv´n pumpes full av reklamer for alle mulige lidelser. Nesten latterlig, så etter jula surrer alt som før videre. Pjuk, patetisk! Drittlei den kommersielle jula. Anonymkode: 9888c...10d 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Da er det så enkelt som at du gir blaffen i jula og så kan vi som ikke synes den er oppbrukt få kose oss i fred. Anonymkode: bc44c...0c6 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Du høres veldig kynisk ut, og lettpåvirkelig. Jeg bruker ikke mer penger i desember enn andre måneder, føler ikke på noe press, og ser ikke på TV. Du må jo bare velge å gjøre julen slik du ønsker. For meg handler julen om å ha ferie med familien min, bake sammen, spise julemat, se på julefilmer, slappe av, nyte utendørsbelysning og roe ned tempoet helt. Synes julen er magisk! Anonymkode: c3b24...e4a 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 Er så enig. Folk som gir faen i alt og alle skal plutselig late som om de bryr seg i jula. Rett over nyttår er det rett tilbake til kontoret og ignoranse av alle uteliggerne som dør i gatene. Og så stresser dem seg opp før jul, biler kolliderer og folk krangler om den siste av de 162 parkeringsplassene som er ledig tre minutter før butikkene stenger. Hytting av never og aggressiv bilkjøring fordi de skal rekke å kjøpe julepresang på Biltema fordi de for all del ikke må bli sett på som fæle som ikke har kjøpt julegave i år. Ja, dette var mye avslapping i jula. Herregud for en gjeng. Anonymkode: e0022...f41 3
Sirhelen Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 (endret) 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi vokser opp med at jul er nesten livsviktig å feire, nå i voksen alder synes jeg det er oppbrukt. Alt handler om kjøpegalskap, sier du nei til å feire jul klikker folk helt. I jula skal man plutselig bry seg om andre, tv´n pumpes full av reklamer for alle mulige lidelser. Nesten latterlig, så etter jula surrer alt som før videre. Pjuk, patetisk! Drittlei den kommersielle jula. Anonymkode: 9888c...10d Ikke bry deg om hva folk kommenterer her inne. Jeg er enig med deg, så fort julen er over så driter de å ‘hjelpe’ andre. Og ingentinf om sånt kommer på tven noe særlig. Det er press på å ferie jul, kjøpe gaver og ikke minst være extra snille, unnskyld meg, men for hva?! Skjønner meg virkelig ikke på dette tullet. Endret 11. desember 2019 av Sirhelen 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #6 Skrevet 11. desember 2019 Den er det man gjør det til selv... Vil man gjøre den komersiell med kjøpegalskap, ja, så gjør man det. Det er fult mulig å feire uten å hverken blakke seg eller annet. Anonymkode: 824f8...466
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 Synes det er en kjempekoselig feiring, og ikke minst oppmuntrende feiring når det er kaldt, vått, mørkt og vindblåst ute. Skulle ønske folk lot julelysene være ute hele desember og januar bare av den grunnen. Anonymkode: df763...88a 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #8 Skrevet 11. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Synes det er en kjempekoselig feiring, og ikke minst oppmuntrende feiring når det er kaldt, vått, mørkt og vindblåst ute. Skulle ønske folk lot julelysene være ute hele desember og januar bare av den grunnen. Anonymkode: df763...88a Her vi bor kommer alle julelysene opp til første advent, og folk pleier å ta dem ned nærmere vinterferien. Gjelder omtrent alle husene i borettslaget. Nisser og "God jul" tas ned før, da. Anonymkode: c3b24...e4a
Gjest TheCatLady Skrevet 11. desember 2019 #9 Skrevet 11. desember 2019 Ja, nei, da er det vel bare å la være å feire da eller lage sin egen feiring om man er misfornøyd med jula slik den er nå? Jeg bedriver ikke noe kjøpegalskap, men kjøper til de jeg bryr meg om og feirer slik jeg ønsker å feire. Ser folk klage over den kommersielle jula, men hvem sier at man må feire den slik? Hvorfor kan man ikke gjøre ting på sin måte? Jeg synes jula lyser opp mørketiden. Dette er jo den mørkeste tiden på året og da synes jeg det er koselig med jula. I tillegg er tid med familien, god mat, julepynt, slappe av hjemme, pynte meg og gi gaver noe som er viktig for meg. Jeg har også feiret ved å reise bort og hatt det veldig koselig da også så det er egentlig ingenting man må om man ikke vil det selv.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #10 Skrevet 11. desember 2019 1 time siden, Sirhelen skrev: Ikke bry deg om hva folk kommenterer her inne. Han spør om "Hvorfor lage så mye ut av jula", men så vil du at han skal kunne fokusere på svarene han liker? Anonymkode: 611c5...815
Anim92 Skrevet 13. desember 2019 #11 Skrevet 13. desember 2019 Jeg skjønner på en måte hva du mener. Men jeg ser på julen som et kjærkomment høydepunkt i den kjipeste delen av året
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå