Pipaluk Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Betyr det at det faktisk er et sårt tema at de faktisk ønsker å få et barn eller nr 2 men ikke ønsker noe mas rundt dette? Eller hvorfor gidde å linje til dette?
tånegla Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Det betyr muligens at de som poster at de ønsker at andre skal være oppmerksom på problemstillingen? Er det nødvendig å komplisere alt? 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Kanskje fordi alle maser så jævlig om «når skal nr 2 komme da?» «h*n må jo ha et søsken» «er vel ikke lenge før det kommer smått i hus hos dere heller tenker jeg» «når skal dere få barn egentlig?» osv osv osv. Hva med å bare slutt å gnåle om når andre skal få barn og hvor mange de skal ha Anonymkode: 93bb0...4ce 15
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 Altså, jeg har 3 barn og aldri fått dette spørsmålet 😅 Men generelt synes jeg det er en uting at andre skal legge seg opp i hvorvidt man skal/vil ha barn og om man skal få flere osv. Samme gjelder egentlig for single, som får spørsmål om de har fått seg kjæreste osv. Dette er så private spørsmål - at jeg skjønner ikke at folk har frekkheten til å spørre! Det er sikkert som regel godt ment, men det kan være mange grunner til at man hverken har partner eller barn. Og det har andre strengt tatt ingenting med. Så selv som godt gift med 3 barn, kunne jeg godt delt et slikt innlegg - bare fordi jeg synes flere folk trenger å reflektere litt rundt handlinger som ofte går litt på automatikk eller nysgjerrighet... Anonymkode: 407b6...22e 6
Pipaluk Skrevet 11. desember 2019 Forfatter #5 Skrevet 11. desember 2019 10 minutter siden, tånegla skrev: Det betyr muligens at de som poster at de ønsker at andre skal være oppmerksom på problemstillingen? Er det nødvendig å komplisere alt? Det kan jo signalisere at de går med barneønsker selv.
Pipaluk Skrevet 11. desember 2019 Forfatter #6 Skrevet 11. desember 2019 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi alle maser så jævlig om «når skal nr 2 komme da?» «h*n må jo ha et søsken» «er vel ikke lenge før det kommer smått i hus hos dere heller tenker jeg» «når skal dere få barn egentlig?» osv osv osv. Hva med å bare slutt å gnåle om når andre skal få barn og hvor mange de skal ha Anonymkode: 93bb0...4ce Kan det ikke også oppfattes som et hint om at de faktisk prøver? 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 Men prøver de å få barn da?? Anonymkode: 393df...9c6
Pipaluk Skrevet 11. desember 2019 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men prøver de å få barn da?? Anonymkode: 393df...9c6 En kan jo lure. Siden de først legger det ut.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #9 Skrevet 12. desember 2019 20 timer siden, Pipaluk skrev: Kan det ikke også oppfattes som et hint om at de faktisk prøver? Hvorfor skal du bry deg med det? Anonymkode: 93bb0...4ce 4
Pipaluk Skrevet 12. desember 2019 Forfatter #10 Skrevet 12. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du bry deg med det? Anonymkode: 93bb0...4ce 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal du bry deg med det? Anonymkode: 93bb0...4ce Jeg blir jo nysgjerrig. Hadde ikke i utgangspunkt tenkt at de skulle/ville ha barn. Jeg tenkte vel først at det var et hint om at de på en eller annen måte var i prosessen. 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #11 Skrevet 12. desember 2019 20 timer siden, Pipaluk skrev: Det kan jo signalisere at de går med barneønsker selv. Men hva så? 5 minutter siden, Pipaluk skrev: Jeg blir jo nysgjerrig. Hadde ikke i utgangspunkt tenkt at de skulle/ville ha barn. Jeg tenkte vel først at det var et hint om at de på en eller annen måte var i prosessen. Du er i overkant analyserende og nysgjerrig. Hvorfor legger du så i mye i dette, og hvorfor er det så viktig for deg? Anonymkode: d4861...a12 2
Pipaluk Skrevet 12. desember 2019 Forfatter #12 Skrevet 12. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Men hva så? Du er i overkant analyserende og nysgjerrig. Hvorfor legger du så i mye i dette, og hvorfor er det så viktig for deg? Anonymkode: d4861...a12 Jeg tror jeg representerer gjennomsnittet av analyserende nysgjerrige mennesker. Hvis du ikke synes andres familieplanlegging kan være spennende, hvorfor gidder du å svare meg på denne tråden? 2
Ullvott Skrevet 12. desember 2019 #13 Skrevet 12. desember 2019 Jeg tolker det å dele artikkelen som en klar beskjed: «Dette er personlig, og det har du ikke noe med.» 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #14 Skrevet 12. desember 2019 Folk er så rare. Jeg synes ikke spørsmål om barneønske er personlig, jeg tolker det bare som smalltalk. Hilsen barnløs 38-åring. Anonymkode: f560f...c22 2
Ullvott Skrevet 12. desember 2019 #15 Skrevet 12. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Folk er så rare. Jeg synes ikke spørsmål om barneønske er personlig, jeg tolker det bare som smalltalk. Hilsen barnløs 38-åring. Anonymkode: f560f...c22 OK, selv synes jeg det er rarere at folk mener de har noe med andres familieplanlegging. 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #16 Skrevet 12. desember 2019 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Folk er så rare. Jeg synes ikke spørsmål om barneønske er personlig, jeg tolker det bare som smalltalk. Hilsen barnløs 38-åring. Anonymkode: f560f...c22 Jeg tenker de som ønsker å dele - deler. Ingen vet hvordan de reagerer på en spontanabort, på å prøve uten resultat, på å gå i behandling, på å vita at noen de er glad i ønsker barn men ikke får, på å være i et parforhold hvor en ønsker og den andre ikke. Selv er jeg barnløs etter eget ønske, jeg har ikke problem med å fortelle om det i settinger det føles naturlig. Samtidig så synes jeg det er utrolig frekt og slemt å spekulere i noe som kan være en stor sorg for andre mennesker, noe som kanskje gjør sorgen ekstra tung. Ts - jeg tenker at det å poste noe slikt like gjerne kan være en støtte til noen man kjenner som sliter med nysgjerrige omgivelser eller fordi man selv sliter med innpåslitne venner/familie/bekjente. Eller noe de bare synes er viktig at andre tenker på. Anonymkode: 40dd3...237 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #17 Skrevet 12. desember 2019 1 time siden, Pipaluk skrev: Jeg tror jeg representerer gjennomsnittet av analyserende nysgjerrige mennesker. Hvis du ikke synes andres familieplanlegging kan være spennende, hvorfor gidder du å svare meg på denne tråden? Du får tåle alle svar du får når du diskuterer slik på et forum. men du har ikke noe med det! Herregud det er et jævlig stort hint de kliner i ansiktet på folk når de legger ut slik, det symboliserer «pass dine egne saker» Anonymkode: 93bb0...4ce 1
Pipaluk Skrevet 12. desember 2019 Forfatter #18 Skrevet 12. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får tåle alle svar du får når du diskuterer slik på et forum. men du har ikke noe med det! Herregud det er et jævlig stort hint de kliner i ansiktet på folk når de legger ut slik, det symboliserer «pass dine egne saker» Anonymkode: 93bb0...4ce Så hissig du er. Er du i prosessen selv? til orientering så spør jeg ikke folk om det. Men som alle andre så gjør jeg meg mine tanker som kan være rette og gale.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå