Gå til innhold

NOKAS eller VERISURE?

Anbefalte innlegg

Gjest #Rasshøl
Skrevet

Jeg trenger boligalarm. Jeg vet ikke om jeg skal velge Nokas eller Verisure. 

Hva er deres erfaringer? Nokas er billigst for meg. Hvilken er best? 

Skrevet

Ville kjøpt et eget system. Vi hadde Verisure, men de gangene alarmen gikk, brukte vekter opp mot en time på å komme. Da ser jeg ikke helt hensikten.

Har kjøpt Ajax alarm fra Elotec der jeg har full oversikt selv. Kan absolutt anbefales. Du velger selv hvilke detektorer du vil ha og hvor mange. Det kommer flere typer detektorer på markedet snart. Hos alarmselskap betaler man gjerne en tilleggssum per detektor, og med branndetektor i alle rom kan det fort bli dyrt.

Anonymkode: 1c99d...ddd

Skrevet

Har bare hatt verisure, men er ekstremt fornøyd med dem. Det tar dem 10 sekunder å ringe oss og å koble på den derre live-speakeren når brannalarmen går. Føler de har full kontroll og at de passer på. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ville kjøpt et eget system. Vi hadde Verisure, men de gangene alarmen gikk, brukte vekter opp mot en time på å komme. Da ser jeg ikke helt hensikten.

Har kjøpt Ajax alarm fra Elotec der jeg har full oversikt selv. Kan absolutt anbefales. Du velger selv hvilke detektorer du vil ha og hvor mange. Det kommer flere typer detektorer på markedet snart. Hos alarmselskap betaler man gjerne en tilleggssum per detektor, og med branndetektor i alle rom kan det fort bli dyrt.

Hvor bor du? Hos meg (Oslo) ringer de meg umiddelbart hvis alarmen går og ingen svarer i toveis-kommunikasjon som er satt opp i huset. De kan se på bildene om det ser ut til å være noe(n) der eller ei, og jeg har sammen med de vurdert om det er behov for utrykning eller ei. Når vekter har rykket ut har de vært der ila 10-15 min.

Helheten der (og integrasjon med dørlås, app og brannvarsling) syns jeg er verdt å betale for. Har verisure. 

Anonymkode: e2f24...676

Gjest #Rasshøl
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med hvis det blir strømbrudd da? Fungerer de kameraene da? 

Skrevet
9 timer siden, #Rasshøl skrev:

Hva med hvis det blir strømbrudd da? Fungerer de kameraene da? 

Alle detektorer går på batteri.

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du? Hos meg (Oslo) ringer de meg umiddelbart hvis alarmen går og ingen svarer i toveis-kommunikasjon som er satt opp i huset. De kan se på bildene om det ser ut til å være noe(n) der eller ei, og jeg har sammen med de vurdert om det er behov for utrykning eller ei. Når vekter har rykket ut har de vært der ila 10-15 min.

Helheten der (og integrasjon med dørlås, app og brannvarsling) syns jeg er verdt å betale for. Har verisure. 

Anonymkode: e2f24...676

Bor 20 min sør for Oslo-grensa. De har vært kjappe med å ringe ved alarm, men når de bruker så lang tid på å sende vekter, kan jeg like gjerne overvåke huset selv. Alarmen går umiddelbart på mobiltelefonene våre. Sentralen er knyttet opp mot det trådløse nettverket i huset, men har også SIM-kort i tilfelle strøm- eller nettverksbrudd. 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle detektorer går på batteri.

Hmm... Mulig jeg går for den løsningen.

Direkte brannalarm har leiligheten til brannstasjonen, så det trenger jeg ikke. 

Jeg får Nokas til rundt 350,- i måneden. Det blir rundt 4200,- i året. Jeg er jo mest hjemme, men jeg tenker jo at når jeg reiser bort, ønsker jeg i hvert fall å ha alarm/overvåking. 

Skrevet
På 11.12.2019 den 16.02, #Rasshøl skrev:

Jeg trenger boligalarm. Jeg vet ikke om jeg skal velge Nokas eller Verisure. 

Hva er deres erfaringer? Nokas er billigst for meg. Hvilken er best? 

Hvorfor trenger du boligalarm egentlig? 

Gjest #Rasshøl
Skrevet
29 minutter siden, prt90 skrev:

Hvorfor trenger du boligalarm egentlig? 

Fordi det er trygt å ha det. 

Skrevet

Ville aldri valgt verisure! De krever å få komme hjem til deg for å gi deg et tilbud. Han jeg fikk besøk av, nektet å dra hvis jeg ikke signerte på en avtale. Enda så "uforpliktende" de påstod befaringen var. 

Ikke nok med at mannen nektet å gå, men han insisterte på at jeg trengte svindyrt tilleggsutstyr. Hadde det ikke vært for at jeg ble forbannet, så hadde jeg sikkert signert i ren frykt. Fikk han ut av huset og kjøpte alarm hos sectoralarm isteden. Det var billigere og de gav meg et tilbud uten å kreve å komme hjem til meg og de pushet ingen unødvendige produkter på meg. 

Skrevet

Utrykningstiden er nok ganske lik mellom begge selskapene. Vektere rykker ikke ut for å ta tyver. Er det innbrudd går det ekstremt fort og under 5 minutter. Alarm har først og fremst en forebyggende funksjon, altså at tyvene unngår huset. Har selv jobbet i bransjen i mange år på sentral og kan ikke huske en eneste gang vekteren tok en tyv.

Anonymkode: 08d96...f4a

Skrevet

Med tanke på å ta tyver har det lite verdi. Eneste fordel med vekter er at de kan ta en titt på at alt ser ok ut huset. 

Du slipper å komme hjem til et hus der vindu/dør har stått åpen i vinterstorm i dagesvis. Og brannvesenet varsles med en gang det er røykutvikling og ingen svarer. 

For meg er det vel så viktig at alarmen går med en gang om noen bryter seg inn mens vi sover. Og at vi da med en gang kan se hvor/hvem/hva via kameraene. 

Jeg har valgt en kombinasjon av Verisure og egne systemer. Ville blant annet ikke at de skulle ha tilgang til kameraer. Og noe tilleggsutstyr som kostet en del, som vanndetektorer, følte jeg ikke det var nødvendig at de overvåket. 

Anonymkode: 64988...879

Gjest #Rasshøl
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Med tanke på å ta tyver har det lite verdi. Eneste fordel med vekter er at de kan ta en titt på at alt ser ok ut huset. 

Du slipper å komme hjem til et hus der vindu/dør har stått åpen i vinterstorm i dagesvis. Og brannvesenet varsles med en gang det er røykutvikling og ingen svarer. 

For meg er det vel så viktig at alarmen går med en gang om noen bryter seg inn mens vi sover. Og at vi da med en gang kan se hvor/hvem/hva via kameraene. 

Jeg har valgt en kombinasjon av Verisure og egne systemer. Ville blant annet ikke at de skulle ha tilgang til kameraer. Og noe tilleggsutstyr som kostet en del, som vanndetektorer, følte jeg ikke det var nødvendig at de overvåket. 

Anonymkode: 64988...879

Jeg valgte Verisure. Fikk en ok pris, pga. jeg sa at jeg vurderte et annet selskap som kun kostet 350,- i måneden, og gratis installasjon. Fikk også "desember tilbud". I tillegg kan jeg ordne alt fra appen, og det er supert for meg. Jeg liker når ting er lettvint. Har hatt alarm i tre døgn, og enn så lenge er jeg fornøyd i hvert fall. 
Jeg har ett, kamera og det peker fra stuen til Kjøkkenet. Og åpner jeg dørene til soverommet, ser man kun døren. Jeg kan følge med på alt som skjer via appen. Og kameraet slår seg på kun, når alarmen går.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...