Gå til innhold

ANSVARSFRASKRIVELSE

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prevensjon er jo helt klart begges ansvar. Vil man ikke ha barn...neivel så enten prevensjon eller la vær...

Kondomen har jo en annen funksjon også da. Den beskytter mot sykdommer. One night stands har alltid eksistert og det vil det fortsette å gjøre. Å hoppe til sengs med et ukjent menneske uten kondom er jo omtrent som russisk rullett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes mange sikre prevensjonsmidler som både kvinner og menn kan bruke for å unngå uønsket graviditet OG kjønnsykdommer. Det er imidlertid helt sant at man kan bli gravid på p-piller, kondomer kan sprekke etc. og den eneste 100% garantien du har er å la vær. Har du sex, kan du ha uflaks og det behøver ikke være slik at noen lurer noen...

Vil du være heeeeelt sikker, så kan du ikke pule. Vanskeligere er det ikke.

Kjipt ja, usannsynlig for de fleste ja, men enda så enkelt.

Skrevet

Veldig mange menn stoler 100% på en kvinne de knapt kjenner, og på ett prevensjonsmiddel de vet alt for lite om!!

Dersom alt man trenger å høre fra hvem-som-helst av kvinner, er "ja, jeg bruker P-piller!", da bør man faktisk ta litt ansvar selv dersom det ender med graviditet etter samleiet!!

Kan godt hende dama GÅR på p-piller!! Men kanskje hu glemte pilla i går kveld? Spurte mannen om det? eller kanskje ho drakk seg så full på lørdan at ho kasta opp på natta eller morran? Spurte mannen om det? Har mannen engang tatt seg bryet med å finne ut hvordan pilla fungerer? At det ikke er 99,9% sikkert lenger dersom man glemmer den en dag, eller om man kaster opp/har diare?

Det å glemme pillen litt i hytt og pine, er faktisk ikke så uvanlig tror jeg! for de gangene jeg snakker med noen om p-pillebruk, og sier at "nei! på de 22årene jeg har brukt p-piller så har jeg aldri glemt å ta den!" Så er det ingen som tror meg!!! Min konklusjon blir da, det er helt vanlig å glemme pillen en gang i mellom!!! Og da er man faktisk ikke sikker før etter neste mensperiode! Det er ihvertfall det legen min har sagt!

Så menn, ta ansvar selv, istedenfor å legge alt på kvinnen, for så å skylde på henne alene når en evt graviditet oppstår!!

(at det finnes noen som utnytter seg av det tror jeg på, men det hadde blitt vanskeligere for dem dersom dere påtok dere ansvaret selv mot en evt graviditet!!)

Gjest Anonym idag
Skrevet

Her kommer et innlegg fra en av de tankeløse enslige som "sitter på rumpa"?

Joda, jeg var tankeløs, men det var jammen han også. Her ble ingenting hemmeligholdt, men han skulle nå "hoppe av i svingen" da. Det gjorde han altså ikke, og så skjedde det som ikke skulle skje.

Det er vel mitt heldigste "uhell" noen gang. Ei fantastisk lita tulle ble født. Hun sa ja takk til livet, og fråtser i det. :D

Nå var jo jeg så heldig at jeg hadde utdannelse og jobb, så jeg hadde ikke behov for overgangsstønaden. Og Hipp Hurra for det. De lever jo ikke akkurat i velstand, og enhver jobb vil kunne gi dem litt mer å leve av. Hvorfor får de så ikke en jobb? Jo, de fleste får det. Noen tar utdannelse, og får seg jobb etterpå, noen tar seg ett års permisjon m/overgangsstønad før de går ut i jobb. Hvem er det da som ikke går ut i jobb? Min erfaring er at det er dem som sliter med dårlig selvbilde, en del av dem har lese- og skrivevansker og er det man kaller "skoletapere". Har vi råd til å ta vare på dem i vårt samfunn? Jeg er av den oppfatning at vi har råd til det, og det lille de får unner jeg dem.

Hva så med far i mitt tilfelle? Han ønsker ikke å påta seg ansvaret, og jeg skal heller ikke påtvinge ham min datter. Hun fortjener bedre enn en far som blir tvunget til å se henne. Men han får være med å betale, for vi var to som var tanketomme den gangen.

Det er til syvende og sist begges ansvar å bruke prevensjon.

Hilsen ei som har lært. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...