Gjest sexysadie Skrevet 6. september 2002 #1 Skrevet 6. september 2002 Jeg begynner nu å bli drittlei hevdinger som : "Hun lurte meg og ble gravid" Eller: " D er verdens eldste kvinnetriks; å bli gravid for å holde på mannen"........ Er vi ikke voksne mennesker og ansvarlige for vårt eget liv og vår egen seksualitet?? Hvis ikke jeg vil bli smelt på tjukken så må jo jeg bruke noe for at så ikke skal skje Hvis en fyr ikke vil bli far skal ikke han bruke noe for å unngå å bli far?? Hvorfor er prevensjon bare kvinnens ansvar? Skal menn bare ha artigheten? Holder d virkelig i våre dager og si: prevensjon er kvinnens ansvar??? Bør ikke menn komme mere på banen her, med tanke på at de ikke har stort de skulle ha sagt hvis damerne bestemmer seg for å beholde barnet?
Majken Skrevet 6. september 2002 #2 Skrevet 6. september 2002 Jo, begge har ansvar mener nå jeg. Vil man ikke bli mor eller far enda så vet man jo hva man har å gjøre.... eller ikke gjøre! Men mange menn er nå sånn da, at helst ikke skal innrømme at de har gjort en feil, og da blir det til at "hun lurte meg og ble gravid."
Mathias Skrevet 6. september 2002 #3 Skrevet 6. september 2002 Prevensjon er helt klart begges ansvar! Selvfølgelig. Men når hun sier at hun går på pille, og ikke gjør det.. vel.. Deter vel den eneste måten å "lure" på? Vet ikke hva folk egentlig mener jeg, men dersom det er tilfelle er de jo lurt?
Majken Skrevet 6. september 2002 #4 Skrevet 6. september 2002 Har det slått deg inn at man faktisk kan bli gravid selv om man går på pillen?! Ingen prevensjonsmiddel er 100% sikker.
Majken Skrevet 6. september 2002 #5 Skrevet 6. september 2002 Men altså jo, hvis hun sier at hun bruker pillen når hun IKKE gjør det, da er det jo noe muffens....
waco Skrevet 6. september 2002 #6 Skrevet 6. september 2002 Det er nok ikke bare jeg som venter på mannes p-pille...
Kid-a Skrevet 6. september 2002 #7 Skrevet 6. september 2002 Det er sikkert folk som lurer på seg en p-pillekur for å få litt ekstra innskudd. Svært få blir gravide på pillen dersom de bruker den på riktig måte... bare så det er sagt.
Bettie Skrevet 6. september 2002 #8 Skrevet 6. september 2002 Dobbel sikring kan jo være lurt - hvis man er redd for å bli lurt. Det er ikke bare barn man kan få gjennom sex...... Kondomer, gutter - det er ganske smarte greier uansett pille eller ikke.
Majken Skrevet 7. september 2002 #9 Skrevet 7. september 2002 Jeg mente bare det at det er naivt å tro at det er trygt å ha sex fordi dama bruker/sier at hun bruker p-pillen....
waco Skrevet 7. september 2002 #10 Skrevet 7. september 2002 Jeg mente bare det at det er naivt å tro at det er trygt å ha sex fordi dama bruker/sier at hun bruker p-pillen.... Ja jeg forstår også at det kan være naivt å stole på damer....
Majken Skrevet 7. september 2002 #11 Skrevet 7. september 2002 Nettopp waco! Derfor må man ta litt ansvar selv også..... kvinner som menn!
hjemmemamma Skrevet 8. september 2002 #12 Skrevet 8. september 2002 Har noen av dere lest artikler om nyere forskning på p-pillers sikkerhet? Mange har kritisert de "offentlige" tallene fordi de baserer seg på studier over korte tidsrom, hvor forsøkspersonene var ekstremt fokuserte på prevensjon. Dersom man regner med bruk av p-piller i lange perioder, f. eks. 5-10 år, hevder mange at sikkerheten er en helt annen, noen mener helt ned i ca. 50%. Uttaler meg med førstehånds kunnskap om emnet, blitt gravid tre ganger mens jeg brukte p-piller, og en gang 14 dager etter jeg sluttet. Hadde ikke vært syk, ikke glemt noen piller osv.. Heldigvis kom ikke graviditetene mer enn normalt ubeleilig, og mannen min følte seg ikke lurt.... :-?
Gjest Kinga Skrevet 8. september 2002 #13 Skrevet 8. september 2002 Hvem er alle disse damene som sier de går på pillen og ikke gjør det - bare for å "lure" mannen og grave til seg noen ekstra kroner? Jeg kjenner ingen! Men jeg er jo kvinne... Derimot har jeg førstehånds kjennskap til etpar menn som er noen luringer! - En som hevder han er steril, men blir far likevel... - En som midt under akten vrenger av seg kondomen fordi han tror partneren ikke får det med seg - og "det er så mye bedre uten" Hvem sitter igjen med ansvaret? Hvem lurer egentlig hvem? Unngå å lure deg selv - ta ansvar for egen prevensjon. Den eneste man kan stole fullt og helt på er kun seg selv iblant!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. september 2002 #14 Skrevet 8. september 2002 Når p-pillen for menn kommer på markedet tror jeg at vi vil oppleve en drastisk nedgang i tenåringsmødre og ufrivillige graviditeter. Og det sier kanskje endel om den slappe holdingen til dagens jenter. Milla
Gjest Janna Skrevet 8. september 2002 #15 Skrevet 8. september 2002 Håper bare mennene er mindre slappe da. Pføy...
Gjest Kinga Skrevet 8. september 2002 #16 Skrevet 8. september 2002 At det er slappe holdninger ute og går kan vi vel enes om, men jeg tror neppe det er bare jentenes holdnng som er daff! Det er sjeldent man møter på gutter og menn som krever av man bruker prevensjon. Jeg skriver her utifra egne og venninners erfaringer. Det holder som oftest med spørsmålet: "Bruker du pillen?". Er svaret ja, er det jo bare å kjøre på, hvis ikke er alternativet å hoppe av i svingen - det er en gjengs holdning, etter min oppfatning! Hva med å trekke på seg kondom uansett? Uoppfordret? Det burde jo være i egen interesse, eller hva? Men nei, det er som oftest vi jenter som må be om at det blir brukt. Nå skal jeg ikke generalisere. Jeg har da møtt én mann som krevde bruk av kondom uansett... Det var forøvrig en muslimsk kis fra Sri Lanka. Utrolig befriende og trygg følelse faktisk! Han fikk flere stjerner i boken bare for kondombruken - og det sier litt!
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 8. september 2002 #17 Skrevet 8. september 2002 Jeg gleder meg hvertfall til den dagen kommer da det ikke lenger nytter for jenter å bli gravide bare fordi de ikke vil ta utdannelse eller jobbe. Bare sitte på rompa og kreve trygd og barnebidrag. Hvem med vettet i behold vil finne på å bli gravide med en hvilken som helst mann bare så man liksom skal være "voksen". Vel, når dere ender opp som alenemødre i en alder av 20 år så kan dere bare sitte der for min del for dette rotet har dere klart helt på egen hånd. Jeg skammer meg over slike jenter som ikke tar mer ansvar for sin egen tilværelse. Milla
Gjest Kinga Skrevet 8. september 2002 #18 Skrevet 8. september 2002 Vel, det finnes jo de som blir uønsket gravide, da, tross forhåndsregler. Og av en eller annen grunn så er ikke abort et alternativ. Tar man litt mere ansvar for egen prevensjon, slipper man jo dilemmaet - stort sett. Og det er jo både hans og hennes ansvar, spør du meg. Da slipper jo han uønskede barnebidrag og å "sy puter under hennes armer "ved å bidra til offentlige støtteordninger som barnebidrag osv. slik at hun "bare kan sitte på rumpen" (hvem er nå disse kvinnene, spør jeg igjen, som lurer og lyver og er dønn late? Er det virkelig mange som kjenner seg igjen, eller hva, jenter?). Bank i bordet; jeg har ennå til gode å bli uønsket gravid. Takket være prevensjon fra min og hans side - og sikkert flaks, når man vet hvilke sikkerhetsmarginer vi har på diverse typer prevensjon. Men hadde jeg blitt uønsket gravid - så hadde jeg ikke kalt det "å rote det til for seg selv" - hadde jeg tatt mine forhåndregler på forhånd. Det kommer vel an på hvordan en ser på det som har skjedd i forkant og hvordan man takler en uplanlagt graviditet. For noen er det tydeligvis "rotete" å bli gravid om det ikke er planlagt fra A til Å (og sikkert abort et enkelt alternativ om uflaksen virkelig skulle gjøre seg gjeldende). For andre er det en lykke at man får hjelp og støtte når livet ikke går helt etter boken.
Lilly Skrevet 8. september 2002 #19 Skrevet 8. september 2002 Hvis disse gutta som er blitt "lurt" hevder å være det etter mer eller mindre tilfeldige bekjentskaper, der det har vært slurv med prevensjon, så synes jeg ikke det minste synd i dem. Det jeg har hørt om av slike "lurerier" gjelder innenfor litt mer faste forhold. Den ene ønsker barn og den andre ønsker det ikke, jenta har da muligheten til å slutte/slurve med pillen for å bli gravid. Hva folk egentlig tenker når de gjør slike ting er ikke noe jeg forstår meg på. Men at en mann kan bli lurt på den måten er helt klart, og da er det snakk om grovt tillitsbrudd etter min mening, og DA synes jeg synd i dem. Å bli sviktet på den måten og bli far uten at man ønsker det må være en forferdelig situasjon. Lilly
Gjest Anonymous Skrevet 8. september 2002 #20 Skrevet 8. september 2002 Det finnes også menn som håper på at kvinnen skal bli gravid slik at hun ikke vil forlate han...At det da er kvinnens ansvar å bruke prevensjon, ja det er del det. Men hvor stor er sjansen for at hun blir gravid en uke etter at hun har sluttet med p-pillene, og når han selv sier han er steril...For å lure henne..? Dessuten hvordan oppdage at man er gravid før det har gått mange uker når man ikke har symptomer på graviditet i det hele tatt..og man bare venter på at mensen skal stabilisere seg igjen..Og når man har en sykdom som kan gi de samme symptomene som en graviditet..? Høres dette ut som en stor ansvarsfraskrivelse eller hva...? Den er ihvertfall sann. Og barnet er høyt elsket!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå