Chiyo Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 (endret) Ellen DeGeneres pleier å ha Twelve Days of Giveaways før jul, og jeg blir i syyyykt dårlig humør av det. Jeg ser litt på programmet hennes ellers, men jeg hater når de hele tiden skal gi folk TVer og alt mulige andre produkter. Jeg skjønner jo at det er god reklame for de som gir gaver på programmet da, fordi når de i publikum før noe bra, så kjøper gjerne de som ser på hjemme. Men jeg bare syns Amerikanere virker skikkelig grådige på TV. Vet ikke hvem som begynte med dette. Kanskje det var Oprah når hun sa "You get a car! And you get a car! Everyone gets car!" Urgh. Bruk heller alle de pengene på mennesker som FAKTISK trenger det. Jeg vet at de av og til inviterer mennesker i vanskelige situasjoner og gir dem penger, men det er alltid en baktanke. De får jo et show ut av det. Er jeg bare en Grinch som ikke unner andre godt? Eller har jeg et poeng? Det er jo en ganske syk kjøpekultur, hvor man promoterer materialisme gjennom å gi noen få heldige produkter foran et kamera. Endret 11. desember 2019 av Chiyo 1
Gjest Nimbus2000 Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Misliker talks shows generelt. Det er jo rene reklamesendinger. Kjendiser møter opp for å promotere filmer, musikk, bøker og lignende de holder på å gi ut. De amerikanske late-night talk show skal i tillegg alltid handle om Donald Trump.
Chiyo Skrevet 11. desember 2019 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2019 1 time siden, Nimbus2000 skrev: Misliker talks shows generelt. Det er jo rene reklamesendinger. Kjendiser møter opp for å promotere filmer, musikk, bøker og lignende de holder på å gi ut. De amerikanske late-night talk show skal i tillegg alltid handle om Donald Trump. Ja, jeg er ganske lei det. Stephen Colbert, Jimmy Fallon, Jimmy Kimmel osv. De snakker jo baaare om Trump, og det er jo aldri noe annerledes.
Chiyo Skrevet 11. desember 2019 Forfatter #4 Skrevet 11. desember 2019 Jeg reagerer også på at i slutten av dette videoklippet så gir de alle en reise til Abu Dhabi. Ellen er en lesbisk kvinne, hvorfor sender hun folk til et land hvor mennesker som ferskes i homofil aktivitet fengsles i flere år, og hvor det teknisk sett også er sjanse for dødsstraff for homofile? Det er også en plass hvor det er flere tilfeller av at kvinner som anmelder voldtekt fengsles for sex utenfor ekteskapet. Jeg ville trodd at hun hadde satt foten ned når det gjaldt å reklamere for Emiratene, men her i videoen sier hun at hun og Jennifer Aniston kan også reise dit. Jeg våger henne å ta med konemor på romantisk tur til dette landet. 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 Jeg fikk nok da Ellen ga en sånn hundre millioner dollars vinner flere tusen dollar, like what the fuck? Hun var på showet for å snakke om premien, den der " power ball" premien på flere hundre millioner dollar, så gir Ellen henne en jævla sjekk på flere tusen?! Publikum ble helt stille og rare i sjokk, så skynder ellen seg å si at publikum får en eller annen syk premie hver og applausen og cheeren er på plass igjen. Anonymkode: caca2...220
Gjest Nimbus2000 Skrevet 11. desember 2019 #6 Skrevet 11. desember 2019 (endret) 9 minutter siden, Chiyo skrev: Jeg reagerer også på at i slutten av dette videoklippet så gir de alle en reise til Abu Dhabi. Ellen er en lesbisk kvinne, hvorfor sender hun folk til et land hvor mennesker som ferskes i homofil aktivitet fengsles i flere år, og hvor det teknisk sett også er sjanse for dødsstraff for homofile? Det er også en plass hvor det er flere tilfeller av at kvinner som anmelder voldtekt fengsles for sex utenfor ekteskapet. Jeg ville trodd at hun hadde satt foten ned når det gjaldt å reklamere for Emiratene, men her i videoen sier hun at hun og Jennifer Aniston kan også reise dit. Jeg våger henne å ta med konemor på romantisk tur til dette landet. Ja, nettopp. Det er helt gjennomkommersielt. Disse talkshowene reklamerer for hva som helst. Oprah var jo kjent for å promotere leger som Dr. Oz og psykologer som Dr. Phil. Dr. Oz tjente millioner av dollar på alternativ medisin som ikke fungerer og Dr. Phil handlet jo om å lage underholdning på bekosning av folk som sliter psykisk og ikke vet sitt eget beste. Oprah var også talerør for de som mener at vaksiner gjør barna til autister. Så lenge Oprah kan tjene penger så er det ikke så farlig om barna risikerer å dø eller bli alvorlig syke pga manglende vaksiner. 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk nok da Ellen ga en sånn hundre millioner dollars vinner flere tusen dollar, like what the fuck? Hun var på showet for å snakke om premien, den der " power ball" premien på flere hundre millioner dollar, så gir Ellen henne en jævla sjekk på flere tusen?! Publikum ble helt stille og rare i sjokk, så skynder ellen seg å si at publikum får en eller annen syk premie hver og applausen og cheeren er på plass igjen. Anonymkode: caca2...220 Skjønte ikke. Hvorfor fikk vinneren en sjekk på flere tusen dollar? Endret 11. desember 2019 av Nimbus2000
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 36 minutter siden, Nimbus2000 skrev: Ja, nettopp. Det er helt gjennomkommersielt. Disse talkshowene reklamerer for hva som helst. Oprah var jo kjent for å promotere leger som Dr. Oz og psykologer som Dr. Phil. Dr. Oz tjente millioner av dollar på alternativ medisin som ikke fungerer og Dr. Phil handlet jo om å lage underholdning på bekosning av folk som sliter psykisk og ikke vet sitt eget beste. Oprah var også talerør for de som mener at vaksiner gjør barna til autister. Så lenge Oprah kan tjene penger så er det ikke så farlig om barna risikerer å dø eller bli alvorlig syke pga manglende vaksiner. Skjønte ikke. Hvorfor fikk vinneren en sjekk på flere tusen dollar? Jeg ANER ikke, satt og så programmet her i stua,dama sitter og beskriver det å vinne en så syk sum, så sier ellen "for that we will give you a check for xx.xxx thousand dollars". Jeg lurer nesten på om hun sa feil, og ikke kunne rette opp, altså at hun ikke skulle gitt de pengene bort. Aner ikke, har prøvd å finne det klippet på nett, men er ikke. Jeg så det selv på tv. Anonymkode: caca2...220
Chiyo Skrevet 11. desember 2019 Forfatter #8 Skrevet 11. desember 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg ANER ikke, satt og så programmet her i stua,dama sitter og beskriver det å vinne en så syk sum, så sier ellen "for that we will give you a check for xx.xxx thousand dollars". Jeg lurer nesten på om hun sa feil, og ikke kunne rette opp, altså at hun ikke skulle gitt de pengene bort. Aner ikke, har prøvd å finne det klippet på nett, men er ikke. Jeg så det selv på tv. Anonymkode: caca2...220 Det eneste jeg fant var av når hun som vant powerball donerte bort 500.000 dollar til veldedighet når hun var der. Men jeg fant ikke det klippet du nevnte. Veldig merkelig. 😕
Hortensiaen Skrevet 11. desember 2019 #9 Skrevet 11. desember 2019 Har sitti og kjent på akkurat det samme. Synes det blir dumt faktisk. En ting er å gi bort en bok som den som blir intervjuet har skrevet f.eks. Men det er så veldig overdådig. Med mindre man er veldig fattig eller tv-en akkurat har gått i stykker, så har vel de fleste en tv og trenger ikke en til. Men ikke nok med den tv-en, du får et kamera, kaffemaskin, smykker, gavekort på klær og gavekort på mat i tillegg. Amerika er vel litt sånn, stort og overdådig. Selv om en del der lever under fattigdom. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #10 Skrevet 11. desember 2019 Showene til Oprah og Ellen har i USA sendetid på dagtid når folk normalt er på jobb. Så store deler av seerne deres er hjemmeværende husmødre, arbeidsløse og pensjonister. Det blir litt som lotto. Det er jo gjerne de med dårlig økonomi som spiller og drømmer om store gevinster. Om man har god økonomi eller ikke er spesielt materialistisk så er det sikkert ikke så givende å følge med på folk som vinner fete premier. Anonymkode: 87d38...edc 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå