AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Hei! Jeg er gravid i uke 4, så vet selvfølgelig ikke kjønn enda. Men jeg har strikkedilla, så ønsker å begynne å strikke allerede nå. Hva bør jeg strikke? Hva brukte/bruker dere mest av klær? Tenker hovedsakelig til høsten og til neste vinter! Og hvor mye bør jeg strikke i hver størrelsen? og tips til farger osv som passer til begge kjønn? Kjedelig å strikke alt i hvitt og lysegrått også.. Anonymkode: 31195...da3
Minlillelykke Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Jeg elsker snøløv! Møsteret passer like godt gutt som jente. Ellers har klompelompe veldig mye font, samme mes lene holme samsøe. Paelas har også masse dine oppskrifter. Jeg strikket mye i hvitt, marine, sjøgrønt og duse farger.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Jeg synes høstfarger som rustrød, sennepsgul, brun passer godt til begge kjønn. Og sort. Jeg har brukt mye willums selebukser og andre strikkere bukser med fot. Og strikket Cardigan i tynt garn eller blanding av ull/bomull som fEks dale lerke. Jeg har en gutt som fort blir varm så kan ikke bruke så mye strikk som jeg hadde sett for meg 😕 Anonymkode: 36500...0ea
EmVeeJee Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 Petite Knit har mye fint! Jeg holder på å strikke hjerteteppe nå, gratis oppskrift hvis du googler
boblevann Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 (endret) Jeg har strikket flere Linus heldresser fra Dalegarn (gratisoppskrift) - synes de er magisk gode og utrolig fine! Har strikket i ulike størrelser og bruker de hele tiden. Ellers har Klompelompe mye gøy! Lanullva har også nydelige sett hvis du bestiller strikkepakke, utrolig mykt og deilig garn i ull. Okergul, grønn, svart, brun osv er jo farger som passer begge kjønn Jeg ser at vi bruker mest yttertøy/tepper i strikk. Inne går det i body og strømpebukse! Men det er jo smak og behag. Edit: tips - hvis du strikker til nyfødt/liten baby kan du prøve å snu oppskriften sånn at knappene kommer fremme hvis de skal være bak. De pittesmå ligger jo stort sett på ryggen! Ikke godt å ligge på knappene Det har jeg gjort med Linusdressene. Endret 12. desember 2019 av boblevann
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #6 Skrevet 12. desember 2019 Et tips - strikk opp en liten haug med votter og sokker, alle i samme farge. Da slipper du alt stress med å holde rede på par, og ingen krise når det mistes en sokk eller vott. Til minste babyer funker tubesokker som både vott og sokk Anonymkode: b3df5...a70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå