Gå til innhold

Klumpete fløte

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle lage varm sjokolade og jeg hadde litt kremfløte igjen som gikk ut i går (10.12). Jeg luktet på den, kjente ingenting. Smakte på den, kjente ingenting galt. Da jeg skulle helle litt oppi sjokoladen min, kom det en klump ut! Jeg brukte melk resten, men jeg ville ikke kaste det jeg hadde laget. Jeg hadde jo allerede smakt på fløten fra før. 

Blir jeg dårlig nå? Jeg varmet det opp til kokepunkt. :( Men jeg hadde smakt på den litt før det, ja. 

Anonymkode: fa099...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir neppe dårlig. Fløte kan finne på å klumpe seg uten at den er dårlig. Hvis jeg ikke tar feil, så er det på grunn av fettinnholdet.

Kos deg med den varme sjokoladen 😄 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fløte kan brukes langt over dato, det er naturlig at den klumper seg, det er 37% fett i den.  Lukter og smaker den greit er det bare å bruke.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, SupaWoman skrev:

Fløte kan brukes langt over dato, det er naturlig at den klumper seg, det er 37% fett i den.  Lukter og smaker den greit er det bare å bruke.

35 minutter siden, C8H10N4O2 skrev:

Du blir neppe dårlig. Fløte kan finne på å klumpe seg uten at den er dårlig. Hvis jeg ikke tar feil, så er det på grunn av fettinnholdet.

Kos deg med den varme sjokoladen 😄 

Okay, bra. :P Det luktet ikke noe, skjønner dere. Det samkte ikke surt eller bitter. Var nok bare fett som samlet seg da. Ganske mye fett, ja. :flau: 

Anonymkode: fa099...c11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...
AnonymBruker
Peonjenta skrev (På 11.12.2019 den 15.11):

Kom over denne tråden nå. Skulle spise jordbær og fløte, og fløten skulle ikke gå ut før 25/5. men den luktet surt, var klumpete og smakte forferdelig. Hva skjer med det?? Skal den ikke vare lenger enn holdbarhetsdatoen? Nå ble den jo dårlig flere dager før.. 

Anonymkode: 4b144...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Kom over denne tråden nå. Skulle spise jordbær og fløte, og fløten skulle ikke gå ut før 25/5. men den luktet surt, var klumpete og smakte forferdelig. Hva skjer med det?? Skal den ikke vare lenger enn holdbarhetsdatoen? Nå ble den jo dårlig flere dager før.. 

Anonymkode: 4b144...106

Var pakken åpnet eller uåpnet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...