Gå til innhold

Regulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen om det er en aldersgrense for invisalign? (Usynlig tannregulering) 

Anonymkode: e3581...5ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med aldersgrense? 
Invisalign er i hovedsak beregnet på å behandle relativt små tannstillingsfeil hos voksne pasienter.

Anonymkode: 9147f...693

Skrevet

Finnes ingen aldersgrense på reggis.

Anonymkode: 75185...dad

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Finnes ingen aldersgrense på reggis.

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med aldersgrense? 
Invisalign er i hovedsak beregnet på å behandle relativt små tannstillingsfeil hos voksne pasienter.

Ja nettop hos voksne pasienter men leste på et nett sted at man må være over 16...

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja nettop hos voksne pasienter men leste på et nett sted at man må være over 16...

Hva tenker du på da? Mtp støtte?

Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva tenker du på da? Mtp støtte?

Nei det sto invisalign for alle over 16.Så jeg lurer på om man må være 16 for å ha det😊

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei det sto invisalign for alle over 16.Så jeg lurer på om man må være 16 for å ha det😊

I prinsippet er vel eneste krav at alle permanente tenner er frembrutt. Så må man være moden nok til å følge opp skinnebehandlingen ved å bruke dem hele døgnet, med unntak av måltider, samt til å passe på at man ikke mister skinnene. Dernest må man være parat til å møte hos kjeveortoped for å få ny skinne ca. annenhver uke. 

Jeg er usikker på om behandling med Invisalign gir noe rett til HELFO-refusjon, da jeg mistenker at tannstillingsfeilene som kan justeres ved denne metoden ikke gir noen rett på refusjon i utgangspunktet.

For å få et fullgodt svar på dette, må du nok få en vurdering hos kjeveortoped.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

I prinsippet er vel eneste krav at alle permanente tenner er frembrutt. Så må man være moden nok til å følge opp skinnebehandlingen ved å bruke dem hele døgnet, med unntak av måltider, samt til å passe på at man ikke mister skinnene. Dernest må man være parat til å møte hos kjeveortoped for å få ny skinne ca. annenhver uke. 

Jeg er usikker på om behandling med Invisalign gir noe rett til HELFO-refusjon, da jeg mistenker at tannstillingsfeilene som kan justeres ved denne metoden ikke gir noen rett på refusjon i utgangspunktet.

For å få et fullgodt svar på dette, må du nok få en vurdering hos kjeveortoped.

Takk skal du ha.

Skrevet

Invisalign gir ikke HELFO refusjon

Anonymkode: 28f75...9c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...