Gå til innhold

Er det bra pris for barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 900kr for 18.00-00.00 greit betalt?

skal sitte barnevakt første gang

jeg føler jeg kunne fått mer i å med at jeg jobber sent, men samtdig så skal ikke barnevakt være så dyrt? Hva tenker dere?

er 900 god pris? 

Anonymkode: 05e8a...ad0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

jeg føler jeg kunne fått mer i å med at jeg jobber sent, men samtdig så skal ikke barnevakt være så dyrt? Hva tenker dere?

er 900 god pris? 

Synes det er bra. Barnet sover vel en god del av denne tiden også? Spørs om det er et veldig lite barn også synes jeg.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er 900 god pris? 

Sikkert grei pris. syns d e sykt.Når barnet sover det meste av tiden.og du ser på tv.Dyrt for foreldrene å få pass da.Men samtidig så er det vel helt greit med så mange timer 😊

Anonymkode: a87d7...f6d

• Liker 1
Skrevet

Pleide å få 200 kr, pizza, brus og godteri når eg satt barnevakt, syns det var meir enn godt nok eg 😅 ser det at eg aldri vil ta meg råd til barnevakt sjølv ja, glad vi har familie som stiller opp gratis om vi absolutt trenger 🤷‍♀️

Anonymkode: af2f2...88b

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes det er mye jeg, men er ikke oppdatert på området. Husk det er skattefrie penger, rett i lommen.

Ellers tenker jeg det kommer litt an på hvor gammel du er også. En på 18-19 får gjerne mer enn en på 14-15...

Anonymkode: 24a88...d9a

• Liker 2
Skrevet

Vi betaler 500 + mat & godis. Da er vi hjemme mellom 24 og 02.00.

Uaktuelt å betale mer og har plenti familie som kan hjelpe gratis 

Anonymkode: 5353c...825

• Liker 2
Skrevet

Jeg har 1032 kr, etter skatt, i en travel arbeidsdag, så og si hele tiden, hvor jeg går minimum 10.000 skritt, og opp til 20.000 hver eneste dag. 

Da har jeg 215 i timen og har skattet 36%

Så derfor er 900,- uaktuelt for meg å betale når en ungdom sitter og ser tv hvor den knasker på mat og godis. 

Så jeg mener 900 er utrolig bra. 

Men skjønner at hvis en ikke er nettverk så er det nok større sjanse for en punger ut for å kunne komme seg ut, eller har nok av penger. 

Vi har prioritert og valgt å betale vaskehjelpen hvitt, som jobber i full hast i 3 timer. En godt betalt barnevakt er ikke ett tema. 

Anonymkode: 5353c...825

• Liker 7
Skrevet

900 kr er veldig høyt for det tidsrommet du skal sitte barnevakt, etter min erfaring. Barnet vil vel sove ganske mange av de timene? Jeg tviler på at du kunne fått MER, i alle fall.

Anonymkode: 0fd13...f92

• Liker 5
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

er 900 god pris? 

Jeg får 500 for å sitte barnevakt en fredag/lørdag kveld. Og litt mat/drikke så klart. 900 hørtes heftig ut! Jeg får kanskje 1000-1500 for en helg. Og det gjelder flere familier. Gjerne med fler barn enn gjennomsnittsfamilien... Hvor sent det blir, føles litt urelevant. Sover barna, er det liksom det samme om du sitter og ser på en eller tre filmer.. 

Så jeg trur du burde være mer enn fornøyd, hadde jeg hatt egne barn hadde ikke jeg gitt så mye for en kveld. 

Anonymkode: 2b34b...e54

• Liker 2
Skrevet

900 for barnevakt? Da kaster man pengene ut vinduet.

Barnevakt bør være tilnærmet gratis. Greit å gi en 100lapp og litt mat og slikt, men hvis det er pengene som er det viktige så hadde jeg aldri latt den personen være alene med barnet mitt.

Anonymkode: 33ca7...d2a

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Barnevakt bør være tilnærmet gratis. Greit å gi en 100lapp og litt mat og slikt, men hvis det er pengene som er det viktige så hadde jeg aldri latt den personen være alene med barnet mitt.

Du sitter ikke mye barnevakt selv skjønner jeg... 🤣🤣🤣

Anonymkode: b3660...68c

• Liker 5
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får 500 for å sitte barnevakt en fredag/lørdag kveld. Og litt mat/drikke så klart. 900 hørtes heftig ut! Jeg får kanskje 1000-1500 for en helg. Og det gjelder flere familier. Gjerne med fler barn enn gjennomsnittsfamilien... Hvor sent det blir, føles litt urelevant. Sover barna, er det liksom det samme om du sitter og ser på en eller tre filmer.. 

Så jeg trur du burde være mer enn fornøyd, hadde jeg hatt egne barn hadde ikke jeg gitt så mye for en kveld. 

Så lenge man ikke er hjemme hos seg selv så burde man få betalt.

Jeg har også jobbet som hvilende nattevakt. Hadde aldri gjort det hvis jeg ikke fikk betalt for å gjøre det.. Jeg er ikke hjemme og kan gjøre det jeg vil liksom. I tillegg har man et ansvar og det koster.

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor i all verden skal det være tilnærmet gratis?

Anonymkode: 362c1...7e7

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, Mippi skrev:

Så lenge man ikke er hjemme hos seg selv så burde man få betalt.

Jeg har også jobbet som hvilende nattevakt. Hadde aldri gjort det hvis jeg ikke fikk betalt for å gjøre det.. Jeg er ikke hjemme og kan gjøre det jeg vil liksom. I tillegg har man et ansvar og det koster.

Joda, men i dette tilfellet får hun jo klekkelig betalt.

Hvilende nattevakt kan ikke sammenlignes. Regner med dette er kjentfolk, og da mener jeg det burde ligge litt goodwill til grunn for å gidde. Med andre ord, er det kjentfolk er 900 en HØY pris. Er det mennesker man kun har kontakt med pga barnevakt, er 900 fortsatt litt høyt..

• Liker 1
Skrevet

Det høres veldig mye ut! Jeg ga 500 kr til barnevakten fra kl 16-23. Det var mye for meg. Merket det godt på økonomien for å si det sånn. Var avhengig av barnevakt en gang i uken på grunn av at jeg selv måtte på jobb.. var alenemor. Synes du bør være veldig fornøyd med 900 altså

Anonymkode: 64aee...aea

• Liker 1
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det høres veldig mye ut! Jeg ga 500 kr til barnevakten fra kl 16-23. Det var mye for meg. Merket det godt på økonomien for å si det sånn. Var avhengig av barnevakt en gang i uken på grunn av at jeg selv måtte på jobb.. var alenemor. Synes du bør være veldig fornøyd med 900 altså

Anonymkode: 64aee...aea

Enig. Jeg ville først ha 200 i timen. Men så tenkte jeg på hvordan det er for perosnen som faktis skal betale. Og da tenkte jeg 150 er rettferdig.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vet du hvordan det er å sitte og passe andre barn på fritiden sin? Den tiden du kunne brukt på søvn, med familien eller andre ting bruker du på å passe andres barn. Selvfølgelig skal man få noe for det.

er ikke lett å passe barn, man må skifte bleie, mate dem, leke med dem og gi dem oppmeksomhet hele tiden. Er ikke slik at jeg går der og slår på tv-en og spiser godteri bare? Det er bare filmer. I virkleigheten er det ganske krevende jobb.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...