Gå til innhold

Sykepleiepraksis nyutdannet veileder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere noen erfaringer med å ha en relativ nyutdannet sykepleier som veileder kontra en med mange års erfaring som veileder?

Hva er fordelene og ulempene ved å få en nyutdannet sykepleier som veileder VS mange års erfaring veileder? 

Anonymkode: 9a511...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ulempen er at vedkommende er nyutdannet og uerfaren. Den eneste fordelen jeg kan tenke meg er at personen har ferskt i minnet hvordan det er å være student. Hvilken praksis er det snakk om? Og hvilket år er du på? 

Anonymkode: db09f...d19

• Liker 1
Skrevet

Og hva er relativt nyutdannet? Læringskurven de første årene er bratt.

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hva er relativt nyutdannet? Læringskurven de første årene er bratt.

Sykepleiepraksis 2. året.

Er det bedre som student å få en veileder som selv er nyutdannet? Type 2-3 års yrkeserfaring. Er de snillere og mindre strenge enn veilederne med mange års erfaring?

Eller er veilederne med mange års erfaring de flinkeste og mest kompetente av alle?

Anonymkode: 9a511...7a7

Skrevet

Med 3 års erfaring på en sengepost er man ikke lenger nyutdannet, mange steder vil man være blandt de meste erfarne på posten... Du må uansett ta den du får og leve med det, fordel og ulemper med alt. 

Anonymkode: bacbf...395

• Liker 4
Skrevet

Jeg ble satt som veileder etter å ha jobbet som sykepleier i litt over ett år. 

Mange steder er det svært ofte studenter innom. Og for å slippe at det er de samme som hver gang har student, så må det gå på rundgang og da må alle ha student. Også de som er relativt nyutdannet, de som ikke vil ha student, de som mener de ikke har tid, de som mener de er for gamle osv.

Det viktigste er egentlig ikke hvor erfaren sykepleieren er, men at h*n faktisk har lyst til å ha student. Får du en som synes det er et ork og mas å ha student, da kan det bli en kjip praksis.

Anonymkode: 33c55...28c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...