Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i ny jobb for litt siden, og har et kjempe problem. Jeg er en person som er veldig glad i mennesker, og liker å jobbe tett sammen med andre. Jeg trodde denne jobben kom til å bli slik. Jeg sitter på mitt eget kontor, mutt alene. Teamet mitt har jobbet i bedriften i flere år og kjenner veldig mange, så de tar ikke med meg på det som skjer (som for eksempel lunsj). Jeg er helt overlatt på egenhånd hele dagen. Også svært lite tid til opplæring da alt går veldig fort her. Kantinen er diger, vi sitter mange selskaper i samme bygg og jeg syns derfor det er veldig ubehagelig å gå til lunsj alene. Merker at dette gjør at jeg mistrives veldig og jeg presterer ikke så bra som jeg kunne. 

Er en veldig sosial person med stort nettverk egentlig, men på denne arbeidsplassen er det utrolig vanskelig da vi er veldig mange og jeg jobber for det meste kun alene.

Noen med erfaring/råd?

Anonymkode: f8971...38d

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med nærmeste leder om dette?

Anonymkode: 0d0b3...527

• Liker 1
Skrevet

Nei, leder er på reise store deler av tiden/i møter og har også gjort det klart for meg når jeg har henvendt meg at h*n er veldig opptatt og helst kun ønsker viktige hendvendelser..

TS

• Liker 1
Skrevet

Stikk hodet ut av kontoret rundt lunsjtider og spør noen om du kan joine dem?

• Liker 3
Skrevet

Jeg har opplevd det motsatte. Blir nervøs av for mye folk rundt meg, og synes det var utrolig stressende å måtte flytte fra mitt koselige bøttekottkontor til et åpent landskap. Nevnte det i medarbeidersamtale, men det ble ledd bort, og jeg vil ville helst ikke være vanskelig. Produktiviteten gikk ned, men klarte da å utføre jobben på et vis, selv om det var ukomfortabelt.

Anonymkode: 4da6c...e34

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begynte i ny jobb for litt siden, og har et kjempe problem. Jeg er en person som er veldig glad i mennesker, og liker å jobbe tett sammen med andre. Jeg trodde denne jobben kom til å bli slik. Jeg sitter på mitt eget kontor, mutt alene. Teamet mitt har jobbet i bedriften i flere år og kjenner veldig mange, så de tar ikke med meg på det som skjer (som for eksempel lunsj). Jeg er helt overlatt på egenhånd hele dagen. Også svært lite tid til opplæring da alt går veldig fort her. Kantinen er diger, vi sitter mange selskaper i samme bygg og jeg syns derfor det er veldig ubehagelig å gå til lunsj alene. Merker at dette gjør at jeg mistrives veldig og jeg presterer ikke så bra som jeg kunne. 

Er en veldig sosial person med stort nettverk egentlig, men på denne arbeidsplassen er det utrolig vanskelig da vi er veldig mange og jeg jobber for det meste kun alene.

Noen med erfaring/råd?

Du svarer jo selv på problemene her, er jo du som må ta iniativ til ting. Ikke klage før man gjør noe med problemen. Du viser også at du er veldig usikker på deg selv, tørr ikke gå til lunsj alene. Hva er det for noe tull, du er i voksenlivet. Ikke på grunnskolen.

Du påberoper deg at du er sosial, det stemmer ikke. Det er heller at du trenger bekreftelse og trygghet pga din usikkerhet, en sosial person ville løst dette lett ved å sette seg sammen med andre. Ta iniativ til kontakt, det gjør såkalt "sosiale" mennesker. Sosial betyr relasjonen mellom mennesker, selv om du liker å flokke deg med andre betyr det ikke at du har sosiale evner.

Trivsel i jobb er mye opp til deg selv, må gjøre det du kan selv. Om ikke det hjelper må du finne deg en et annet sted å jobbe, er sjelden du får gjort noe med miljøer i et firma. Spesielt der folk har jobbet sammen mange år, blitt en "gjeng". Typisk norsk saueflokkmentalitet.

Anonymkode: 509fb...dfa

• Liker 4
Skrevet

Hvorfor kan du ikke bare gå og sette deg sammen med noen? Hvis du skal bli kjent med folk må du jo ta initiativ. 

Anonymkode: c458e...823

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kan du ikke bare gå og sette deg sammen med noen? Hvis du skal bli kjent med folk må du jo ta initiativ. 

Anonymkode: c458e...823

Enig.

TS som er problemet her.

Anonymkode: 509fb...dfa

• Liker 1
Skrevet

Wow, må si meg litt uenig i en del av svarene her.

Jeg synes det er uting å ikke inkludere de som er ny på jobben. Trodde det var helt normalt å spørre en som er ny om den vil bli med på lunsj osv. Det har ihvertfall vært slik der jeg har jobbet heldigvis.

Selv er jeg en rolig person som blir oppfattet som sjenert så jeg hadde hatt store problemer med å bare slenge meg ned med ei gruppe folk som allerede kjenner hverandre godt.

Ser du når de andre går til lunsj? Da kan du kanskje prøve å hive deg med? Huff, kjenner jeg får litt vondt av situasjonen din. Håper det ordner seg.

Anonymkode: e1795...725

• Liker 3
Skrevet

Dere har sikkert en intern mail? Send noen av de som sitter nærme deg om dere kan ta en felles «julelunsj». Er vel ingen som sier nei til dét. Og da løsner kanskje proppen. 

Anonymkode: 53bad...9b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...