AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Hei, finnes det noen kortvarige språk/ kultur kurs som er støttet av Lånekassen el lignende ? Takk for svar Anonymkode: 6483f...650
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Det finner du sikkert informasjon om på lånekassa sine sider... Anonymkode: f442e...338
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Lånekassen dekker det kun dersom du tar det ifm utveksling, og må ha fag på et fremmedspråk. Anonymkode: 78c1f...0e7 1
0991 Skrevet 12. desember 2019 #4 Skrevet 12. desember 2019 (endret) Du kan få dekket språkkurs gjennom: 1. Lånekassen – i forbindelse med utveksling til ikke-engelsk land. Min erfaring er at vertsuniversitet også tilbyr gratis språkkurs i forkant av semesteret. 2. Noen norske universiteter – tilbyr intensiv språkundervisning over kortere periode (1-2 måneder, f.eks. UiB's avtale i Kiel) 3. Det kan eksistere et legat som gir penger til dette formålet gitt at du studerer noe spesielt, f.eks. økonomi. Sjekk legathåndboken. Ellers er det verd å nevne at man kan få én til én undervisning for en latterlig billig penge (f.eks. spansk i Guatemala, fransk i Marokko og russisk i Kirgisistan). Har bra erfaring med privatlærere i Guatemala: de tar 35-45 kr/timen med dagens kurs. Til sammenligning kostet tyskkurs i Tyskland meg 80 kr/timen i klasserom med 12 elever. Endret 12. desember 2019 av 0991 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 10 hours ago, 0991 said: Ellers er det verd å nevne at man kan få én til én undervisning for en latterlig billig penge (f.eks. spansk i Guatemala, fransk i Marokko og russisk i Kirgisistan). Har bra erfaring med privatlærere i Guatemala: de tar 35-45 kr/timen med dagens kurs. Til sammenligning kostet tyskkurs i Tyskland meg 80 kr/timen i klasserom med 12 elever. Og franskkurs i Frankrike med 20 elever ca. 1000 euro for en måned (min erfaring fra 1 universitet, kan godt være biligere/dyrere andre steder). Anonymkode: 15bdb...003 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #6 Skrevet 12. desember 2019 17 timer siden, 0991 skrev: Du kan få dekket språkkurs gjennom: 1. Lånekassen – i forbindelse med utveksling til ikke-engelsk land. Min erfaring er at vertsuniversitet også tilbyr gratis språkkurs i forkant av semesteret. 2. Noen norske universiteter – tilbyr intensiv språkundervisning over kortere periode (1-2 måneder, f.eks. UiB's avtale i Kiel) 3. Det kan eksistere et legat som gir penger til dette formålet gitt at du studerer noe spesielt, f.eks. økonomi. Sjekk legathåndboken. Ellers er det verd å nevne at man kan få én til én undervisning for en latterlig billig penge (f.eks. spansk i Guatemala, fransk i Marokko og russisk i Kirgisistan). Har bra erfaring med privatlærere i Guatemala: de tar 35-45 kr/timen med dagens kurs. Til sammenligning kostet tyskkurs i Tyskland meg 80 kr/timen i klasserom med 12 elever. Jøss, artig ! takk for Svar! Hvor finner man disse random 1-1 lærerne? Hvilke språk kan du? Har du mye erfaring fra div språkkurs ? Anonymkode: 6483f...650
0991 Skrevet 13. desember 2019 #7 Skrevet 13. desember 2019 (endret) I Guatemala bare oppsøker man spanskskoler på stedet. Mange hosteller har òg kontakt med privatlærere. Selvsagt varierer kvaliteten (noe som er tilfelle hjemme også), men du blir mye mer eksponert for språket enn når 12 elever prøver å komme til ordet samtidig. Hvordan det er i de andre landene har jeg ikke personlig erfaring med. Dersom du sender meg en pm, så kan jeg gi deg kontaktinformasjon til en veldig dyktig dame som tidligere fikk 17 kr/timen (av skolen) for å arbeide ved en sertifisert skole, men som nå jobber selvstendig for ca. 36 kr/t (hun tar en tredjedel av det skolen tar). Hun kan gi timer via Skype. Foruten norsk, snakker jeg engelsk, svensk (!) og tysk flytende. Har brukt alle fire i jobbsammenheng. Klarer meg i hverdagslige situasjoner på spansk. Språk åpner dører. Endret 13. desember 2019 av 0991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå