Gå til innhold

Norton og sider som ikke vises

Anbefalte innlegg

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg har installert Norton Internet Security, som følger med Telenor-ADSL-abonnementet mitt. Den stopper ganske så mange nettsider fra å bli vist. Jeg lurer på hvordan jeg evt. kan fjerne en nettside jeg vil se fra listen over sperrede sider.

Videoannonse
Annonse
Gjest Madeline
Skrevet

Jeg kan gjøre et forsøk på å hjelpe deg. Åpne Norton Internet Security. Gå inn på "status og innstillinger". Klikk på "brannmur". Da får du opp to valg på høyre side. Trykk på "konfigurer". Trykk så på fanekortet "programmer". Nederst på siden er det en liste over programmer. Er det noen av disse progrmmene som er blokkert så har du mulighet til å endre det. Du kan også legge til programmer på denne listen.

Gjest Violetta
Skrevet

ARgh, får ikke opp bilder heller, for eksempel på denne siden

http://www.bokklubben.no/SamboWeb/side.do?rom=AK

Vet ikke hvordan jeg skal ordne dette. Må jeg avinstallere hele programmet?

Skjønte heller ikke så mye av din forklaring Hannen, det er jo ikke programmer den nekter meg å bruke, bare sider jeg ikke får åpne (blokkert) og bilder som ikke kommer frem.

Gjest Madeline
Skrevet

Du kan først prøve å deaktivere Norton for å se om du får opp internettsidene da. Får du det så er det Norton som stenger tilgangen. Da er det flere alternativer.

1. Det kan være blokkering av informasjonskapsler.Mange Web-områder krever at informasjonskapsler (cookies) er aktivert på datamaskinen for at de skal vises riktig.

2.Det kan være Foreldrestyring. Hvis du har konfigurert Foreldrestyring til å blokkere bestemte kategorier av Web-områder, kan området du forsøker å vise, være blokkert. Når foreldrestyringen blokkerer et område, får du alltid en melding om dette.

3.Det kan være en brannmurregel. Det kan hende at en brannmurregel blokkerer Web-området. Når det skjer, vil du vanligvis få en melding som sier at du ikke får forbindelse.

4. Det kan være blokkering av ActiveX eller Java. Enkelte Web-områder viser bare ActiveX-kontroller eller Java-programmer. Hvis du blokkerer dem, blir det ikke vist noe på disse områdene.

5. Det kan være innholdsblokkering. Noen ganger kan blokkering av innhold på Internett hindre at et helt Web-område blir vist i nettleseren.

Er det noen av disse alternativene så finner du ut hvordan du løser problemet ved å åpne norton internett security. Klikk så på "norton internett security" til venstre. Klikk så på statistikk. Da får du opp en liste med statiskikk. Øverst til høyre på den står det "mer info". Klikk på den. Da kommer du til symantec help senter. På den rullemenyen til venstre markerer du på "aktiveX-kontroller" og så klikker du på "vis". Da får du opp hva som kan være galt og hvordan det kan løses.

Håper dette kan hjelpe deg.

Gjest Madeline
Skrevet

Har du fått orden på problemet ditt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...