AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Kjedet enebolig på 155 kvadrat - to etasjer. Kun vannbåren gulvvarme og peis som oppvarmingskilder. 18 år gammelt hus, godt isolert. Har ikke brukt peisen enda. Overtok i midten av november og strømmen kom da på 1400kr for halve november. 1198 kwh. Mye strøm og grei pris, eller..? Flyttet fra en toroms-leilighet, så vi vet ikke helt hva som er "normalt" å bruke og betale nå som vi har mer enn doblet mengden kvadratmeter å leve på. Anonymkode: 02840...a23
Mokkilokki Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Du må lese hva som står på regningen. Du må og se hvor mye KW dere har brukt. Noe av dette er nok nettleie og diverse gebyrer. I tillegg må du se hva prisen på strøm er. 1400 kr sier egentlig ingen ting om forbruket kun total sum. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Hvilken energikilde er koblet til vannbåren varme? Vannbåren gulvvarme krever like mye effekt for å varme opp huset som alt mulig annet, Men strømforbruket kan reduseres med varmepumpe. Vi har dobbelt så mye oppvarmet areal som dere (300 kvm) og brukte 1850 kWh totalt i hele november. Vi har felles strøm for 2 hybler og oss. Vi bor 5 voksne og 3 barn i huset. Alt av oppvarming kommer fra vannbåren gulvvarme og peis, hele huset holder ca 22 grader. Vi har energibrønn som varmer både varmt vann og vannet i gulvet. Så er huset nytt og godt isolert også. Anonymkode: badab...9cb
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken energikilde er koblet til vannbåren varme? Vannbåren gulvvarme krever like mye effekt for å varme opp huset som alt mulig annet, Men strømforbruket kan reduseres med varmepumpe. Vi har dobbelt så mye oppvarmet areal som dere (300 kvm) og brukte 1850 kWh totalt i hele november. Vi har felles strøm for 2 hybler og oss. Vi bor 5 voksne og 3 barn i huset. Alt av oppvarming kommer fra vannbåren gulvvarme og peis, hele huset holder ca 22 grader. Vi har energibrønn som varmer både varmt vann og vannet i gulvet. Så er huset nytt og godt isolert også. Anonymkode: badab...9cb Varmtvannsberederen er koblet til gulvvarmen. Noe mer enn det tør jeg ikke si i frykt for å si feil. Vet at selger kuttet strømregningene med 20% per måned etter det ble lagt inn vannbåren. Tok en liten strømpris-granskning og oppdaget at leverandøren vår er rimelig dyr i forhold til andre for tiden. Bytta. Anonymkode: 02840...a23
Ulven Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Varmtvannsberederen er koblet til gulvvarmen. Noe mer enn det tør jeg ikke si i frykt for å si feil. Vet at selger kuttet strømregningene med 20% per måned etter det ble lagt inn vannbåren. Tok en liten strømpris-granskning og oppdaget at leverandøren vår er rimelig dyr i forhold til andre for tiden. Bytta. Anonymkode: 02840...a23 Kan jeg spørre hva du byttet til? Vi betaler for mye der vi er nå, og bør bytte, men jeg synes strømpriser og de forskjellige avtalene er mildelst talt forvirrende. 😞
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #6 Skrevet 11. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kjedet enebolig på 155 kvadrat - to etasjer. Kun vannbåren gulvvarme og peis som oppvarmingskilder. 18 år gammelt hus, godt isolert. Har ikke brukt peisen enda. Overtok i midten av november og strømmen kom da på 1400kr for halve november. 1198 kwh. Mye strøm og grei pris, eller..? Flyttet fra en toroms-leilighet, så vi vet ikke helt hva som er "normalt" å bruke og betale nå som vi har mer enn doblet mengden kvadratmeter å leve på. Anonymkode: 02840...a23 Er jo veldig avhengig hvor i landet dette er, og hva utetemperaturen er der du bor. Er dette i Nord-Norge synes jeg strømregningen var veldig lav. Er dette på Østlandet, så tenker jeg at det er sånn midt på treet. Anonymkode: 75e3a...e9b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 35 minutter siden, Ulven skrev: Kan jeg spørre hva du byttet til? Vi betaler for mye der vi er nå, og bør bytte, men jeg synes strømpriser og de forskjellige avtalene er mildelst talt forvirrende. 😞 Byttet fra Hafslund til Agva. Blir spennende å se hva vi ender opp med å betale hos dem. Anonymkode: 02840...a23
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #8 Skrevet 11. desember 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er jo veldig avhengig hvor i landet dette er, og hva utetemperaturen er der du bor. Er dette i Nord-Norge synes jeg strømregningen var veldig lav. Er dette på Østlandet, så tenker jeg at det er sånn midt på treet. Anonymkode: 75e3a...e9b Østlandet. Anonymkode: 02840...a23
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #9 Skrevet 11. desember 2019 1 time siden, Mokkilokki skrev: Du må lese hva som står på regningen. Du må og se hvor mye KW dere har brukt. Noe av dette er nok nettleie og diverse gebyrer. I tillegg må du se hva prisen på strøm er. 1400 kr sier egentlig ingen ting om forbruket kun total sum. 1400kr var forbruket. Anonymkode: 02840...a23
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #10 Skrevet 11. desember 2019 3 timer siden, Mokkilokki skrev: Du må lese hva som står på regningen. Du må og se hvor mye KW dere har brukt. Noe av dette er nok nettleie og diverse gebyrer. I tillegg må du se hva prisen på strøm er. 1400 kr sier egentlig ingen ting om forbruket kun total sum. Det står i innlegget: 1198 kwh. Selv brukte vi 1670 kWh i hele november for enebolig på ca 200 kvm med vannbåren varme i hele huset på østlandet. Ca 7 år gammelt hus. Anonymkode: 72237...bc9
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #11 Skrevet 11. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Varmtvannsberederen er koblet til gulvvarmen. Noe mer enn det tør jeg ikke si i frykt for å si feil. Vet at selger kuttet strømregningene med 20% per måned etter det ble lagt inn vannbåren. Tok en liten strømpris-granskning og oppdaget at leverandøren vår er rimelig dyr i forhold til andre for tiden. Bytta. Anonymkode: 02840...a23 Går varmtvannsberederen på strøm? I så fall kan dere ønske dere en luft til vann pumpe - da tipper jeg du nesten kan halvere strømforbruket 😊 https://www.sintef.no/globalassets/upload/energi/nyhetsbrev/ny-kunnskap-om-fordeling-av-stromforbruket.pdf Invester i en pumpe med høy cop: https://www.enova.no/download/?objectPath=upload_images/89641D379EB9458F9EAE78394525D6AF.pdf&filename=Kjøpsveileder luft-til-vann-varmepumpe.pdf Si du får til snitt cop 4, da putter du inn 1 kWh og får ut 4 kWh i oppvarming. Da kuttes strømforbruk til oppvarming med 75 %. Anonymkode: badab...9cb
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #12 Skrevet 11. desember 2019 Med så høyt forbruk må du nesten regne med å betale så mye ja Anonymkode: efed1...d14
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #13 Skrevet 15. desember 2019 On 12/11/2019 at 10:52 AM, AnonymBruker said: Kjedet enebolig på 155 kvadrat - to etasjer. Kun vannbåren gulvvarme og peis som oppvarmingskilder. 18 år gammelt hus, godt isolert. Har ikke brukt peisen enda. Overtok i midten av november og strømmen kom da på 1400kr for halve november. 1198 kwh. Mye strøm og grei pris, eller..? Flyttet fra en toroms-leilighet, så vi vet ikke helt hva som er "normalt" å bruke og betale nå som vi har mer enn doblet mengden kvadratmeter å leve på. Anonymkode: 02840...a23 Vårt hus er 20 år gammelt, 140 kvm, vi bruker ca 2000-3000 kwh/mnd (nov-feb) i vintermånedene, totalt ca 20 000 kwh per år. Rundt 22° på dagtid når vi er hjemme. Bruker nattsenking, så litt kaldere når vi ikke er hjemne og på natt. Anonymkode: fb803...795
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå