AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Jeg har fulgt med på værmeldingen det siste døgnet, og så at det var meldt 25 m/s på det høyeste. Jeg lurer på hvordan det var å være ombord på en av båtene til Color Line, Stena Line eller DFDS i natt da jeg skal begynne å arbeide for Color Line på nyåret. Har ikke den største erfaringen på sjøen så jeg er spent på hvordan det vil gå. Jeg har reist et par ganger årlig i forbindelse med ferie. Det har stort sett vært rolig, men opplevde at det var 20-22 m/s på en overfart, og da fikk jeg ikke sove. Hvordan var personalet og informasjonen på reisen? Fikk du sove eller ble du sjøsyk? Anonymkode: f8529...e3f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Jeg var ikke på overfarten natt til i dag, men har vært ute i heftig vær tidligere. Har ikke blitt sjøsyk, men har slitt med å få sove. Anonymkode: f8529...e3f
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Jeg har reist med DFDS i tilsvarende vær (det var så sterk vind at det ikke gikk fly fra Kastrup). Jeg lå i senga det meste av turen, men det ble lite søvn der jeg ble kasta rundt i den smale køya. Prøvde først å sette meg i en bar og ta en øl eller tre, men det varte ikke lenge før jeg ble uvel og jeg kasta inn håndkleet og fant senga. Frister ikke til gjentakelse. Det ble opplyst om at det ville bli høy sjø ved avgang. Anonymkode: 15414...aad
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 Jeg var heldigvis ikke med i natt. Min eneste erfaring er fra en natt da det ifølge mitt rutinerte reisefølge "bare var litt høye bølger", men i restauranten føk tallerkner veggerimellom. Det var helt umulig å spise fordi tallerkenen ikke holdt seg på bordet. Kelnerne mistet fotfestet og brett med tallerkner raste i gulvet. Så restauranten ble stengt. Regner med at de ansatte fikk lønn uansett, men de gikk jo glipp av driks. Anonymkode: b3e4a...a11
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har reist med DFDS i tilsvarende vær (det var så sterk vind at det ikke gikk fly fra Kastrup). Jeg lå i senga det meste av turen, men det ble lite søvn der jeg ble kasta rundt i den smale køya. Prøvde først å sette meg i en bar og ta en øl eller tre, men det varte ikke lenge før jeg ble uvel og jeg kasta inn håndkleet og fant senga. Frister ikke til gjentakelse. Det ble opplyst om at det ville bli høy sjø ved avgang. Anonymkode: 15414...aad Takk for svar! Kjedelig å bli dårlig på reisen. Er jo ikke bare å gå av fartøyet slik det er mulig med buss, tog og bil.. Anonymkode: f8529...e3f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #6 Skrevet 12. desember 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg var heldigvis ikke med i natt. Min eneste erfaring er fra en natt da det ifølge mitt rutinerte reisefølge "bare var litt høye bølger", men i restauranten føk tallerkner veggerimellom. Det var helt umulig å spise fordi tallerkenen ikke holdt seg på bordet. Kelnerne mistet fotfestet og brett med tallerkner raste i gulvet. Så restauranten ble stengt. Regner med at de ansatte fikk lønn uansett, men de gikk jo glipp av driks. Anonymkode: b3e4a...a11 Oj! Når det er slik i restauranten ombord får man jo ikke spist i tillegg til at det går utover de som jobber der. Ja, får håpe at driksen er høyere på roligere turer 😁. Anonymkode: f8529...e3f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå