AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 https://www.nettavisen.no/okonomi/spruter-maling-ut-rumpa---far-37-millioner-i-kunststotte/3423893280.html Hvorfor i all verden får meningsløse, ubetydelige "kunstnere" som Vegard Vinge milliooooner i støtte av staten for å ikke bidra med noe annet enn bokstavelig piss og dritt? Jeg driter hver dag selv, og det kan overhode ikke kalles kunst eller kultur. Kan jeg kreve å få 33% skattelette resten av livet siden mine skattepenger har blitt misbrukt og bæsja på av dette søppelet av en mann? Hvordan kan vi sikre at pengene vi har gitt via skatt til velferdssamfunnet (helse, politi, skoler, veier, ekte kultur osv) ikke kastes bort på sleipe, slu, egoistiske møkkafolk som utnytter systemet??? Det kreves ingen ferdigheter for å gjøre det han gjør, det er noe av det første vi gjør når vi blir født. Skriker, tisser og bæsjer. Ingen ferdigheter! Barn i nord-Norge dør fordi de ikke får penger til å ha et skikkelig helsevesen, sykepleiere har ikke råd til komme inn på boligmarkedet fordi de tjener dårlig og har studielån, kriminaliteten øker fordi politiet må nedbemanne pga økonomiske innstramminger... men en fjott som ikke vil bidra i samfunnet og lever av å kaste bæsj på folk, ja han skal få MLILLIONER! Blir kvalm av dette ikke er tull Anonymkode: b4a31...94e 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 37 millioner for å drite* i emnefeltet, mente jeg så klart. Er bare så forbanna og kvalm av saken at det går ut over skrivinga Anonymkode: b4a31...94e 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Er så enig med deg. Dette er helt sykt! 37 millioner kroner er gått til den idioten av en kunstner mens det finnes barn i dette landet som går sultne til sengs, og eldre mennesker som bader i sitt eget piss. Anonymkode: c0d36...74f 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er så enig med deg. Dette er helt sykt! 37 millioner kroner er gått til den idioten av en kunstner mens det finnes barn i dette landet som går sultne til sengs, og eldre mennesker som bader i sitt eget piss. Anonymkode: c0d36...74f Der tror jeg du kom med svaret. De eldre bader bare i sitt eget piss... alene, på sykehjemmet. Om de begynner å spurte urinen sin på folk får de sikkert mer penger for da viser de et skarp og ekspressivt kunstnerskap med særegent uttrykk og stor gjennomslagskraft Anonymkode: b4a31...94e 5
Schmidt Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 Provoserende at det går penger til kunstnere i det hele tatt. Jeg betaler fordi jeg regner med at pengene går til det virkelig nødvendige i dette landet... men neida. Burde vel flytte til et land som prioriterer ordentlig. 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 Det er jo en kjent sak at mange kunstnere er mentalt syke individer som bare finner på mer kreative måter å få støtte fra staten av enn å gå direkte til NAV... enda mer bekymringsfullt er det at et helt publikum sitter og ser på noe sånt uten å ringe etter "bilen"... Anonymkode: b6f01...b78
AnonymBruker* Skrevet 9. februar 2020 #7 Skrevet 9. februar 2020 "Inferno"- samfunnet må begynne å lytte mer til sånne som Odd Nerdrum: https://www.dagbladet.no/kultur/full-krangel---overfor-millionbelopet-til-meg/72055769
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå