AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #1 Skrevet 11. desember 2019 Er det innafor? Veier ca 10-12 kg mer enn jeg burde, (normalvekt er ca 60 kg) Søker arbeidsgivere etter mer slanke og attraktive mennesker til å jobbe i sportsbutikker som XXL, G-Max osv? Tenker tanker som at de vil ha mennesker som utstråler det å være sunn og frisk? Har jeg rett? Burde jeg revurdere å søke? 😕 Anonymkode: 887ae...6a4
Djungelvrål Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Det jo drøssevis av treningssintruktører PTèr og folk som jobber på treningsentere som er overvektige så hvorfor ikke? 3
_nubbenella Skrevet 11. desember 2019 #3 Skrevet 11. desember 2019 Det går jo fint an å være både frisk og fit sjølv om ein har noen kilo for mykje på kroppen. Dei sjeldne gangene eg har vært innom sportsbutikk, så har det vært ansatte i mange former, og det er flott. Eg syns forresten at du skal søke på jobben. 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #4 Skrevet 11. desember 2019 3 minutter siden, _nubbenella said: Det går jo fint an å være både frisk og fit sjølv om ein har noen kilo for mykje på kroppen. Dei sjeldne gangene eg har vært innom sportsbutikk, så har det vært ansatte i mange former, og det er flott. Eg syns forresten at du skal søke på jobben. https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/can-you-be-overweight-and-still-be-fit Anonymkode: 275e2...fcc
_nubbenella Skrevet 11. desember 2019 #5 Skrevet 11. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: https://www.health.harvard.edu/staying-healthy/can-you-be-overweight-and-still-be-fit Anonymkode: 275e2...fcc Betalingssperre. Sjølsagt er man meir utsatt for sjukdom og slikt, men det er ikkje sånn at ein person som er litt overvektig sitter å puster som ein døende stranda kval mens svetten renner etter litt trim, det var det eg meinte, man kan fortsatt være aktiv på ski eller i fjellet. Eg syns fortsatt at TS skal søke på jobben, som var innenfor trådens tema forresten 😉 1
Jr.Garcon Skrevet 11. desember 2019 #6 Skrevet 11. desember 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det innafor? Veier ca 10-12 kg mer enn jeg burde, (normalvekt er ca 60 kg) Søker arbeidsgivere etter mer slanke og attraktive mennesker til å jobbe i sportsbutikker som XXL, G-Max osv? Tenker tanker som at de vil ha mennesker som utstråler det å være sunn og frisk? Har jeg rett? Burde jeg revurdere å søke? 😕 Anonymkode: 887ae...6a4 Jeg hadde i alle fall sluttet å handle på XXL om de kun ansatte folk som oppfylte et bestemt BMI krav 😅. De som handler på XXL er vanlige mennesker - noen med 4 kg for lite, andre med 10 kg for mye osv. Og det naturlige er selvfølgelig at betjeningen også består av vanlige mennesker. Fokuset er jo blide folk, salg og god kundeservice, ikke om du er klar for en bikini fitness konkurranse. Slå fra deg de irrasjonelle tankene og søk! Masse lykke til 😊 Endret 11. desember 2019 av Jr.Garcon 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #7 Skrevet 11. desember 2019 Go for it! Hadde du veid 120 kilo hadde det vært noe annet, men litt kraftig eller formfull er normalt. Anonymkode: 0c43e...556 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #8 Skrevet 11. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Go for it! Hadde du veid 120 kilo hadde det vært noe annet, men litt kraftig eller formfull er normalt. Anonymkode: 0c43e...556 Plus size-blogger Helene Drage jobber på XXL og har gjort det en stund - så fedme er heller ikke nødvendigvis et problem... Anonymkode: d316d...072 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 11. desember 2019 #9 Skrevet 11. desember 2019 10 kilo over normalvekt er ikke noe jeg hadde tenkt på som overvektig i den forstand. Så lenge du er sunn og frisk og er hyggelig serviceinnstilt så hadde ikke jeg som kunde ofret vekten din en tanke engang.
Isambard Skrevet 11. desember 2019 #10 Skrevet 11. desember 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Er det innafor? Veier ca 10-12 kg mer enn jeg burde, (normalvekt er ca 60 kg) Søker arbeidsgivere etter mer slanke og attraktive mennesker til å jobbe i sportsbutikker som XXL, G-Max osv? Tenker tanker som at de vil ha mennesker som utstråler det å være sunn og frisk? Har jeg rett? Burde jeg revurdere å søke? 😕 Anonymkode: 887ae...6a4 Har du greie på sportsutstyr? Er du interessert i sport og friluftsliv? Det synes jeg er viktig. 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #11 Skrevet 11. desember 2019 50 minutter siden, Isambard skrev: Har du greie på sportsutstyr? Er du interessert i sport og friluftsliv? Det synes jeg er viktig. Ikke jeg. Det bryr meg ingenting om en ansatt i en sportsbutikk jeg handler i er interesse for sport og friluftsliv. Så lenge den ansatte har greie på eget sortiment, som de gjør når de starter i jobben, og er serviceinnstilt er det nok for meg. Sannsynligvis også de fleste andre. Anonymkode: c6856...fe5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #13 Skrevet 11. desember 2019 Takk for svar dere! Skal søke på jobben TS Anonymkode: 887ae...6a4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #14 Skrevet 11. desember 2019 9 timer siden, Isambard skrev: Har du greie på sportsutstyr? Er du interessert i sport og friluftsliv? Det synes jeg er viktig. Jeg har ikke greie på sportsutstyr, men er det virkelig et stort krav? Man får opplæring i den delen av butikken man skal ha ansvar over uansett? Anonymkode: 887ae...6a4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #15 Skrevet 11. desember 2019 Du har ikke noe spesielt erfaring og i tillegg er lubben? Jeg hadde ikke stolt på råd fra deg i butikken.. man ser ganske fort om personen har peiling og om du i tillegg ser ut som en sofagris så, nei. Anonymkode: 5f83a...233 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #16 Skrevet 11. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke greie på sportsutstyr, men er det virkelig et stort krav? Man får opplæring i den delen av butikken man skal ha ansvar over uansett? Anonymkode: 887ae...6a4 Jeg jobbet på G-sport noen år og fikk grundig opplæring. Men det hjelper overfor kunder å ha litt erfaring: at du kan svømme og har vært i en svømmehall, at du har gått langrenn selv, at du har vært på telttur i alle fall én gang, at du har jogget osv. Det gjør det rett og slett lettere å forklare og selge. Men det er veldig mange kunder som setter pris på at man ikke er supertrent og omtrent "proff". Overvekt har i alle fall ingen ting å si. Anonymkode: 8b49b...691 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #17 Skrevet 11. desember 2019 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke noe spesielt erfaring og i tillegg er lubben? Jeg hadde ikke stolt på råd fra deg i butikken.. man ser ganske fort om personen har peiling og om du i tillegg ser ut som en sofagris så, nei. Anonymkode: 5f83a...233 Ja du sier vel noe der.. Anonymkode: 887ae...6a4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #18 Skrevet 11. desember 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du sier vel noe der.. Anonymkode: 887ae...6a4 Jeg ville ikke hørt på den personen. Da jeg jobbet på G-sport hadde vi virkelig alle slags folk innom, mange er overvektige. Derfor er det fint å ha et utvalg ansatte som ser ulike ut, også. Speile befolkningen. Anonymkode: 8b49b...691 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #19 Skrevet 11. desember 2019 Du er jo såvidt overvektig! Den ekstra vekten de teller ikke. Værre om man er 160 og veier 120kg og jobber med sport. Søk jobben!! Anonymkode: 3e9dd...551
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #20 Skrevet 11. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har ikke noe spesielt erfaring og i tillegg er lubben? Jeg hadde ikke stolt på råd fra deg i butikken.. man ser ganske fort om personen har peiling og om du i tillegg ser ut som en sofagris så, nei. Anonymkode: 5f83a...233 Har du hørt om opplæring eller din løk. Hvor mye erfaring hadde du før du fikk helt ny jobb?? Anonymkode: 3e9dd...551
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå