Idag Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 (endret) Hei alle, jeg er voksen dame på 30 år, har ei mamme som jeg liker veldig godt, men hun kommer bare på besøk når hun trenger hjelp til kjøring, eller låne penger. Jeg er høygravid, og kunne vel trengt litt hjelp selv. Hun tenker bare på seg, og synst synd i seg selv. Har også ei søster som tar kontakt kun når hun trenger hjelp. Blir så lei meg av dette. Har prøvt å sagt i fra, men de er egoister og tenker som regel på seg selv. Jeg er lei av å ver den som må gå besøk, lei av å ta kontakt. Hva ville dere gjort? Sluttet å kontakte dem? hvordan si fra?, eller bare gi dem opp? 🙄 Endret 12. januar 2020 av Idag Anonym
_nubbenella Skrevet 11. desember 2019 #2 Skrevet 11. desember 2019 Om du allerede har sagt ifra på ein ordentlig måte uten tegn til bedring, så er det nok ikkje så mykje anna å gjøre. Si nei, slutt å hjelp, ikkje lån penger. Du kan invitere dei ut/på besøk om du vil ha kontakt med dei, men slik du skriver det, så er det usannsynlig at dei vil gjøre gjengjeld og kontakten vil dø ut dersom du ikkje er villig til å alltid stille opp lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå