Gå til innhold

Et par ønsker seg vin, kjøper man 1 eller 2.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spurte et par jeg skal feire jul med om hva de øsnket seg. "En flaske vin hadde vært bra". Kjøper man en vin til hver eller 1 flaske på deling? Skal jo kjøpe noe annet vedsiden av til dem. Men syntes det blir unaturlig å gi en personlig gave til den ene parten siden jeg ikke kjenner h*n. Så vil gi en felles gave til dem, men hva er best? 1 flaske vin på deling til dem + det andre eller 2 + det andre? Har ikke allverdens med penger å bruke så er det innafor å kjøpe 1 på deling til dem? 

Anonymkode: cf712...282

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner h*n men bare møtt en gang liksom... 

Skrevet

Jeg ville kjøpt én dyrere vin.

• Liker 3
Skrevet
6 minutter siden, visp skrev:

Okei, takk for svar :)

Skrevet
6 minutter siden, visp skrev:

Hva er passe prisklasse på en "dyrere" vin da? 

Drikker ikke vin selv, bare øl og drinker så har ikke peiling. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Okei, takk for svar :)

Det er kanskje å kaste perler for svin om de ikke har så dyre vinvaner, men du kan få god hjelp på polet, ellers er det endel anbefalinger på vin på godt.no (søk på vin).

• Liker 1
Skrevet

Vi har 3 par vi skal kjøpe vin til. Da velger vi 1 flaske rødvin som de får felles, pluss en pakke Quality Street-sjokolade/twist. De 2 tingene kommer fort oppi et stort beløp, og jeg hadde elsket å fått noe slik i stedenfor nok engang håndkler eller andre pynteting jeg ikke har plass til... . Man kan også gi noen gode krydder eller olivenoljer etc, eller en god kaffe.

Anonymkode: 1086b...a76

Skrevet
4 minutter siden, visp skrev:

Det er kanskje å kaste perler for svin om de ikke har så dyre vinvaner, men du kan få god hjelp på polet, ellers er det endel anbefalinger på vin på godt.no (søk på vin).

De er veldig vanlige folk. Ingen spesielt dyre vaner. 

Skrevet

Hva er passe prisklasse på en "dyrere" vin da? 

Drikker ikke vin selv, bare øl og drinker så har ikke peiling. 

Det sprørs jo hvor mye du hadde tenkt å legge i presang til de. En vinflaske til grei pris er helt fint (alle blir glade for det). Si på polet hvor mye du har tenkt å bruke, så finner de en bra en:)

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, visp skrev:

Det sprørs jo hvor mye du hadde tenkt å legge i presang til de. En vinflaske til grei pris er helt fint (alle blir glade for det). Si på polet hvor mye du har tenkt å bruke, så finner de en bra en:)

Maks 2-300 kroner for vinen siden jeg skal gi en ting til. Får man en god vin til 200 kroner ? 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi har 3 par vi skal kjøpe vin til. Da velger vi 1 flaske rødvin som de får felles, pluss en pakke Quality Street-sjokolade/twist. De 2 tingene kommer fort oppi et stort beløp, og jeg hadde elsket å fått noe slik i stedenfor nok engang håndkler eller andre pynteting jeg ikke har plass til... . Man kan også gi noen gode krydder eller olivenoljer etc, eller en god kaffe.

Anonymkode: 1086b...a76

Tenkte å gi noe spekemat vedsiden av. 

Skrevet

Maks 2-300 kroner for vinen siden jeg skal gi en ting til. Får man en god vin til 200 kroner ? 

Ja, det gjør du :jepp:

• Liker 2
Skrevet

Ja, absolutt.

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, visp skrev:

Takk Rumle:) Da er den siden lagret.

Bare hyggelig! 😊 

• Liker 1
Skrevet

Jeg kjøper alltid kun en flaske vin i gave, uansett om det er enslig eller par som skal få den. 
Og det finnes mange gode viner til 150-200kr, så jeg kjøper i den prisklassen :) 

Skrevet

En flaske er nok. 

Anonymkode: 2a289...455

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...