Gå til innhold

Har noen returnert ikea Hvitevarer? Eller klagd? Veldig takknemlig for svar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

vi kjøpte en ikea induksjonstopp som ble montert 6.nov. Kjøkkenet mitt er ikke ferdig enda for de klarte å ødelegge benkeplater under montering så alt er halvveis montert. De sa at vi kunne bruke komfyren midlertidig til resten av benkeplater og veggplater kommer som de selv må bestille på nytt for de ødela det under montering. 

jeg har ikke laget så mye mat og kjøkkenet mitt er halvveis ferdig som sagt. Idag oppdager jeg plutselig 3-4 riper på induksjonstoppen. Jeg ble veldig lei meg og oppgitt. Jeg har brukt platen veldig forsiktig og heller ikke så mye. 

hvilke rettigheter har jeg? Noen som vet? Kan jeg angre kjøpet og heller kreve ny? Den ble montert 6.november. 

setter stor pris på svar

Anonymkode: eff7f...924

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Detta er det rareste. Jeg har også problemer med IKEA å vurderte å opprette en tråd, men gadd ikke. 

Jeg kjøpte to hvitevarer fra dem, kom i dårlig stand (så ut som de var brukt), klagde og klagde, fikk tilslutt et gavekort på 1500 kr. Tror du har lite å stille opp med mot den møkkabedriften. Bortsett fra de 1500 i gavekort så skal jeg ALDRI handle der igjen. Kundeservicen der er helt ræva. Lykke til hvis du orker å ta kampen. De kommer garantert til å si at det er du som lagde stripene. 

Anonymkode: b9911...753

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Detta er det rareste. Jeg har også problemer med IKEA å vurderte å opprette en tråd, men gadd ikke. 

Jeg kjøpte to hvitevarer fra dem, kom i dårlig stand (så ut som de var brukt), klagde og klagde, fikk tilslutt et gavekort på 1500 kr. Tror du har lite å stille opp med mot den møkkabedriften. Bortsett fra de 1500 i gavekort så skal jeg ALDRI handle der igjen. Kundeservicen der er helt ræva. Lykke til hvis du orker å ta kampen. De kommer garantert til å si at det er du som lagde stripene. 

Jeg er så lei meg at jeg er på gråten. Jeg har såvidt brukt den. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så lei meg at jeg er på gråten. Jeg har såvidt brukt den. 

Jeg føler absolutt med deg... jeg var så sint at etter 2 timer med kundeservice måtte jeg bare gi meg på de 1500 kr for jeg holdt på å få hjerteinfarkt 🤬🤯🖤

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem mener du skal ha gjort det? 

Anonymkode: 7cb55...b6b

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvem mener du skal ha gjort det? 

Anonymkode: 7cb55...b6b

Siden platetoppen ble montert 6 nov og Ts har benyttet seg av den så kan jeg garantere at de finner et smutthull til å gi henne skylda. Det blir jo bare ord mot ord og de er absolutt ikke serviceinnstilt så de kommer til å skylde på Ts. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror ikke du kommer så langt med denne. For det første kan du godt ha laget ripene selv, uten at du er klar over det. For det andre er loven utformet slik at skal man ha reklamasjonsrett, må man klage innen rimelig tid. Hva rimelig tid er, kan variere fra sak til sak.

Anonymkode: 4e31a...6d1

• Liker 2
Skrevet

det var jo nettopp en tråd her om det samme, kan det hende du kjøpte samme induksjonstopp? 

det som er vanskelig her, som jeg skjønte fra forrige tråd som ble opprettet, er at hvitevarer er laget av en annen leverandør og solgt av ikea. Så ikea sender deg bare videre til produsenten, som er da Indesit? Whirpool? Ikea sier da at de ikke har noe ansvar.

Anonymkode: efa24...10f

• Liker 1
Skrevet

her er andre tråden 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det var jo nettopp en tråd her om det samme, kan det hende du kjøpte samme induksjonstopp? 

det som er vanskelig her, som jeg skjønte fra forrige tråd som ble opprettet, er at hvitevarer er laget av en annen leverandør og solgt av ikea. Så ikea sender deg bare videre til produsenten, som er da Indesit? Whirpool? Ikea sier da at de ikke har noe ansvar.

Jeg finner ikke den tråden 😕

Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

her er andre tråden 

Åå tusen takk. Fant den nå. Få se om TS har gjort noe med det. 

Skrevet

Jeg har aldri klaget. Men jeg har allerede hatt 2 IKEA-hvitevarer som har gått i stykker kort tid etter 5 år var gått. Jeg gadd aldri å følge dette opp da det var forrige eier av leiligheten som hadde kjøpt det og jeg uansett ikke har kvitteringer på tingene.

Det ene som skjedde var at stekeovnen fikk jordfeilbryteren til å slå seg ut med jevne mellomrom, og jeg endte opp med å skifte den ut. Senere røk oppvaskmaskinen. Den viste en feilkode på displayet mens man kunne høre at den tok inn vann samtidig som en pumpe pumpet ut overflødig vann og det dryppet ut på gulvet. Det kan virke som at en eller annen ventil inni hadde gått i stykker slik at den ikke ville stoppe å ta inn vann når den var full.

Det er uansett et ordtak som heter "Ikke kjøp hvitevarer på ikea", noe jeg også kan skrive under på. Generelt synes jeg IKEA har grei kvalitet på det meste av møbler, også i det billige sjiktet. Ingenting av det jeg har kjøpt på IKEA har hatt problemer som at ting går opp i limingen, puter mister spensten etter bruk og rakner her og der, eller metallben som bøyer seg (i motsetning til billige ting fra de andre møbelkjedene). Men akkurat hvitevarer fra IKEA styrer jeg glatt unna og kjøper heller på de andre hvitevarekjedene.

Anonymkode: 7fea4...ff6

Skrevet

Nordmenn har en tedens til å være svært skeptisk til ting som er billige. Da blir produktet nøye inspisert og det er kanskje ikke så rart at man finner feil, eller tror det er produsenten og ikke seg selv som har skadet produktet. Dette er veldig klassisk for oss nordmenn.

Husker jeg var i en av billigbutikkene, og tror du ikke folk sto å åpnet produkt-eskene for å se om de var hele før dem vurderte å kjøpe, noe de ikke alltid gjorde. Det er slik nordmenn er.

Anonymkode: 20653...252

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nordmenn har en tedens til å være svært skeptisk til ting som er billige. Da blir produktet nøye inspisert og det er kanskje ikke så rart at man finner feil, eller tror det er produsenten og ikke seg selv som har skadet produktet. Dette er veldig klassisk for oss nordmenn.

Husker jeg var i en av billigbutikkene, og tror du ikke folk sto å åpnet produkt-eskene for å se om de var hele før dem vurderte å kjøpe, noe de ikke alltid gjorde. Det er slik nordmenn er.

Anonymkode: 20653...252

Du tar feil! Kjøkkenet mitt er ikke ferdig enda og har hatt masse problemer underveis uten å klage. Har ALDRI klaget på noe heller. Men akkurat dette svir for jeg har såvidt brukt den i 2-3 uker. Og handlet ikke om å kjøpe billig måtte kjøpe den for at det skal passe fint inn i målingene da noen har hatt problemer med å tilpasse det når de har kjøpt det fra andre steder. 
Jeg har heller ikke åpnet esker som du sier og har heller ikke sett noen gjøre det. Er ikke norsk, selvom det har ikke noe å si. Du generaliserer nå heftig!

Skrevet

Oppdatering: Etter mye frem og tilbake og sending av bilder og fikk jeg en ny :) 

• Liker 5
Skrevet
På 10.12.2019 den 22.32, AnonymBruker skrev:

Enig i dette! Jeg har slåss lenge med ikea for min platetopp. Her om dagen åpnet de klagesak for meg, og det er helt på viddene de spm de har stilt, så jeg tror at jeg gir meg. Orker ikke, de er alt men ikke behjelpelige.

Anonymkode: 8d7bc...ef5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...