AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Og da mener jeg med søsken, foreldre, svigersøsken, ikke kun «kjernefamilien» og jeg skjønner selvfølgelig at hvis en bor i Trondheim og en bor i Kristiansand så lar det seg ikke gjøre, men jeg tenker på dere som bor i en radius av hverandre innen ca 30 min kjøring. vi gjør absolutt ingenting og jeg synes det er nitrist.. og ikke bare nitrist, men det blir bare «kleinere» og «kleinere» og skulle sitte «krampa» sammen på julaften og noen dager i romjulen da for å «leke lykkelig familie».. vi har heller ikke noe særlig kontakt resten av året. jeg har forsøkt å dra i gang ting, men ingen har tid og bruker heller tid på weekendturer, vennetreff, julebord osv osv.. jeg mener hvis du får tid til alt det så bør du også ha litt tid til familien din, men det er kanskje bare meg. jeg begynner å lure på, hvis vi ikke kan sitte sammen en ettermiddag/kveld i mars så hvorfor skal jeg gidde å sitte sammen med dem 24 desember bare pga en gammel skikk. Anonymkode: c7bae...a3b 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Jeg kjører rundt fra familiemedlem til familiemedlem og gjør koselige ting sammen med dem i adventsdagene, så jeg kan frivillig sitte alene på juleaften og allikevel ikke føle at jeg har nedprioritert familietid. Det er lov å lage egne tradisjoner Anonymkode: 1811c...816 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 Ja, vi møtes på en spesifikk restaurant hvert år i desember og spiser brunsj sammen (storfamilien). I tillegg tilbringer vi både 24., 25. og 26. desember sammen. Anonymkode: 7f1e3...bc4
boblevann Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 Jeg og min mor reiser en helg til nærmeste by på julegaveshopping tidlig i desember. Det er standard Ikke i år da siden jeg har en nyfødt, men vanligvis. Ellers er vi ganske mye sammen som familie, spiser middag sammen og besøker hverandre. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjører rundt fra familiemedlem til familiemedlem og gjør koselige ting sammen med dem i adventsdagene, så jeg kan frivillig sitte alene på juleaften og allikevel ikke føle at jeg har nedprioritert familietid. Det er lov å lage egne tradisjoner Anonymkode: 1811c...816 Høres ut som en lur løsning siden du vil være alene julaften. Noen spesiell grunn til at du ønsker å være alene julaften? IG synes du at det er hyggelig å gjøre ting med familie i adventsdagene eller føler du at det kun er plikt? Ts Anonymkode: c7bae...a3b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi møtes på en spesifikk restaurant hvert år i desember og spiser brunsj sammen (storfamilien). I tillegg tilbringer vi både 24., 25. og 26. desember sammen. Anonymkode: 7f1e3...bc4 Ok, da er dere ihvertfall sammen en gang før jul. Men ingen juleverksted, julebaking, «juletrefest» eller lignende? Ts Anonymkode: c7bae...a3b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 3 minutter siden, boblevann skrev: Jeg og min mor reiser en helg til nærmeste by på julegaveshopping tidlig i desember. Det er standard Ikke i år da siden jeg har en nyfødt, men vanligvis. Ellers er vi ganske mye sammen som familie, spiser middag sammen og besøker hverandre. Høres ut som en fin tradisjon. Grattis med baby og siden dere er sammen mye ellers så regner jeg med at da har dere jo et godt forhold og et godt grunnlag så da blir ikke jula så krampa og klein som hos oss.. hos oss så er det som man skulle møtt ukjente folk og hengt med dem. Bortsett fra at jeg tror det hadde vært enklere og hyggeligere å møte ukjente folk enn kjente folk som er ukjente fordi man aldri er sammen. Ts Anonymkode: c7bae...a3b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 Vi var med svigerfamilien på julemarked helga som var, og skal til dem for å spise middag siste helga før jul. Veldig hyggelig! Prøvde å få til å treffes en dag for å bake pepperkaker også, men det gikk ikke tidsmessig. Vi bor ikke så nært at det er tid til å treffes på ettermiddagene. Familien min treffer vi ikke i førjulstiden, men de bor halvannen time unna og de har aldri tid/lyst/gidd til å komme en helgedag (og jeg er gravid og har for mye bekkenløsning til at jeg orker tre timers biltur). Usikkert om vi treffer dem i jula heller, men vi har ikke så veldig nært forhold. Jeg foretrekker faktisk svigerfamilien min over min egen familie, dessverre. De nedprioriterer oss veldig, så da blir det jo sånn. Anonymkode: dc6d3...028 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #9 Skrevet 10. desember 2019 Nei. Ikke en dritt. jævla asosiale drittfamilie😡 Anonymkode: 96e1e...e68 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi var med svigerfamilien på julemarked helga som var, og skal til dem for å spise middag siste helga før jul. Veldig hyggelig! Prøvde å få til å treffes en dag for å bake pepperkaker også, men det gikk ikke tidsmessig. Vi bor ikke så nært at det er tid til å treffes på ettermiddagene. Familien min treffer vi ikke i førjulstiden, men de bor halvannen time unna og de har aldri tid/lyst/gidd til å komme en helgedag (og jeg er gravid og har for mye bekkenløsning til at jeg orker tre timers biltur). Usikkert om vi treffer dem i jula heller, men vi har ikke så veldig nært forhold. Jeg foretrekker faktisk svigerfamilien min over min egen familie, dessverre. De nedprioriterer oss veldig, så da blir det jo sånn. Anonymkode: dc6d3...028 Trist å høre om familien din, føler med deg. Men godt at du har svigerfamilien din da, jeg har ikke det engang. Ta godt vare på de og hverandre ❤️Ts Anonymkode: c7bae...a3b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #11 Skrevet 10. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Ikke en dritt. jævla asosiale drittfamilie😡 Anonymkode: 96e1e...e68 Åååå som jeg skulle sagt det sjøl... 🙏🙏👏👏 da er vi fler i samme 🚢.. 🤬😤Ts Anonymkode: c7bae...a3b 1
Anjatapinjata Skrevet 10. desember 2019 #12 Skrevet 10. desember 2019 Jeg og mamma er mye sammen generelt hele året. Men jeg, mamma, søstern og barna har bakedag hvert år før jul. Skal også invitere mamma på førjulsmiddag😊 Så blir det litt julegave handling sammen. Tidligere hadde vi familiejulebord i regi av besteforeldre men det har vi ikke lenger pga bestemor har gått bort. Synes det er koselig å bruke tid sammen før jul og i romjula.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #13 Skrevet 10. desember 2019 Har grøtfest, adventskaffe, lager julepynt osv. Jeg prøver å besøke eller be flest mulig av familien hit i desember. Anonymkode: 50060...c9a
Gjest Lasox Skrevet 10. desember 2019 #14 Skrevet 10. desember 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Og da mener jeg med søsken, foreldre, svigersøsken, ikke kun «kjernefamilien» og jeg skjønner selvfølgelig at hvis en bor i Trondheim og en bor i Kristiansand så lar det seg ikke gjøre, men jeg tenker på dere som bor i en radius av hverandre innen ca 30 min kjøring. vi gjør absolutt ingenting og jeg synes det er nitrist.. og ikke bare nitrist, men det blir bare «kleinere» og «kleinere» og skulle sitte «krampa» sammen på julaften og noen dager i romjulen da for å «leke lykkelig familie».. vi har heller ikke noe særlig kontakt resten av året. jeg har forsøkt å dra i gang ting, men ingen har tid og bruker heller tid på weekendturer, vennetreff, julebord osv osv.. jeg mener hvis du får tid til alt det så bør du også ha litt tid til familien din, men det er kanskje bare meg. jeg begynner å lure på, hvis vi ikke kan sitte sammen en ettermiddag/kveld i mars så hvorfor skal jeg gidde å sitte sammen med dem 24 desember bare pga en gammel skikk. Anonymkode: c7bae...a3b Nei. Har rett og slett ikke tid pga. passer på to besteforeldre og forbereder jula i huset deres siden det blir siste jula for dem i huset. Neste år blir det i omsorgsboligen og tydelig at begge to plager med tanken om det. Gruer seg til mye mindre plass og må bli tatt vare på av noen andre. Den ene ble innlagt på sykehuset idag og er litt usikkert på om hun i det hele tatt kommer hjem på ordentlig. Influensa og som gammel er ingen god kombinasjon, men satser ihvertfall på det at hun kommer hjem til jul eller etter jula. Det får tiden vise! 😕 Så imellomtiden så passer jeg på at han har det bra, og vasker klær, lager middag til oss, tar å rydder gjennom huset og passer på å ha det ryddig, pynte til jula, men samtidig forbereder noen bokser til flytting som forhåpentligvis vil skje iløpet av neste år. Men, hadde det ikke vært for situasjonen. Så ville det ikke ha vært noe annerledes. Onkel er opptatt av med bedrifter og flere forskjellige prosjekter, tanta bor to timer unna med bil og jobber og blir dermed fryktelig vanskelig å få til noe med førjula og da blir det evt. kun mor som har mulighet til å komme, men det har aldri vært noen tradisjon om å finne på noe spesielt utenom å fikse på juletreet, men det er jo «førjulstiden». Synd men som du skriver, Trådstarter. Folk har ikke tid eller rettere sakt: "Folk tar seg ikke tid til oss lengre." Btw! Jeg ville selvfølgelig ha tatt meg tiden til å ha besøk eller tatt besøk dersom kontakten mellom meg og de andre i familien ha vært bedre, og ikke hadde vært opptatt med å passe på besteforeldrene, men ingen vits når dem ikke viser noen interesse og siden noen i familien ikke tar seg tid til å komme innom å hjelpe til litt når man bor så nærme så vil jeg distansere meg mer ifra dem merker jeg. Endret 10. desember 2019 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #15 Skrevet 10. desember 2019 Julegrantenning, julemarked, juleverksted, julegrøt, pepperkakebaking og en del annet. Jeg har en fantastisk familie. Anonymkode: afcd9...2a4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #16 Skrevet 10. desember 2019 Vi gjør ingen juleting sammen, men vi er sammen ofte i desember som ellers i året. Treffes som regel et par ganger i uka. Anonymkode: 0b6c0...d4e
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #17 Skrevet 10. desember 2019 Var for første gang med på å koke smultringer og bake julekaker med mamma og mormor i år. ☺️ Det var kjempe hyggelig og gøy å lære det. Anonymkode: cae35...edd
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #18 Skrevet 10. desember 2019 Jeg skal ha mine 4 barnebarn på overnattingsbesøk på lørdag. Vi skal pynte pepperkakehus og bake kakemenn 😊 Gleder meg til det. Ellers så ser vi hverandre minst en gang i uken og har søndagsmiddag sammen 1 eller 2 ganger i mnd. Kommer litt an på hvordan det passer for alle. Vi bor heldigvis nært hverandre. Siden vi sees så ofte så gjør jeg ikke noe ekstra før jul. Men, i julen sees vi ihvertfall 3 ganger til felles måltid og kos. Anonymkode: 71cbe...9fc 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #19 Skrevet 10. desember 2019 Finner på julete og hyggelige ting med ungene såklart, men med familien ellers? Niks. De kommer for å få ribbe og gave på julaften bare. Stusselig! Anonymkode: 33c96...820
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #20 Skrevet 10. desember 2019 1 time siden, Anjatapinjata skrev: Jeg og mamma er mye sammen generelt hele året. Men jeg, mamma, søstern og barna har bakedag hvert år før jul. Skal også invitere mamma på førjulsmiddag😊 Så blir det litt julegave handling sammen. Tidligere hadde vi familiejulebord i regi av besteforeldre men det har vi ikke lenger pga bestemor har gått bort. Synes det er koselig å bruke tid sammen før jul og i romjula. Da er dere jo mye sammen eller i året også 😊 heldige dere ❤️Ts Anonymkode: c7bae...a3b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå