Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg har jordveps i på balkongen.

:hår: :hår: :hår: :hår: :hår:

Jeg er mildt sagt livredd veps. Kan man virkelig få det i blomsterkassa på en balkong? Den er skikkelig agressiv. Hvordan skal jeg i såfall bli kvitt den? Kaste all jord? Gjorde det i fjor og den kom tilbake.

Må være noe med meg, for da vi flytta inn for noen år siden lagde de bol under taket på balkongen.

:kjempesinna: og jeg som er såååå redd veps (ble stukket som liten)

Noen tips anyone???

Gjest vepseredd
Skrevet

Hm. Eneste tipset jeg har er å helle diesel i bolet og tenne på, men det funker kanskje ikke for blomsterkassa. Kanskje du kan bruke en eller annen insektgift og helle på, men vet ikke om blomstene tåler det.

Jordveps er sykt mye mer aggresive enn vanlig veps, så jeg ville kvittet meg med dem så fort som mulig.

Lykke til!

Gjest gjest1
Skrevet

diesel/bensin og antenning rett ved husveggen ikke å abefale.

Kjøpe en god insektspray og kledeg tett, gjerne tykt regntøy, og beskytt hode og hals og spray i bolet.

Eller tre en bossekk uten på kassen og få fraktet den vekk fra terrassen på det viset, da er det lettere å håndtere på en plass litt unna huset.

Gjest Gjest2
Skrevet

Får du til å spikre igjen alle åpninger og la den stå? I solvarmen dauer de nok nokså fort. Husk at sprøytemidler mot insekter er den farligste typen sprøytemiddel for oss mennesker.

Skrevet

Hvis det er mye av dem, ville jeg vurdert å ta kontakt med et byrå som driver med skadedyrbekjempelse. De har utstyr og midler som skal til.

Hvis du skal gjøre dette selv, så vær forsiktig. Gjør det helst etter at solen har gått ned, for da har vepsen gått til ro i bolet.

Skrevet

Takk for kjempegode tips. Er liksom ikke kjempemange veps her heller. Dreper jeg en, så kommer det fort en ny igjen. Jeg ser at de graver seg ned i jorda. hmm... Skal fjerne all jord i dag, og håper at med det forsvinner også kræka.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...