Gå til innhold

Mannen har permisjon og tar på seg ekstrajobb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber som ringevikar og samboer har permisjon. 

Jeg har hittil jobbet 5 vakter. Nå sier samboer at han har tatt på seg ekstrajobb denne uken og hele neste, siden jeg kanskje ikke skal jobbe, og om jeg jobber så kan han heller utsette jobben. Siden jeg alikevell er hjemme så kan han jobbe. 

Jeg ble sur og sa at han har permisjon og at jeg ikke orker at hver gang jeg er hjemme så skal han jobbe, og med en gang jeg kommer fra jobb så skal han jobbe fordi det ikke er vits at begge går hjemme. 

Jeg har jo ingen fritid, og det er ikke sånn jeg vil ha det. Hva mener dere? 

Anonymkode: d9e0e...e1a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Inntekt er nødvendig for de fleste. Går du hjemme forstår jeg han vil tjene penger. 

Anonymkode: 738ec...311

• Liker 11
Skrevet

At han driver med trygdesvindel. Hvis han har 100% permisjon har han ikke lov til å jobbe ved siden av sånn uten videre. Hvis han skal jobbe deltid må han avtale en prosent arbeid med arbeidsgiver, sende søknad om dette til nav og få det godkjent.

Anonymkode: b81dc...501

• Liker 19
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At han driver med trygdesvindel. Hvis han har 100% permisjon har han ikke lov til å jobbe ved siden av sånn uten videre. Hvis han skal jobbe deltid må han avtale en prosent arbeid med arbeidsgiver, sende søknad om dette til nav og få det godkjent.

Han jobber svart. 

Skrevet

Dere trenger vel kanskje penger om du ikke har nok jobb? 

Anonymkode: b575c...6cc

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han jobber svart. 

Og du forventer hjelp fra denne mannen? Han driter i om han jobber svart, han driter i at han begår trygdesvindel, så hvorfor i all verden skulle han ikke drite i å gidde å ta sin del av jobben med ungen? Det høres jo ut til å passe perfekt inn i hans karakter, hva forventet du egentlig?

Burde han slutte med alle tre tingene? Selvfølgelig. Gidder han det? Tydeligvis ikke. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville vurdert å sladre på ham

Anonymkode: 8c9b6...8ef

• Liker 2
Skrevet

Jeg synes han burde spurt om din mening først, og ikke bare fortalt deg hva han har bestemt. Du kan da bare dra ut når det passer. Stikk på biblioteket for å lese, dra å trene. 

Anonymkode: 8ca6a...849

• Liker 2
Skrevet

Det er han du må snakke med. Han skal ta seg av ungen sin om han har permisjon. Om du har fri, så kan dere finne på noe sammen som familie, men siden du ikkje har permisjon, så kan du gjøre som du vil i dei timane du skulle vært på jobb. 

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Inntekt er nødvendig for de fleste. Går du hjemme forstår jeg han vil tjene penger. 

Jeg vet, jeg sa til han at om han jobber så mye så tar jo han mer av utgifter. Da sa han at nei, de pengene han jobber skal jo sparest. (noe han også sa i mai, men da ble de brukt opp) 

Så da skal jeg bruke sparepengene mine på husleie om det er lite vakter på jobb, mens han skal leve som en konge. 

TS

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet, jeg sa til han at om han jobber så mye så tar jo han mer av utgifter. Da sa han at nei, de pengene han jobber skal jo sparest. (noe han også sa i mai, men da ble de brukt opp) 

Så da skal jeg bruke sparepengene mine på husleie om det er lite vakter på jobb, mens han skal leve som en konge. 

TS

Hva i alle dager ser du i denne dusten?

• Liker 8
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Ok, du har med andre ord funnet deg en kronidiot. Her hadde jeg vært klar og tydelig: enten tar du ansvar for barnet og familien eller så ser jeg meg nødt til å gå fra deg. Kan du prøve å finne deg et vikariat eller en fast stilling? 

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, du har med andre ord funnet deg en kronidiot. Her hadde jeg vært klar og tydelig: enten tar du ansvar for barnet og familien eller så ser jeg meg nødt til å gå fra deg. Kan du prøve å finne deg et vikariat eller en fast stilling? 

Skal ta fagprøve som helsefagarbeider til våren så foreløbig jobber jeg som assistent i noen mnd til. 

Får ikke fast jobb, men har søkt på en jobb til nå som jeg skal på intervju på. 

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han jobber svart. 

Fortsatt trygdesvindel. 

Så han jobber svart, men syns det er ok å motta andres skattepenger i permisjonspenger...jævla taper.

Anonymkode: a02f6...f57

• Liker 5
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Du tuller nå?? 

Anonymkode: 7f4de...e47

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du tuller nå?? 

Anonymkode: 7f4de...e47

Jeg tuller ikke nei. 

Han skal jobbe hele denne uken og neste, og ble sur fordi jeg sa det ikke var aktuelt. "nei, men da kommer vi til å bruke 8-9 år før vi får kjøpt hus da. Hvis det er sånn du vil ha det. " svarte han. 

Skrevet

Hva brukte han pengene opp på? 

Skrevet

Og dette var mannen som mente at du skulle ta mye av nattevåk og husarbeid under hans permisjonstid?

Han vanskeliggjør jobbsituasjonen din (Det er vanskelig for deg å ta vakter når han ikke er tilgjengelig for å ta vare på barnet) fordi han vil ha hushjelp og barnepass hjemme, slik at han kan være "forsørgeren", og du skal være avhengig av ham?  (Jfr kommentaren om at han ikke vil betale større del av utgiftene)

Anonymkode: a8a8b...9c6

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tuller ikke nei. 

Han skal jobbe hele denne uken og neste, og ble sur fordi jeg sa det ikke var aktuelt. "nei, men da kommer vi til å bruke 8-9 år før vi får kjøpt hus da. Hvis det er sånn du vil ha det. " svarte han. 

Mer og mer idiot. Min ham på at han bare sløser de pengene uansett, og at det ikke er en god plan å plutselig ha masse penger på konto han ikke kan redegjøre for til skatteetaten. Det samme gjelder å bruke nesten ingen lønn fordi man lenger på svarte penger. 

I tillegg gidder han ikke ha ansvar for sin egen unge.

Fysj for en drittfyr. Hvorfor finner du deg i det her?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...