AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Barnet mitt et to år snart begynt i bhg nå . Vi triller en liten tur når hun skal sove , hun er ikke vant til å legges rett ned og sov godt. Jeg forstår at hun må lære det nå, men vi kan ikke holde oss hjemme helgene for å trene på dette. I helgene skjer søvnen på tur med familiens hund som MÅ gjøres , eller så triller vi til venner og lar barnet sove i gangen der osv. Hva skal jeg svare på dette ? Jeg mener ikke være vrang mamma, jeg tenker barn må lære seg forskjell i rutiner fra barnehagen og hjemme. Anonymkode: 50cd6...525 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Vi har aldri bedt foreldre om å gjøre dette med barna hjemme. Vi gjør det på en måte i bhg og det blir barnet veldig fort vandt med. Jeg tipper en ukes tid med legging uten trilling i bhg gjør susen. Anonymkode: 44bca...593 40
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 Man kan ikke forventet at barnet skal forstå at det er forskjellige soverutiner i hverdager og helg. Men dette er noe barnehagen pleier å tilvenne barn til selv, og ikke noe dere egentlig behøver å gjøre selv, med mindre det passer best for dere. Barnehagen ordnet hvertfall soverutinene til barna slik at det passer til barnehagens rutiner for våre barn, de var ca 1 år begge to. Anonymkode: d8994...3a0 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 Du kan legge barnet i vognen mens mannen går på tur med hunden. Vennene kan komme til dere så kan du legge barnet i vognen. Helgeproblemene er løst! God helg og vær så god det var så lite Anonymkode: 2e411...884 35
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 Bare si at det sikkert går seg til snart også fortsetter du med ditt hjemme, og barnehagen fortsetter med sitt i barnehagen. Det går seg fort til. Anonymkode: 75113...b19 11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Man kan ikke forventet at barnet skal forstå at det er forskjellige soverutiner i hverdager og helg. Men dette er noe barnehagen pleier å tilvenne barn til selv, og ikke noe dere egentlig behøver å gjøre selv, med mindre det passer best for dere. Barnehagen ordnet hvertfall soverutinene til barna slik at det passer til barnehagens rutiner for våre barn, de var ca 1 år begge to. Anonymkode: d8994...3a0 Ja nå føler jeg at de blir overgitt om vi ikke følger det opp. Jeg gidder ikke bruke min juletid og fritid med barnet mitt og familie på å gjøre barnet til ett lett barn for bhg. Anonymkode: 50cd6...525 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Du kan legge barnet i vognen mens mannen går på tur med hunden. Vennene kan komme til dere så kan du legge barnet i vognen. Helgeproblemene er løst! God helg og vær så god det var så lite Anonymkode: 2e411...884 Ja det kan du mene. Jeg har ikke lyst til det. Anonymkode: 50cd6...525 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 Jo, dere må faktisk tilpasse dere og øve på dette i helga. Begge trenger ikke gå tur med hunden. Den ene kan gå med hund mens den andre legger barnet rett ned i vogna. Kanskje trenger dere ikke trille til venner hver eneste helg, heller. Anonymkode: 600a8...064 12
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #9 Skrevet 10. desember 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Vi har aldri bedt foreldre om å gjøre dette med barna hjemme. Vi gjør det på en måte i bhg og det blir barnet veldig fort vandt med. Jeg tipper en ukes tid med legging uten trilling i bhg gjør susen. Anonymkode: 44bca...593 Misforstå meg rett, trenger barnet litt tilrettelegging i starten gjør vi selvfølgelig det. Men jeg har aldri opplevd at et barn ikke har vendt seg til nye soverutiner relativt raskt. Anonymkode: 44bca...593 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja det kan du mene. Jeg har ikke lyst til det. Anonymkode: 50cd6...525 Verden kan ikke alltid danse etter din pipe. Noen ganger må du innse at det stilles krav til deg, ikke bare at du kan stille krav til andre. Anonymkode: 600a8...064 29
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #11 Skrevet 10. desember 2019 Herregud, drit i det der! Hva slags uerfaren ansatt er det "Ja, vi jobber med det" 🤞 Anonymkode: cc2b8...9e3 9
Heisenberg Skrevet 10. desember 2019 #12 Skrevet 10. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja nå føler jeg at de blir overgitt om vi ikke følger det opp. Jeg gidder ikke bruke min juletid og fritid med barnet mitt og familie på å gjøre barnet til ett lett barn for bhg. Anonymkode: 50cd6...525 Har du tenkt over at de ber deg om det for at det skal bli lettere overgang for barnet ditt, ikke for de ansatte? 46
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #13 Skrevet 10. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja nå føler jeg at de blir overgitt om vi ikke følger det opp. Jeg gidder ikke bruke min juletid og fritid med barnet mitt og familie på å gjøre barnet til ett lett barn for bhg. Anonymkode: 50cd6...525 Men her har du jo svaret selv, det viktigste er å være ærlig. I morgen går du bort til de ansatte og sier at du ikke gidder bruke juletid og fritid på å venne barnet til dette. Problem løst Anonymkode: 2e411...884 8
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #14 Skrevet 10. desember 2019 Alle mine tre har blitt trillet i søvn hjemme og i bhg har de kunnet lagt de rett ned uten noe trilling. Hvordan de får det til aner jeg ikke 😂 vi har ikke fått det til hjemme selv om vi har prøvd gang på gang. Jeg hadde bare overlatt dette til barnehagen og så fortsatt med de samme rutinene hjemme. Anonymkode: daec0...f1b 15
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #15 Skrevet 10. desember 2019 Si at du jobber med det. Og fortsett som før. Anonymkode: d653d...8a1 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #16 Skrevet 10. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si at du jobber med det. Og fortsett som før. Anonymkode: d653d...8a1 Dette! Mange barn har forskjellige rutiner hjemme og i bhg. Mine sover i seng hjemme feks, for da sover de lenger. Aldri at jeg bruker tid på å venne den til noe annet når dette fungerer for oss. Anonymkode: 68c30...4a8 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #17 Skrevet 10. desember 2019 Problemet er vel at barnet ikke får den søvnen det trenger? Bruker lengre tid når vogna står i ro? Barnehagen spør neppe for å plage foreldrene. Anonymkode: 3a89d...555 5
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #18 Skrevet 10. desember 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Si at du jobber med det. Og fortsett som før. Anonymkode: d653d...8a1 Ja, dette er jo helt merkelig. Jeg spurte helt spesifikt barnehagen før min største startet om vi skulle øve på soving (han sov elendig). De bare smilte og sa at det gikk seg til. Så i helgene trillet vi i timesvis. I barnehagen krabbet han opp i vogna og sovnet.. Anonymkode: cc2b8...9e3 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #19 Skrevet 10. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ja, dette er jo helt merkelig. Jeg spurte helt spesifikt barnehagen før min største startet om vi skulle øve på soving (han sov elendig). De bare smilte og sa at det gikk seg til. Så i helgene trillet vi i timesvis. I barnehagen krabbet han opp i vogna og sovnet.. Anonymkode: cc2b8...9e3 Dette er nok det vanlige, så når bhg ber foreldrene om hjelp er det nok for barnets skyld. Men for all del, ikke anstreng dere. Anonymkode: 3a89d...555 11
Jytte Skrevet 10. desember 2019 #20 Skrevet 10. desember 2019 Har inntrykk av at barna blir mer sliten i barnehagen og sovner lettere. Men ellers synes man gjør seg selv en bjørnetjeneste hvis man venner barnet til at det alltid skal trilles for å få sove på dagen. Hva om man f.eks. får omgangssyke? 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå