AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Min samboer og jeg skal flytte fra hverandre, jeg flytter ut 1. januar. Vi har en gutt på 6 år, og jeg er så usikker på hvordan jeg skal fortelle han det. Noen tips og råd? Anonymkode: 35170...4ee
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Vi fortalte at «mamma og pappa har bestemt at vi ikke skal være kjærester lenger. Jeg er fortsatt glad i mamma/pappa, men ikke på kjærestemåten. Selv om vi ikke skal være kjærester, så er vi fortsatt like glad i deg, og det kommer aldri til å forandre seg. Du er alltid det viktigste for begge oss, uansett hva som skjer.» Ville og spurt om det er noe barnet lurer på. Husk at dere voksne sikkert har hatt god tid til å tenke over alt. Dere er med andre ord kommet lenger i tankegangen og prosessen enn barnet. Lykke til! ❤️ Anonymkode: d7fec...df4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 Vi sa omtrent det som ble sagt over her. Forskjellen er vel at vi fortalte om bruddet og bodde sammen i 3 mnd etterpå. Barna hadde god tid til å bearbeide og de så at vi voksne var og klarer være venner framover også. Lykke til! Anonymkode: 2934c...d47 1
Heisenberg Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 Og vær klar over at barnet kan respondere med å si «ok» og så ville fortsette med sitt. Det betyr ikke at barnet ikke bryr seg men at for et så lite barn er konsekvensene ubegripelige. Barnet vil kunne føle en sorg og barn går ut og inn av sorg. Det ene øyeblikket er de blide og leker og det neste er de lei seg. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå