AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Når jeg er på besøk hos henne så byr hun aldri på noe, hun kan sitte og drikke en liter med brus uten å spørre om jeg vil ha et glass. Eller spise en stor sjokoladeplate selv. En gang bakte hun rundstykker. Da de var ferdige så ga hun noen rundstykker til Naboen. Jeg fikk ingen. hun smurte seg noen selv. Jeg pleier å servere noe når jeg har besøk. men rekker ofte ikke å spørre om hun vil ha noe før hun spør selv om å få noe. Jeg er ikke så kravstor, og det er ikke selve serveringen jeg reagerer på at jeg ikke får. Mere det at jeg kanskje ikke er verdt noe for henne som veninne. Føler meg ikke så veldig verdsatt når hun holder på sånn. Men holder meg for god til å spørre om å få noe. Hvem burde skjerpe seg her, jeg eller henne? Anonymkode: f8862...8de 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Hvorfor skriver du på et forum og ikke spør henne? Skal det være så vanskelig? Både du og hun er sære. Hun som ikke tilbyr, og du som ikke konfronterer men skriver på et forum Anonymkode: 80016...5d2 7
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 det det høres så rart ut at jeg aner ikke hva som foregår i hodet hennes. hender jeg glemmer å tilby noe å drikke, men sitter aldri å spiser noe som helst uten å tilby besøket noe😐 Anonymkode: 6a4ff...c49 18
Tingeling89 Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 Merkelig oppførsel av venninnen din.. Neste gang hun er hos deg og etterspør servering hadde jeg sagt det til henne. 9
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skriver du på et forum og ikke spør henne? Skal det være så vanskelig? Både du og hun er sære. Hun som ikke tilbyr, og du som ikke konfronterer men skriver på et forum Anonymkode: 80016...5d2 Kan godt spørre henne, men ville bare høre andres mening. Anonymkode: f8862...8de 3
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 Dette høres ikke ut som en venninne. Merkelig oppførsel. Anonymkode: 1f655...6b9 5
Pia Sofia Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 Høres veldig rart ut! Nesten som om hun vil statuere noe? Men det er jo også rart? Det er uansett hun som er helt på jordet. 10
exictence Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 (endret) 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvem burde skjerpe seg her, jeg eller henne? Anonymkode: f8862...8de Egentlig begge. Du har mest folkeskikk. Det burde være en selvfølge å tilby noe når en har gjest på besøk, og samtidig drikker eller spiser noe selv. Så hun burde skjerpe seg. Siden hun ber om å få noe når hun er hos deg, burde du absolutt føle deg fri til å gjøre det samme. Kan være hun hadde blitt glad om du hadde bedt henne. Kanskje hun tror at du ikke vil ha noe hos henne (?). Er jo merkelig, men hvem vet? Hvis min venninne sier entusiastisk at hun gjerne vil smake på noe jeg har, synes jeg det er hyggelig. Endret 10. desember 2019 av exictence 1
SoWhat? Skrevet 10. desember 2019 #9 Skrevet 10. desember 2019 Veldig spesielt å ikke tilby når en har gjester og spiser og drikker noe selv. Aner ikke hva som skjer i hodet hennes, men det er ihvertfall ikke vanlig folkeskikk eller vanlig på noen måte. 6
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 ts lag noe godt neste gang hun skal komme, og så spiser du uten å tilby henne noe🤭hihi Anonymkode: 6a4ff...c49 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #11 Skrevet 10. desember 2019 Spørs hvor gode venner dette er. Jeg forsyner meg selv når jeg er hjemme hos folk jeg kjenner godt. Og de gjør det samme hos meg. Anonymkode: eafcc...f6b 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #12 Skrevet 10. desember 2019 Kanskje hun regner med at du sier ifra hvis du vil ha noe siden det er det hun selv gjør Anonymkode: 17b89...fe4 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #13 Skrevet 10. desember 2019 Jeg er oppvokst med at man selvfølgelig serverer noe til gjester som kommer på besøk og ikke bare finner til seg selv. Og ikke servere gjester blir sett på som uhøflig i min familie. Og bestemor ville blitt direkte fornærmet om vi tok med noe 😛 Ei venninne av meg er vokst opp med at man selvfølgelig tar med seg det man vil ha og spise/drikke hvis man skal bort på besøk. Og komme uten noe ses på som uhøflig i hennes familie. Så det er ikke utenkelig at det er krasj pga forskjellige familiekulturer. Det enkleste er jo og spørre om du kan få noe. Kanskje hun er oppvokst med at man ikke server noe med mindre gjestene spør? Anonymkode: d8938...6a3 2
Silva Pluvialis Skrevet 10. desember 2019 #14 Skrevet 10. desember 2019 Jeg synes det høres ut som om hun mangler litt sosiale antenner, egentlig. Kan det være? 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #15 Skrevet 10. desember 2019 Heter hun Ronja ? Anonymkode: c5796...eed 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #16 Skrevet 10. desember 2019 Hvorfor ikke bare spørre om du kan få noe å spise? Anonymkode: 0f298...ade 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #17 Skrevet 10. desember 2019 Dette høres fryktelig demonstrativt ut. Er du overvektig og hun prøver å slanke deg? Eller gni det inn? Anonymkode: 6ebee...159 1
Gjest O.G. Skrevet 10. desember 2019 #18 Skrevet 10. desember 2019 ¨ 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når jeg er på besøk hos henne så byr hun aldri på noe, hun kan sitte og drikke en liter med brus uten å spørre om jeg vil ha et glass. Eller spise en stor sjokoladeplate selv. En gang bakte hun rundstykker. Da de var ferdige så ga hun noen rundstykker til Naboen. Jeg fikk ingen. hun smurte seg noen selv. Jeg pleier å servere noe når jeg har besøk. men rekker ofte ikke å spørre om hun vil ha noe før hun spør selv om å få noe. Jeg er ikke så kravstor, og det er ikke selve serveringen jeg reagerer på at jeg ikke får. Mere det at jeg kanskje ikke er verdt noe for henne som veninne. Føler meg ikke så veldig verdsatt når hun holder på sånn. Men holder meg for god til å spørre om å få noe. Hvem burde skjerpe seg her, jeg eller henne? Anonymkode: f8862...8de Da kan du jo si nei. Spør hun hvorfor. Så si da at du blir aldri bydd på noe når du er på besøk hos henne. Seriøst, hvor tafatt kan du tillate deg selv å være, TS?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #19 Skrevet 11. desember 2019 Morsomt. Typisk norsk å klage, uten å gjøre noe med det. Selv driter jeg i slikt, jeg er mann. Vi henger oss ikke opp i slike dumme ting, spis når du er hjemme. Ikke forvent å få noen hos andre selv om du pleier å servere noe. i-lands problemer som alltid skapes av kvinner. Anonymkode: 21b60...6da
miaw Skrevet 11. desember 2019 #20 Skrevet 11. desember 2019 Spesielt. Gikk hun bort til naboen og gav bort rundstykker, men ikke til deg..? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå