Gjest z Skrevet 30. mai 2005 #1 Skrevet 30. mai 2005 Hei! Jeg funderer på å legge opp en litt aktiv ferie, på max. 1 måneds varighet, fortrinnsvis enten i Afrika eller Asia et sted. Jeg ser for meg at "aktivitetene" består av fjellturer/sykling etc. Noen som har noen tips? Alt ifra hvor det er bra å reise for en slik type ferie, til konkrete råd om gjennomføring og reiserute.
Gjest Melk Skrevet 30. mai 2005 #2 Skrevet 30. mai 2005 I India er det jo klatremuligheter, i tillegg til at man kan dra på ashram (meditasjonssentre). Nord kan imidlertid være litt urolig og farlig en del steder, så man må sjekke ut dette. Hva med Kilimanjaro i Afrika? Sør-Amerika har ypperlige trekkingmuligheter, også sykkel, bla i Bolivia.
Gjest Melk Skrevet 30. mai 2005 #4 Skrevet 30. mai 2005 Takk for tips, Melk - har du vært på "ashram"? Nei, men møtte flere som skulle i løpet av turen sin. Møtte dem ikke etterpå, så vet ikke hvordan det var, men jeg vet det finnes mange muligheter. Bare væ obs på hjernevaskede europeere. Møtte flere som reiste rundt med "sin guru", som hadde et fårete uttrykk i øynene og trodde de hadde sett lyset.
Gjest z Skrevet 30. mai 2005 #5 Skrevet 30. mai 2005 Nei, men møtte flere som skulle i løpet av turen sin. Møtte dem ikke etterpå, så vet ikke hvordan det var, men jeg vet det finnes mange muligheter. Bare væ obs på hjernevaskede europeere. Møtte flere som reiste rundt med "sin guru", som hadde et fårete uttrykk i øynene og trodde de hadde sett lyset. Nei, det er nok ingen fare for min del, men det hadde vært litt artig, i og med at jeg driver med meditasjon ellers. Har også veldig lyst til å besøke buddhistiske klostre, og bo der en stund, men vet ikke om det er mulig.
Gjest Melk Skrevet 30. mai 2005 #6 Skrevet 30. mai 2005 Nei, jeg tror nok ikke det er noen fare dor din del. Mente mer at ikke hør på alt de sier, de kan være en smuuule ensporede og lite objektive når de skal gi råd om hvor man skal dra, hva som er bra osv.
Gjest z Skrevet 30. mai 2005 #7 Skrevet 30. mai 2005 Nei, jeg tror nok ikke det er noen fare dor din del. Mente mer at ikke hør på alt de sier, de kan være en smuuule ensporede og lite objektive når de skal gi råd om hvor man skal dra, hva som er bra osv. Ja, det vil jeg tro. Tror jeg får mer enn nok av et par dager bare sammen med "meditasjonsmennesker", så neimen om jeg skal ha dem med meg videre også. Hehe.
sixx Skrevet 30. mai 2005 #8 Skrevet 30. mai 2005 Har også veldig lyst til å besøke buddhistiske klostre' date=' og bo der en stund, men vet ikke om det er mulig.[/quote']Fjellet Emei Shan i Kina (ikke så langt fra Chengdu) har flere templer på veien mot toppen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå