Gå til innhold

Arbeidsforholdet ble ikke som forespeilet - hvordan gå frem i søknader?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvis man har ett nylig påstartet arbeidsforhold hvor ting ikke er som forespeilet og man føler sterkt på at dette er feil sted for en selv, hvordan vil man evt "forklare" i søknaden hvorfor man søker ny stilling? Det virker for kjedelig og normalt å skrive at "stillingen virket så spennende" osv.

Anonymkode: 69a49...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor skal du skrive noe om det? Fortell heller muntlig det du skrev innledningsvis her.

Anonymkode: 22e35...caa

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev ingenting om det. Det var ikke tema på intervju heller. Fikk ny jobb raskt slik at jeg rakk å si opp i prøveperioden.

Anonymkode: b458e...fc1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal du skrive noe om det? Fortell heller muntlig det du skrev innledningsvis her.

Anonymkode: 22e35...caa

Mest fordi jeg er på en måte opplært til å skrive en form for årsak til at man søker på stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du søker en stilling skal du fokusere på hvorfor du søker akkurat den stillingen. Du skal IKKE forklare i en søknad hvorfor du søker deg vekk fra nåværende jobb. Dersom du kommer til intervju og blir konfrontert med det i den sammenhengen kan du komme forsiktig inn på det, men bare da. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mest fordi jeg er på en måte opplært til å skrive en form for årsak til at man søker på stillingen.

Ja, men det skal være vinklet mot stillingen du søker (at du har relevant kompetanse og at du er kjent med arbeidsgivers gode omdømme osv osv), ikke mot den stillingen du ønsker å forlate. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Det er helt greit og riktig, men du må fokusere på utlysningen og virksomheten, ikke hva som skjer eller ikke skjer i nåværende jobb. Skriv hvorfor du vil arbeide for dem og med dette, det holder. Enig med andre her, ikke nevn noe om at du ønsker å forlate din nåværende, det vil være mer negativt enn positivt (da er det heller bedre å si at det virker såå interessant).

Anonymkode: 6fb2c...773

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...