AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Hei! Jeg er nyutdannet innen kommunikasjon/markedsføring. Har en relevant deltidsjobb, men der sitter jeg for det meste å jobber alene. Veldig ensomt i lengden! 😔 Hva slags type jobb burde jeg søke når jeg ønsker en mer sosial jobb der man arbeider mye i team? Noen som har noen tips? Hvordan jobber dere med samme type utdannelse? Anonymkode: 2593a...dab
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #2 Skrevet 12. desember 2019 Ingen som har noen erfaringer å dele? 🙂 Er så mange ulike bransjer man kan jobbe i med en sånn type utdannelse. Hører om folk som jobber i alt fra klesagenturer til PR-byråer, politiske partier og markedsavdelingen i store offentlige og private selskap. Vanskelig å vite hva man burde søke på. Hva slags jobber har jeg sjans på som nyutdannet? Kan jo ikke akkurat starte på topp. Og hvordan unngår man de jobbene der man bare blir sittende alene på et kontor? Anonymkode: 2593a...dab
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #3 Skrevet 12. desember 2019 Tok du utdannelsen din ved BI? Hvis du gjorde det, så har dere bachelorgrad i marketsføring, takket være en tjeneste der de betaler andre medstudenter for å gjøre hjemmeeksamen for dem. https://www.nrk.no/hordaland/bi-studentar-pungar-ut-tusenvis-for-a-kjope-seg-inn-pa-heimeeksamenar-1.14817213 Anonymkode: 9f5d1...50c
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #4 Skrevet 12. desember 2019 Hva vil du jobbe med da? Vil du jobbe med digital markedsføring så anbefaler jeg deg å kurse deg i dette og bli flink i det i praksis. Men mulig det er type jobb der du sitter mye alene. Jobber du med salg jobber du ikke så mye alene da. Har ikke så mange forslag da jeg tok ny utdannelse etter å ha søkt ett år på markedsføringsjobber. Bransjen er hard å komme innpå, unntatt salg da. Anonymkode: 26dde...da5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2019 #5 Skrevet 12. desember 2019 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok du utdannelsen din ved BI? Hvis du gjorde det, så har dere bachelorgrad i marketsføring, takket være en tjeneste der de betaler andre medstudenter for å gjøre hjemmeeksamen for dem. https://www.nrk.no/hordaland/bi-studentar-pungar-ut-tusenvis-for-a-kjope-seg-inn-pa-heimeeksamenar-1.14817213 Anonymkode: 9f5d1...50c Hva mener du? At ts er en av elevene som jukset seg grad ved å kjøpe noen til å gjøre eksamen for henne? Hva baserer du dette på? Tror du at dette gjelder alle elevene? Isåtilfelle bør du lese artikkelen på nytt. Anonymkode: 00f41...1c1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #6 Skrevet 15. desember 2019 På 13.12.2019 den 0.26, AnonymBruker skrev: Hva vil du jobbe med da? Vil du jobbe med digital markedsføring så anbefaler jeg deg å kurse deg i dette og bli flink i det i praksis. Men mulig det er type jobb der du sitter mye alene. Jobber du med salg jobber du ikke så mye alene da. Har ikke så mange forslag da jeg tok ny utdannelse etter å ha søkt ett år på markedsføringsjobber. Bransjen er hard å komme innpå, unntatt salg da. Anonymkode: 26dde...da5 Tusen takk for svar! Lærte ikke noe særlig om digital markedsføring på studiet, så har vurdert å få noe faglig påfyll der ja. Noen tips til spesifikke kurs? Anonymkode: 2593a...dab
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2019 #7 Skrevet 15. desember 2019 høyskolen kristiania har nettstudie. også igm(jeg har ikke gått det). høres interessant ut, men usikker på hvor mye/vanskelig det er å lære om det feks er programmering Anonymkode: 142f0...8b8
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #8 Skrevet 16. desember 2019 Vet ikke om du kan ta kurs fra disse, men du kan google deg innenfor disse temaene: https://www.virke.no/kurs/digital-markedsforing/ . Det er praktiske kurs du trenger, ikke emner fra høyskole. Noen tips: https://blogg.synlighet.no/6-ting-laerer-digital-markedsforing-pa-skolen/ Anonymkode: 26dde...da5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #9 Skrevet 16. desember 2019 Mange takk, det skal jeg definitivt se nærmere på ☺️ Vet ikke om jeg om jeg nødvendigvis ønsker å jobbe bare med digital markedsføring, men disse tingene er vel kjekke å kunne uansett? Virker som de fleste stillingsannonsene etterlyser kunnskaper innen enten Google Analytics, Photoshop eller programmering selv om det ikke nødvendigvis står digital markedsfører i stillingstittelen? Noen tanker om hva slags jobber jeg burde se etter om jeg ønsker å jobbe mye i team, og ikke bare alene? Altså: Hva slags bransjer, store eller små bedrifter, privat eller offentlig sektor osv? Hvor er det lurt å starte med en sånn utdannelse? Har ganske mange interesser, så tror jeg kan passe inn i flere ulike bransjer. Er opptatt av alt fra politikk og journalistikk, til eiendom, mote, interiør og teknologi. Anonymkode: 2593a...dab
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #10 Skrevet 16. desember 2019 Jeg tenker at om det er en organisasjon eller en bedrift du har "lidenskap" for så bør du prøve å få jobb hos dem. Greia er jo at du skal klare å selge deres produkt og det er vanskeligere om du ikke står for det du selger. Du må uansett være overbevisende som markedsfører. Er du ikke en "selger" person så passer du ikke inn i yrket. Det er mulig du må jobbe gratis for å få en fot inn, da feks i nyoppstartet bedrifter feks. Men du har jo allerede en relevant jobb så da bruker du det for å søke deg videre, mulig det er enklere i det private for å få mer erfaring. Av egen erfaring er det altfor mange så tar denne utdannelsen uten å ha peiling på hva de vil.. Anonymkode: 26dde...da5
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2019 #11 Skrevet 16. desember 2019 Jeg angrer på utdanning innen markedsføring. Det er vanskelig å få jobb og mange om beinet. Det stemmer også som personen over meg sier, mange tar denne utdannelsen uten hjerte for faget. Bare flaks gjorde at jeg i dag jobber som daglig leder. Anonymkode: 9f868...39c
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #12 Skrevet 17. desember 2019 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg tenker at om det er en organisasjon eller en bedrift du har "lidenskap" for så bør du prøve å få jobb hos dem. Greia er jo at du skal klare å selge deres produkt og det er vanskeligere om du ikke står for det du selger. Du må uansett være overbevisende som markedsfører. Er du ikke en "selger" person så passer du ikke inn i yrket. Det er mulig du må jobbe gratis for å få en fot inn, da feks i nyoppstartet bedrifter feks. Men du har jo allerede en relevant jobb så da bruker du det for å søke deg videre, mulig det er enklere i det private for å få mer erfaring. Av egen erfaring er det altfor mange så tar denne utdannelsen uten å ha peiling på hva de vil.. Anonymkode: 26dde...da5 Innenfor digital markedsføring trenger du ikke være en «selger», men enig i at du bør brenne litt for produktet. Nå jobber jeg i utlandet, men har ingen utdannelse innen markedsføring, fikk jobben tilfeldig pga kunnskap om produktene (basert på annen utdannelse). Anonymkode: 6451c...b0e
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2019 #13 Skrevet 17. desember 2019 Tja, de fleste kommunikasjonsrådgivere er vel ikke direkte selgere? Har for så vidt en del tanker om hva jeg kan ha lyst til å jobbe med i fremtiden. Er ikke sånn at jeg valgte utdannelsen i blinde, men tenker at jeg ikke kan være så kresen med første heltidsjobben? Kriteriene er derfor først og fremst at jeg klarer jobben, og at det er sosialt hyggelig Anonymkode: 2593a...dab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå