Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har studert det? Er det et krevende studie med mye obligatorisk undervisning? Går det greit å kombinere med en viss jobbing på si? (Ettermiddag/helg) Vil det være lett å få gode karakterer i det, så man kan gå videre med et masterstudie? Mange spørsmål men håper noen kan svare😊

Anonymkode: 4b73b...f03

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min bror er ergoterapeut. Han tok utdanningen i Bergen og sa studiet inneholdt mye gruppearbeid og obligatorisk undervisning, og at det var endel krevende eksamener. Han har tatt videreutdanning etterpå, ikke på masternivå men tror man kan gjøre det også. 

Anonymkode: 802a0...6e0

Skrevet

Har studert i Trondheim. Vil ikke si at det er krevende, men det er mye gruppeoppgaver og obligatorisk undervisning. Men jeg jobbet under hele studiet, i tider opp til 70%, så det skal ikke være noe problem. 

Karakterer vil jo variere etter hvor mye du har skjønt og klarer å lære deg da, men det et mulig med videreutdanning på både master og årsenhet. 

Anonymkode: cebca...46c

Skrevet
På 10.12.2019 den 18.07, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som har studert det? Er det et krevende studie med mye obligatorisk undervisning? Går det greit å kombinere med en viss jobbing på si? (Ettermiddag/helg) Vil det være lett å få gode karakterer i det, så man kan gå videre med et masterstudie? Mange spørsmål men håper noen kan svare😊

Anonymkode: 4b73b...f03

Jeg studerer det nå (i Bergen) er halvveis i studiet så kan bare si hvordan det har vært hittil. 

Det er mye obligatorisk undervisning, men jeg har ikke hatt noe undervisning etter kl 16 (og veldig sjeldent så sent). Jeg jobber ved siden av studiene, men personlig er jeg nøye på å ikke ta mer enn maks 2 vakter i uken. Mange i klassen tar mer enn det, men dette er veldig individuelt. Å jobbe i helgene bør for de fleste gå greit. 

Dette halvåret har vi hatt ekstra mye gruppearbeid. Det har til tider vært vanskelig å koordinere alle avtalene siden man er på gruppe med forskjellige folk. 

Mine karakterer første året var ikke de beste, men eksamensperiodene mine var midt i noen tøffe runder i retten som gjorde at jeg ikke fikk konsentrert meg om eksamen. 

Nå i høst har vi bare gruppeeksamner. Den første gikk det veldig bra på, og den andre holder vi på med nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...