Gå til innhold

Psykologi eller historie og filosofi?

Kat1

Anbefalte innlegg

Jeg går på vgs og er veldig usikker på om jeg skal velge psykologi 1 eller historie og filosofi 1.. Vil gjerne høre om hva dere synes om dere har hatt en av de eller begge:) Lurer på hva som er mest interessant, men også hva som er lettest

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde historie og filosofi 1 (og 2 forsåvidt) og synes det var ganske greit. Ikke for vanskelig, men myye mer filosofi og sånn enn jeg hadde tenkt på forhånd. Har ikke hatt psykologi 1, men fått inntrykk av at det kanskje er mye pugging involvert? 

Historie og filosofi 2 var litt verre, og eksamen var heller ikke noe særlig gøy i det faget. 

Anonymkode: 467dc...7c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Filosofi er vel vanskelig å få jobb innen? Historie vet jeg ikke. Da er psykologi mer trygt. 

Anonymkode: 9ad62...ffa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Filosofi er vel vanskelig å få jobb innen? Historie vet jeg ikke. Da er psykologi mer trygt. 

Tror du har misforstått. Det er valgfag på videregående det er snakk om, ikke studieretninger på høyere utdanning.

Anonymkode: 02a61...187

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det lenge siden jeg gikk på vgs, men jeg hadde psykologi som valgfag og syntes det var vanskelig. Jeg ble overrasket over hvor vanskelig det var å få god karakter, jeg fikk 4 i standpunkt og jeg leste endel. Til sammenligning fikk jeg 5 i samfunnskunnskap og historie, det syntes jeg var mye lettere. Så jeg ville heller valgt historie eller filosofi.😊

Den dag i dag lurer jeg på hvorfor jeg ikke gjorde det bedre i psykologi og hvorfor jeg syntes det var så vanskelig, når jeg tar andre lesefag veldig lett 🤔

Anonymkode: abe61...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tenkt til å få jobb innen verken filosofi eller psykologi, er mer interessert i realfag, men tenkte det kunne vært fint å ikke bare ha "mattefag". 

Og til dere andre: tusen takk for svar:)) tror valget ender opp med å bli historie og filosofi, synes dette virker ganske spennende også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...