Gå til innhold

Sukker og godt i jula til 1.5 åring. Hvor mye og hva får deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på hvor mye godis og hva hun kan spise? Har ikke så mye tenner på sidene enda, så begrensa på hvor godt hun får tygget sjokolade osv. Hva gir dere? 

Anonymkode: f42f4...e6a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vår er to, tenker han får noen pepperkaker og eventuelt litt is og krumkake e.l, men ikke sjokolade/smågodt osv.

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg ingen overordna plan på. Kjøper ikke godteri spesielt for han, men han får en pepperkake hvis andre spiser det.

Mens De er små er oppdelte druer og mandariner like stas. 

Anonymkode: 4fd4c...05e

Skrevet

Vi har ei på 3 år. Hun får ikke godteri spesifikt kjøpt til henne, men får selvsagt litt pepperkaker/sjokolade etc som blir servert i selskap. Får ikke brus; drikker kanskje saft men foretrekker vann og melk. Ellers er hun og glad i frukt og rosiner, gulrøtter og annet sunn snack.

Anonymkode: ce934...38b

Skrevet

Det tar jeg som det kommer, men gir ikke rent godteri til henne. Det ser jeg ikke poenget med til en som er så liten. Hun får smake litt kaker og dessert selvfølgelig, da hun er med i selskapet og ser at vi andre spiser og vil smake. Ellers vil det nok gå i frukt feks. Spiser storebror godteri, så får hun er alternativ, hun bryr seg ikke om det så er litt banan, bare det er noe hun liker :)

Anonymkode: 36868...7c5

Skrevet

Tror også vi gir bare pepperkaker og mandariner i julestrømpen og is på julekvelden. Reagerte bare på at de hadde fått godteripose med flere sjokoladebiter osv. Synes det var litt rart og kan også være kvelingsfare. Derfor måtte jeg forhøre meg om at flere tenker det samme om at det ikke er så om å gjøre at så små barn skal ha godteri. 

ts

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tror også vi gir bare pepperkaker og mandariner i julestrømpen og is på julekvelden. Reagerte bare på at de hadde fått godteripose med flere sjokoladebiter osv. Synes det var litt rart og kan også være kvelingsfare. Derfor måtte jeg forhøre meg om at flere tenker det samme om at det ikke er så om å gjøre at så små barn skal ha godteri. 

ts

Skulle stå reagerte på at de fikk det i barnehagen*

ts

Skrevet

Hvorfor kan ikke et barn få et par sjokoladebiter? Det kan da umulig skade? Grønnsaker som julesnacks? Virkelig???

Nå må dere faen meg avslutte dette hysteriet!!

• Liker 17
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Usikker på hvor mye godis og hva hun kan spise? Har ikke så mye tenner på sidene enda, så begrensa på hvor godt hun får tygget sjokolade osv. Hva gir dere? 

Får en dessert som oss andre. Får frukt kos på morgenen og noen biter sjokolade mens han ser på barne-tv. 

Anonymkode: 2945e...dfb

Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du seriøst på å gi godteri til en på 1,5år? Hvilken hensikt har det?

Anonymkode: c13e3...73f

• Liker 7
Skrevet
19 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Hvorfor kan ikke et barn få et par sjokoladebiter? Det kan da umulig skade? Grønnsaker som julesnacks? Virkelig???

Som jeg skriver får vår 3-åring både sjokolade og grønnsaker. Hun er ikke dårlig glad i godteri, slikker bare av sukkeret og hiver resten. Da er det vel bedre at hun får feks frukt som hun faktisk liker, og blir glad for? Sjokolade går og ned på høykant. 

Anonymkode: ce934...38b

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Jerry Lee said:

Tror du 1.5-åringer trenger snacks for å kose seg?

Selv vår 4.5-åring kan kose seg uten at det MÅ være godteri.

Og vi er ikke hysteriske. Det kan være nonstop på en tirsdag. Men prøver å unngå å lage sterk kobling mellom kos og godteri.

Anonymkode: 4fd4c...05e

• Liker 7
Skrevet

Sukkerforbruk i jula isolert sett er ikke en stor bekymring. Unødvendig å introdusere små barn for godteri, men det går fort av seg selv hvis det er eldre søsken og søskenbarn som er med på feiring. 

• Liker 6
Skrevet

Min på 3 får dessert etter middag på julaften og nyttårsaften. Ingenting mer. Vi har ikke julekaker for ingen liker det og vi synes hun er for ung til julesokk. 

Anonymkode: 1e05b...366

Skrevet

Vår som har passert 3 år får kose seg jevnlig i desember. Det blir noe nesten hver dag. Liten sjokoladebit i kalenderen, julekaker, kakao osv. Vi lager og pynter kaker, da blir det smaking. Det samme skjer i barnehagen. Og det vi har lagd skal faktisk spises opp også. Men påpeker aldri at "NÅ KOSER VI OSS", trenger vel ikke gjøre det? Litt sukker er ikke skadelig, det er virkelig mye hysteri ute og går. 

Anonymkode: a065c...3d5

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min på 3 får dessert etter middag på julaften og nyttårsaften. Ingenting mer. Vi har ikke julekaker for ingen liker det og vi synes hun er for ung til julesokk. 

Stakkars barn. 

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn. 

Hvorfor stakkars? Hva i alle dager er poenget med å gi godteri til barn før de etterspør det selv? 

Anonymkode: bc12d...dbd

• Liker 5
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor stakkars? Hva i alle dager er poenget med å gi godteri til barn før de etterspør det selv? 

Anonymkode: bc12d...dbd

Fordi det er godt? Fordi det er høytid? Du mener at barnet ditt ikke vet hva godteri er? Min etterspør det sjeldent selv, men jammen koser han seg masse når han får det. 

• Liker 2
Skrevet

Bare vent til barn nr to kommer. Da gir nok hysteriet seg

Anonymkode: b6a5f...ea9

• Liker 8
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars barn. 

Ja, at ingen ringer barnevernet er for meg, mor til denne stakkaren, en gåte:ironi:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...