Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tror jeg har en relasjonsskade fra barndommen, og føler meg ofte ensom uansett hvem jeg er med i uansett hvilke sammenhenger. Hadde to gode venner i mange år, før de trakk seg tilbake. De taklet ikke at jeg fant på ting med de separat. Nå er vennskapet der mere overfladisk. I fjor var det ekstremt tydelig at jeg var plan B på nyttårsaften. Hun ene ville finne på noe med andre og først da planen der var kansellert spurte hun meg. Har tusen andre eksemplar der jeg føler meg "brukt" og som plan B. God nok om hun trenger meg for noe. Hun blir lett fornærma for ting, og det føler jeg er litt slitsomt, selvom jeg bryr meg. Jeg har gradvis trekt meg nærmest helt tilbake, klarer ikke sitte med en enda større tomhetsfølelse etter å ha møtt henne. 

Venn to møter jeg innimlm og det er hyggelig stort sett, men det er ikke det samme lengre som det var før. Venn nummer 3 er superhyggelig. Men oftest tar jeg initiativ til å møtes, finne på ting og får et ja. Gjerne dagen før. Så kommer dagen og hun svarer ikke/tar kontakt? Svarer på snapper og slikt, som om ingenting skulle skjedd. Jeg skjønner meg selv er problemet her, men hva skal jeg gjøre? Og hvor lete etter nære vennskap? Er 30 år. 

Anonymkode: d1bbd...f86

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å møt andre folk også. Gode vennskap tar tid.. prøv å ikke mase eller være pågående, da er det lett at de stikker. 

Gjør deg litt kostbar, ikke si ja alltid når de spør. Er du slik så tar de deg forgitt og du blir en god nr 2 mens de pleier andre vennskap 

Anonymkode: c911f...102

Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv å møt andre folk også. Gode vennskap tar tid.. prøv å ikke mase eller være pågående, da er det lett at de stikker. 

Gjør deg litt kostbar, ikke si ja alltid når de spør. Er du slik så tar de deg forgitt og du blir en god nr 2 mens de pleier andre vennskap 

Good tip! Har opplevd det samme og skjønner ikke hva jeg gjør gærent. Stiller altfor ofte opp for andre, men føler ikke de gjør det tilbak, men som du skriver her så vil det ende opp med at dem tar oss forgitt og dermed bruker oss oftere som back-up. Har tenkt noe i retningen som du påpekte, men ikke i klartekst som du skrev. Har i den siste tiden btw. allerede gjort det siste ved å gjøre meg litt mer kostbar ved å ikke ta kontakt daglig.

Skal også prøve å få møtt på noen andre, men det er fryktelig vanskelig når byen er så lukket som den er.

Endret av Lasox
Skrevet
38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Føler ikke jeg maser faktisk. Jeg har barn og det er begrenset når jeg kan gjøre ting. Feks 1 dag tilgjengelig på dagtid en av ukene og på kveldstid 1-2 ganger andre uka. Så ja, maksimalt 6 dager totalt per mnd kan jeg gjøre ting med folk utfor husets vegger og deretter skal det organiseres en dato alle kan treffes:) Føler det er samme greie med folk uten barn og med samboere. Jeg har oftere det siste året sagt nei til venn 1 og 2. Ofte fordi jeg sjeldnere gidder gjøre ting sammen med de. Separat kan det gå bra. Jeg er sånn av personlighet at jeg lar meg overkjøre/sier aldri nei, til folk jeg bryr meg om. 

Anonymkode: d1bbd...f86

Skrevet

Hmm gode venner dukker opp av seg selv. Har ikke mange venner og gidder ikke jobbe hardt for å møte nye folk. Men jeg føler at de som passer til å være venner med meg dukket opp av seg selv ute av det blå. Det er kjemi. Like barn leker best. Selvom jeg ikke deltar på mange fester så er jeg ofte ute og gjør et eller annet. Møtte min bestevennine på en job stand. En annen hos en bekjent for mange år tilbake. Venner introduserer jo folk og så kommer det flere lik deg selv. Jeg er veldig imot det å jobbe og opprettholde vennskap. Dette bør vel komme naturlig og være gjensidig? Det er ikke et tiltak å stille opp for en venn.

Anonymkode: 43720...836

Skrevet

Blir kjent med deg selv.

Vennskap er sjelden i norge.

Anonymkode: a7d8e...d61

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...