stan Skrevet 10. desember 2019 #1 Del Skrevet 10. desember 2019 Tesla innfører månedsbetaling for en rekke funksjoner. Navigasjon forblir gratis for alle, men resten vil koste penger. Ikke allverden, ca 100 kr i måneden, men jeg fikk plutselig litt mindre lyst på å kjøpe Tesla. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #2 Del Skrevet 10. desember 2019 Tesla er som Apple. Betaler i dyre dommer for et merke og i tillegg for alt annet som er gratis hos alle andre. Men man MÅ jo ha merker Anonymkode: e5eb1...604 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kingkong Skrevet 10. desember 2019 #3 Del Skrevet 10. desember 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tesla er som Apple. Betaler i dyre dommer for et merke og i tillegg for alt annet som er gratis hos alle andre. Men man MÅ jo ha merker Anonymkode: e5eb1...6 Hvilken stein bor du under? Eller har du aldri eid nybil? Er da ikke noe nytt dette, alle premium og "moderne" biler har da opperert med det samme i et tiår snart, det er mobildata du betaler for og ikke nødvendigvis tjenestene 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jævla fyllekalas ! Skrevet 10. desember 2019 #4 Del Skrevet 10. desember 2019 Synes ikke det spøtt synd på de, er fullt fortjent og med dette vil kjøp av tesla rase 😃👍 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 10. desember 2019 #5 Del Skrevet 10. desember 2019 Finnes bare en virkelig Tesla. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 10. desember 2019 Forfatter #6 Del Skrevet 10. desember 2019 1 time siden, Kingkong skrev: Hvilken stein bor du under? Eller har du aldri eid nybil? Er da ikke noe nytt dette, alle premium og "moderne" biler har da opperert med det samme i et tiår snart, det er mobildata du betaler for og ikke nødvendigvis tjenestene På Tesla virker det som det er tjenestene som nå prises, eller en slags kombinasjon. Noen av tjenestene virker via Wi-Fi, men ikke alle, uten å betale. Jeg kunne helst ønske å betale for tjenestene, og hatt mulighet til å sette inn eget simkort for data. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muskath Skrevet 10. desember 2019 #7 Del Skrevet 10. desember 2019 «Hvilken stein bor du under»? Er det en slags hersketeknikk? Synes det er så ufint. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 10. desember 2019 #8 Del Skrevet 10. desember 2019 Hadde ikke tatt i mot Tesla om den var gratis heller. Så spiller ingen rolle for meg hva de gjør. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #9 Del Skrevet 10. desember 2019 som vanlig henger tesla årevis bak andre bilprodusenter, dette har jeg hatt i mange år på min bil https://www.bmw-connecteddrive.no/app/index.html#/portal/store Anonymkode: 65697...75c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. desember 2019 #10 Del Skrevet 10. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tesla er som Apple. Betaler i dyre dommer for et merke og i tillegg for alt annet som er gratis hos alle andre. Men man MÅ jo ha merker Anonymkode: e5eb1...604 Er full internett-tilgang med blant annet video-streaming, audio-streaming, live kartoppdateringer, internett-browser m.m. gratis hos alle andre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. desember 2019 #11 Del Skrevet 10. desember 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: som vanlig henger tesla årevis bak andre bilprodusenter, dette har jeg hatt i mange år på min bil https://www.bmw-connecteddrive.no/app/index.html#/portal/store Anonymkode: 65697...75c Hva er det du babler om? Tesla hadde app og internett-tilgang lenge før BMW. Det som er nytt nå er at man må betale for video-strømming m.m. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kingkong Skrevet 10. desember 2019 #12 Del Skrevet 10. desember 2019 2 timer siden, Muskath skrev: «Hvilken stein bor du under»? Er det en slags hersketeknikk? Synes det er så ufint. Beklager men ordtaket er vel ganske vanlig? Skulle bare fram til at ALLE bilprodusentene har tatt MYE mere BETALT for de samme tjenestene de siste ti årene. Og at det er ganske fantastisk at noen med interesse for bil ikke vet det? Hva har en HDkartpakke for hele verden kostet de siste ti år? bmw? Mercedes? Volvo? Mulighet for styring via app? Jeg er ikke tesla fanboi heller, men dette er så glatt journalistikk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #13 Del Skrevet 10. desember 2019 4 timer siden, Kingkong skrev: Hvilken stein bor du under? Eller har du aldri eid nybil? Er da ikke noe nytt dette, alle premium og "moderne" biler har da opperert med det samme i et tiår snart, det er mobildata du betaler for og ikke nødvendigvis tjenestene Hvilken stein er det du bor under? Jeg kjører Mercedes, og betaler null👌 Nek. Anonymkode: 36568...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 10. desember 2019 #14 Del Skrevet 10. desember 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken stein er det du bor under? Jeg kjører Mercedes, og betaler null👌 Nek. Anonymkode: 36568...95e Betaler null for hva, helt konkret? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #15 Del Skrevet 10. desember 2019 15 minutter siden, jabx skrev: Betaler null for hva, helt konkret? For å ha app som hele tiden er i kontakt med bilen, musikkstrømming, kartløsning med sanntid etc. Anonymkode: 36568...95e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #16 Del Skrevet 11. desember 2019 Det som er mest underlig er de sterke reaksjonene...begge veier. Hvem bryr seg egentlig? Eierne har jo råd, og dieselelskerne som dominerer dette forumet er jo uansett indignert - samme hva Tesla gjør. Anonymkode: d51be...7b2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #17 Del Skrevet 11. desember 2019 16 timer siden, Kingkong skrev: Hvilken stein bor du under? Eller har du aldri eid nybil? Er da ikke noe nytt dette, alle premium og "moderne" biler har da opperert med det samme i et tiår snart, det er mobildata du betaler for og ikke nødvendigvis tjenestene Hvilke bilmerker snakker du om? Jeg betaler ikke noe sånt, og har kjøpt tre nye biler de siste ti årene, hvorav én premiumbil. Det eneste at det er et sim-kort i bilen på konas abonnement. Er det det du mener? Bilen har en slags gratis Internett i tillegg til dette for oppdateringer etc, men navigasjon blir dårligere uten simkort. Mange får gratis tvillingsim og mye mobildata, så jeg synes ikke det er sammenlignbart. Anonymkode: 19a12...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kingkong Skrevet 11. desember 2019 #18 Del Skrevet 11. desember 2019 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilke bilmerker snakker du om? Jeg betaler ikke noe sånt, og har kjøpt tre nye biler de siste ti årene, hvorav én premiumbil. Det eneste at det er et sim-kort i bilen på konas abonnement. Er det det du mener? Bilen har en slags gratis Internett i tillegg til dette for oppdateringer etc, men navigasjon blir dårligere uten simkort. Mange får gratis tvillingsim og mye mobildata, så jeg synes ikke det er sammenlignbart. Anonymkode: 19a12...285 https://www.bmw-connecteddrive.co.uk/app/index.html#/portal/store https://www.audiusa.com/technology/intelligence/audi-connect https://www.mbusa.com/en/mbrace https://www.nissanusa.com/connect/features-app/system-requirements/nissan-connect-payment-options Litt vanskelig og finne norske nettsider da de har en tredel av infoen. Jeg kan selvfølgelig finne flere merker om du ønsker, men i likhet med tesla er ikke dette noe du trenger å betale for om du ikke ønsker gratis wifi, gode kart og kartinfo Edit: mimrer forsåvidt tilbake til en tid der jeg betalte 30k for 2" og noen flere pixler og funksjonrt i infortainment systemet, 3k for og oppdatere kart. Og en langt stivere pris for og få aktivert webastoen med telefonen Endret 11. desember 2019 av Kingkong 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kingkong Skrevet 11. desember 2019 #19 Del Skrevet 11. desember 2019 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvilken stein er det du bor under? Jeg kjører Mercedes, og betaler null👌 Nek. Anonymkode: 36568...95e Du har en "gratis" periode på 5år for basis pakken? 👏 Dårlig selger? Edit: skal du ha tilsvarende tesla i mbrace koster det deg 38$ i usa Endret 11. desember 2019 av Kingkong Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #20 Del Skrevet 11. desember 2019 6 timer siden, Kingkong skrev: Du har en "gratis" periode på 5år for basis pakken? 👏 Dårlig selger? Edit: skal du ha tilsvarende tesla i mbrace koster det deg 38$ i usa Hvordan vet du hva jeg har? Nei. Tenkte det. Jeg betaler ingenting. Og har flere av disse: https://shop.mercedes-benz.com/no-no/connect/ Og om det eventuelt varer i 5 år vet jeg ikke, jeg bytter bil hvert 2-3 år. Anonymkode: 36568...95e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå