AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Var det veldig smertefullt? Gruer meg veldig. Anonymkode: 4e3fe...e98
Frøken.stille Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Jeg fikk både smertestillende og beroligende så det var ikke like ille som jeg fryktet. Det var vel et punkt (en sving) som jeg husker var vond, men det gikk fort over.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 Har tatt det én gang. Det var vondt mens det stod på, men ganske overkommelig. Det var ikke vondt med slangen, men det var vondt når legen blåste luft. Ikke vondt etterpå Jeg fikk litt beroligende på forhånd. Bare prøv å slappe av og husk å puste, så går det helt fint. Syns egentlig forberedelsene var verst.:) Anonymkode: 3d51b...f62 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 Gjorde det uten beroligende og smertestillende, gikk helt fint Som hun over sier, det er en sving som er ubehagelig, men det går absolutt fint Anonymkode: 5fd94...f7f 1
Herix Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 Jeg fikk ikke noe beroligende og synes det var helt jævlig. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 Har vært så heldig å ta den undersøkelsen to ganger. Selve undersøkelsen syns jeg ikke var noe problem. Jeg fikk ikke noe beroligende eller noe sånt heller. Litt vondt innimellom, men ikke noe å grue seg til liksom. Forberedelsene derimot.. For å si det sånn, jeg misunner deg ikke dem. Anonymkode: d03e7...0b9 4
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 Tok det i starten av 20-årene en gang. Forberedelsene var jo ikke så særlig... Men selve undersøkelsen gikk veldig fint. Jeg klarte å slappe godt av, puste rolig. Det var litt ubehagelig akkurat i den ene svingen, og litt luftsmerter når han blåste luft. Ellers gikk det fint og var unnagjort på kort tid. Fikk ikke noe smertestillende eller beroligende. Anonymkode: deb39...571 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 Det gikk over all forventning. Fikk en dose beroligende før de startet, og da gikk alt veldig fint. Ble så fascinert av å følge med på skjermen at jeg glemte litt hva som skjedde 😄 Eneste smerten jeg kjente var da slangen var helt øverst mot brystet. Der var det et punkt som det stakk til litt, men det gikk raskt over. Anonymkode: 1f153...7e5 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #9 Skrevet 10. desember 2019 Var vondt. Jeg fikke ikke smertestillende. Vær forberedt på at det er mye luft som skal ut etterpå. 😉 Anonymkode: 00be0...87b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 Jeg valgte bort smertestillende og beroligende pga amming, og det er helt klart det mest forjævlig smertefulle jeg har opplevd. Jeg hylgrein av smerte gjennom hele undersøkelsen og i mange timer etterpå. Det føltes som et overgrep, selv om både legen og sykepleieren var veldig fine og gode mennesker som gjorde sitt beste. 😢 Men jeg hadde hele tykktarmen full av sår og betennelse da, så det var derfor det var så vondt. 😣 Måtte gjøre det igjen noen år etter, og da krevde jeg narkose. Og grein i to timer før inngrepet av frykt og redsel. Helt til jeg sovnet av narkosen. 😢 Dere som sier det gikk fint uten medisiner, hvorfor tok dere dette? Har dere MC eller UC sånn som meg? Skjønner det faktisk ikke. Det var tusen ganger mer vondt enn å føde uten smertelindring! 😢 Anonymkode: bba33...7a5
Blue Berry Skrevet 10. desember 2019 #11 Skrevet 10. desember 2019 Synes det var veldig ille(ikke for å skremme deg). Men legen sa at jeg muligens hadde en sensitiv tarm. Gråt faktisk flere ganger Forberedelsene gikk greit, men ekkelt å drikke drikka og gå sååå mye på do.. Men det går greit. Hadde fint gjort det igjen.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #12 Skrevet 10. desember 2019 Coloskopien gikk greit, jeg hadde ingen smertestillende eller beroligende, synes ikke det var mer enn ubehagelig. Men forberedelsene var noe heeeelt annet. Direkte PYTON!!! Nå skal jeg til sigmoideoskopi og da er det heldigvis bare klyster. Anonymkode: c2c79...9c5 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #13 Skrevet 10. desember 2019 Fikk beroligende og smertestillende intravenøst og allikevel var det så vondt at jeg ikke klarte fullføre. Jeg gråt som en unge. Valgte å bare droppe å prøve igjen og heller bare ta sjansen på at alt er fint. Tok mr og ct, avføringsprøve og ultralyd. Satser på at om det var noe veldig alvorlig så hadde de funnet det da. Må jeg gjøre det igjen så blir det i narkose. Klarer ikke uten. Anonymkode: 08de6...5de 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #14 Skrevet 10. desember 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: *snip* Dere som sier det gikk fint uten medisiner, hvorfor tok dere dette? Har dere MC eller UC sånn som meg? Skjønner det faktisk ikke. Det var tusen ganger mer vondt enn å føde uten smertelindring! 😢 Anonymkode: bba33...7a5 Jeg var bare til kontroll etter divertikulitt, så min tarm var nok helt leget. Anonymkode: 1f153...7e5
2shy Skrevet 10. desember 2019 #15 Skrevet 10. desember 2019 Har tatt det, og det gikk veldig fint! Som flere sier så er det forberedelsen med å tømme tarmen (drikke "tømningsvæske") som var verst. Har tatt gastroskopi også, og det var mye verre. Hadde ikke kviet meg til å ta koloskopi igjen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #16 Skrevet 10. desember 2019 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere som sier det gikk fint uten medisiner, hvorfor tok dere dette? Har dere MC eller UC sånn som meg? Skjønner det faktisk ikke. Det var tusen ganger mer vondt enn å føde uten smertelindring! Anonymkode: bba33...7a5 Jeg tok det pga tarmkreft 😔 37 år Anonymkode: c2c79...9c5
2shy Skrevet 10. desember 2019 #17 Skrevet 10. desember 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg valgte bort smertestillende og beroligende pga amming, og det er helt klart det mest forjævlig smertefulle jeg har opplevd. Jeg hylgrein av smerte gjennom hele undersøkelsen og i mange timer etterpå. Det føltes som et overgrep, selv om både legen og sykepleieren var veldig fine og gode mennesker som gjorde sitt beste. 😢 Men jeg hadde hele tykktarmen full av sår og betennelse da, så det var derfor det var så vondt. 😣 Måtte gjøre det igjen noen år etter, og da krevde jeg narkose. Og grein i to timer før inngrepet av frykt og redsel. Helt til jeg sovnet av narkosen. 😢 Dere som sier det gikk fint uten medisiner, hvorfor tok dere dette? Har dere MC eller UC sånn som meg? Skjønner det faktisk ikke. Det var tusen ganger mer vondt enn å føde uten smertelindring! 😢 Anonymkode: bba33...7a5 Det er nok en vesentlig faktor at du hadde tarmen full av betennelse, og at det derfor gjorde så vondt. Jeg hadde ikke det, og derfor gikk det nok såpass greit som det gjorde. Jeg tok undersøkelsen pga magesmerter etter matinntak, men ingenting ble funnet. La senere om kosthold, og fikk et nytt liv. 2
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #18 Skrevet 10. desember 2019 Nei, det var ikke smertefullt. Litt ubehagelig og det kjentes litt rart når slangen ble ført gjennom tarmen Anonymkode: 3a398...380 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #19 Skrevet 10. desember 2019 Sier som de andre, den aller første venstresving en var litt ugreit, fikk beroligende og våknet opp noen timer senere. Anonymkode: aa053...057
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #20 Skrevet 10. desember 2019 Jeg vil ikke skremme deg, men vil fortelle sannheten fordi jeg ble sjokkskadet. Jeg fikk både smertestillende og beroligende, det er det meste smertefulle jeg har opplevd i mitt liv. Jeg skreik, hylte av de måtte stoppe, prøvde fysisk å legen bort fra meg, mistet bevisstheten to ganger. Jeg fikk en unnskyldning etterpå, og beskjed om at jeg bør være i narkose om jeg må gjøre det igjen. Legen fortalte at det for de fleste bare er litt ubehagelig, men at det for noen få er helt grusomt. Det var grusomt! Anonymkode: 9b4c5...9bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå