Gå til innhold

Fylleangst etter julebord med jobben

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har helt vanvittig fylleangst etter julebord med jobben. Gruet meg veldig til julebordet, for jeg kjenner så få. Dette endte med at jeg spiste alt for lite før jeg dro (gruet meg sånn at jeg ikke hadde matlyst), og drikken gikk fort ned.. Jeg husker ikke alt fra kvelden, men vet jeg bare var i godt humør slik jeg pleier og har snakket med mange fra avdelingen. Eller mange og mange, men noen hvert fall. Jeg husker ikke alt jeg har snakket om, og er redd jeg har dummet meg ut.. Jeg blir så positiv og sier kun fine ting når jeg blir full. Men nå husker jeg så lite av slutten på kvelden, og jeg får helt vondt i magen av dette her.. noe som får fylleangsten til å forsvinne? Jeg tenker ikke på annet nå

Anonymkode: 20dbf...fa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp av og senk skuldrene. Og drikk mindre neste gang. Du har garantert ikke dummet deg ut selv om du ikke husker alt. Er du til vanlig vennlig og glad når du drikker har du sikkert vært det nå også. 

Anonymkode: ef0a5...022

• Liker 5
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Slapp av og senk skuldrene. Og drikk mindre neste gang. Du har garantert ikke dummet deg ut selv om du ikke husker alt. Er du til vanlig vennlig og glad når du drikker har du sikkert vært det nå også. 

Ja, jeg er bare så redd for at noen skal snakke om meg eller huske meg for at jeg skravler så mye.. Samtidig er jeg redd for at jeg har sagt ting jeg ikke burde si. Jeg husker jo egentlig hele kvelden, men ikke hva jeg har snakket om.. Har nesten lyst å si til de jeg snakket med at jeg har skikkelig fylleangst, men jeg kjenner de egentlig ikke. Så er nok best å la være og late som ingenting. Håper ikke jeg møter de på jobb med det første

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg er bare så redd for at noen skal snakke om meg eller huske meg for at jeg skravler så mye.. Samtidig er jeg redd for at jeg har sagt ting jeg ikke burde si. Jeg husker jo egentlig hele kvelden, men ikke hva jeg har snakket om.. Har nesten lyst å si til de jeg snakket med at jeg har skikkelig fylleangst, men jeg kjenner de egentlig ikke. Så er nok best å la være og late som ingenting. Håper ikke jeg møter de på jobb med det første

De fleste har nok med seg selv og tenker ikke på hva du sa. Men jeg kjenner til fylleangst. Kroppen og hodet er jo forgiftet etterpå og angsten suger. Den roer seg heldigvis etterhvert. Lat som ingenting på jobb. Og om du møter dem så smil og si hei. Da er det unnagjort. 

Kan du ringe en venn eller en venninne? Jeg har gjort det og fikk til svar at jeg skulle slappe av, ingen har vel blitt drept på festen? 

Når var julebordet og når skal du på jobb igjen? En venninne kan være fyllesyk i opptil fem dager etter en kvelds drikking. Hun sliter med angst, og unngår alkohol. Det beste er om du har noen å snakke med for å ufarliggjøre dette, for det er godt å få det ut og ikke sitte inne med det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...