AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har et barn som har begynt i 1. klasse. De første dagene var vi der med de og ved to anledninger ble det slossing - og da mener jeg ordentlig slosskamp. Så har det vært stille, men i dag fikk vi melding fra læreren og barnet vårt kom også hjem og sa det, det hadde vært slosskamp mellom flere barn i A, B og C-klassen, det hadde kommet flere lærere løpende til for å stanse det... Er jeg hønemor som synes dette høres veldig lite bra ut? Er det vanlig? For ordens skyld bor vi i en mellomstor by som ikke er særlig belasta. Anonymkode: 188b2...f56
GammelKaktus Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Høres ikke bra ut, bor selv i storby og har aldri opplevd dette, har nå en tredjeklassing. Vet det av og til er litt styr blant de eldre elevene som går siste året men ikke slik at det er slosskamp på skolen... Virker jo som om miljøet er helt på tur på den skolen der og da er det de voksnes ansvar å får orden på dette. Har dere hatt noen ekstra møter på skolen og slikt angående dette, eller fått noe nformasjon fra skole? 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 Har opplevd det flere ganger ja Anonymkode: dda2c...a82
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: For ordens skyld bor vi i en mellomstor by som ikke er særlig belasta. Da lurer jeg på hvilken by dere bor i. Anonymkode: 8d196...d11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 3 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Høres ikke bra ut, bor selv i storby Er det Oslo du bor i? Anonymkode: 8d196...d11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 Har ikke vært borti det på barnas skole, men når jeg selv gikk på barneskolen var det dårlig miljø og mye slossing på barneskolen. Spesielt blant to barn i klassen som begge fikk ADHD diagnose ila barneskolen. Anonymkode: dcfb5...fa5
Ulrikke Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 Det hender! Kanskje ikke "gruppeslagsmål" som jeg føler TS beskriver her, men at noen barker sammen og ikke klarer å styre impulsene sine er ganske vanlig. Lenger opp i klassene også.... Jobber på barneskole utenfor Oslo.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 Ikke hørt om så mye slossing på barnetrinnet. Men endel sparking, lugging, kliping og slåing hvis man kan kalle det for slossing. Uansett så ser jeg veldig betenkt på foreldrene til barn som utøver vold, enten det er psykisk eller fysisk. Det er endel lyging, baksnakking, utestengelse allerede fra 1. klasse, selv om dette er en skole med meget gode lærere. Jeg lurer på hvordan barna ble slik, enda de har lært på skolen å inkludere andre og si fine ting til hverandre. Synes nesten synd på disse barna som har slike usikre foresatte som ikke er gode forbilder. Anonymkode: e0bf7...3c5 2
Gjest Bettys Skrevet 10. desember 2019 #10 Skrevet 10. desember 2019 Hørtes sprøtt ut! Jeg bor i Oslo og har aldri hørt om slossing på skolen til mine tre barn. Mye drama blant jentene i den yngste datteren min sin klasse men ingen slossing.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #12 Skrevet 10. desember 2019 La de nå få utfolde seg litt.. Den kommende mannsgenerasjonen trenger å tøffes litt opp. Anonymkode: 05ee6...d1b
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #13 Skrevet 10. desember 2019 9 minutter siden, AnonymBruker said: La de nå få utfolde seg litt.. Den kommende mannsgenerasjonen trenger å tøffes litt opp. Anonymkode: 05ee6...d1b Ikke rart d er krig i verden. Skam deg. Anonymkode: e0bf7...3c5
Vera Vinge Skrevet 10. desember 2019 #14 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har ikke hørt om episoder med ordentlig slåssing i trinnet til min 2. klassing, og syns ikke det høres bra ut. At noen krangler og knuffer litt, ja, men ikke ordentlig slåssing.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #15 Skrevet 10. desember 2019 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: La de nå få utfolde seg litt.. Den kommende mannsgenerasjonen trenger å tøffes litt opp. Anonymkode: 05ee6...d1b Her er det jentene som sloss og guttene som sitter på huskene og ser på. Late fra barnsben sånn som fedrene garantert er. Anonymkode: 96984...8df
Helgeline Skrevet 10. desember 2019 #16 Skrevet 10. desember 2019 Ikke vanlig. Aldri opplevd, med fire barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå