Gå til innhold

Redd for å ikke få familie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå 30 år gammel mann, har hatt lyst på barn siden jeg gikk på ungdomskolen. Her forleden dag satt jeg å tenkte at jeg muligens aldri får oppleve det med å få egne barn, noe som gjorde meg trist, 
Som sagt så er jeg 30 år, har ikke dame, og føler nesten at jeg bare må innse at jeg ikke får barn. 

Er det noen andre her som føler det samme? Redd for at man ikke får barn? Kanskje alltid har hatt lyst på barn, men ikke fått det? 

Anonymkode: a493f...3b8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er bare 30. Ville vært et større problem om du var 40, og det er hele ti år til. 

Er nok ingen menneskerett å få barn. Du må bare sørge for å være den beste versjonen av deg selv, være tilgjengelig og ikke isolere deg for mye. Flust av damer i 30-årene som også begynner å få hastverk. 

• Liker 3
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker said:

Er nå 30 år gammel mann, har hatt lyst på barn siden jeg gikk på ungdomskolen. Her forleden dag satt jeg å tenkte at jeg muligens aldri får oppleve det med å få egne barn, noe som gjorde meg trist, 
Som sagt så er jeg 30 år, har ikke dame, og føler nesten at jeg bare må innse at jeg ikke får barn. 

Er det noen andre her som føler det samme? Redd for at man ikke får barn? Kanskje alltid har hatt lyst på barn, men ikke fått det? 

Du har jo enda masse tid på deg da.

Samboeren min ble sammen med meg da han var 39 og fikk første rett før han ble 41, nå er han 43 og andremann er på vei. Jeg er ni år yngre. 

Anonymkode: c8b31...72a

Skrevet

Jeg har følt det sånn. Jeg klarte ikke å se for meg at jeg både skulle finne en mann og få barn mens det enda var tid. Det ordnet seg likevel. Mannen min hadde forøvrig hverken dame eller barn da han var 30 (vi ble sammen da han var 35, første barn kom da han var 38 og andre kommer snart nå som han fyller 40). Jeg er noen år yngre enn ham, men hadde også dårligere tid som dame (eggene går jo ut på dato).

Anonymkode: 5f1da...479

Skrevet

Ikke gi opp! Når jeg og mannen min møttes var han 32, han er nå 38 og far til 3 søte små ;) 

• Liker 1
Skrevet

Du kan vente ti år med å bli oppriktig bekymret. Selv da er det brukbare muligheter hvis du holder deg godt og ikke blir for sær og vanskelig av å leve alene. Krysser fingrene for at du finner den rette snart :) 

Skrevet

Tusen takk for svarene til alle sammen her. Tro det eller ei, men dere hjelper faktisk. 

• Liker 2
Skrevet

Kjenner meg godt igjen i hvordan du tenker. Som ung mann, uten det store draget på damer, tenkte jeg og at jeg ville ende opp i statistikken som en av 1/4 barnløse menn som var tallene den gangen. I dag er det snart 1/3 som forblir barnløse så frykten var/er reel. Idag har jeg 3 barn og føler en takknemlighet ovenfor kona at jeg ble valgt (I praksis er det damer som vraker og velger). At fikk oppleve å være far å ha egen familie.

Har vel egentlig ikke noe råd. Jeg var aldri den opplagte sjarmøren på byen som fikk snøret i bunn hver helg. Men heller ikke håpløs uaktuell. Det som funket for meg var å jobbe med det jeg kunne. Se bra ut som mulig og løftet endel jern slik at ihvertfall kroppen ikke skulle skremme noen. Grei jobb og ordnet økonomi så ordnet det seg.

Det merkelige var at etter jeg passerte 30 og hadde blitt far så ble jeg plutselig interessant for flere damer enn jeg var i 20 åra. Man har det utseendet man blir født med til 20 og det man fortjener etter 20. Jobb med det du kan påvirke. Personlighetsmessig og fysisk. det skader uansett ikke.

Anonymkode: 07091...019

• Liker 3
Skrevet

Eg er litt eldre enn deg, men ja, redd for det samme. Kjæreste/samboer har eg, og for meg ligger frykten mest for at det vil vise seg at kroppen min er udugelig og eg ikkje kan bli gravid den dagen vi evt begynner å prøve å starte familie sammen. Men det er som det er, og det er ingenting eg kan gjøre for å endre det. Heldigvis er adopsjon ein mulighet som vi begge er åpen for, dersom det skulle vise seg at det er umulig å få egne unger.

Skrevet

Jeg er ikke redd for å ikke få barn, siden jeg ikke vil ha dem, men redd for å bli værende alene. Tidligere forhold har havarert, og jeg føler det blir vanskeligere å treffe noen ettersom jeg blir eldre. Å treffe noen uten barn virker også mer og mer vanskelig.

Anonymkode: ae7ad...dcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...