Gå til innhold

Stefar på juleavslutning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn, og den eldste har sin første juleavslutning i første klasse denne uken. Jeg har vært gift med stefar i to år, og de har et godt forhold. Stefar og far til barna har også et godt forhold. Likevel kvier jeg meg litt forn å ha med stefar på slike ting som avslutninger i skole og barnehage, til tross for at jeg synes det er naturlig basert på forholdet de har. Jeg er kanskje redd de andre foreldrene skal synes det er rart, selv om jeg vet at jeg hadde syntes det var naturlig og hyggelig dersom jeg så at andre steforeldre var der.

Hva tenker dere, er det naturlig at stefar er med eller ikke? Han har ikke sterke preferanser selv så det er ikke slik at jeg utelater ham fra noe mot hans vilje, jeg vil bare høre hva andre foreldre tenker om dette. 

Anonymkode: 6993d...d4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss blir det understreket at alle som er viktige i barnets liv er velkomne. Søsken og besteforeldre, tanter og onkler. Jeg vil si det er naturlig at stefar er med. 

• Liker 9
Skrevet

Spørs hva som står i invitasjonen. Her er foreldre og søsken spesifisert så da blir han ikke med. I barnehagen var alle velkommen og da var han så klart med. :)

Anonymkode: 2462f...dda

• Liker 2
Skrevet

Selvsagt skal stefar vere med, dere er gift og han er en viktig del av livene til barna. De vil merke det om han ikke stiller opp på slike ting etterhvert, og det kan såre. 

Hadde han bare vert kjæresten din hadde det vert noe annet, men som gift og han da gjerne bor i samme hus som barna så burde det ikke vere et spørsmål en gang. 

Anonymkode: 6c003...65b

• Liker 9
Skrevet

Jeg som stemor var med på alt der det ikke var presisert at det kun var plass til to foreldre. 

Har et godt forhold til mor. 

Hendte stefar var med, men ikke like ofte. 

Ta ham med! 

Var sammen med barnas far fra de var 1, 2 og 6 år. 

• Liker 3
Skrevet

Klart du tar ham med :) Ikke rart!

Anonymkode: 972f2...9db

Skrevet

Ikke unaturlig tenker jeg, en kompis av ene barnet mitt bruker å ha med far, mor og stefar på sports- og skolearrangementer. 

Skrevet

Klart han kan være med. Jeg personlig syns også han kan være med når det står foreldre og søsken Barna dine vokser jo opp med ham som en viktig voksenperson, ofte er jo steforeldre nesten like viktige for barna som foreldrene. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, lillesnillelilla skrev:

Klart han kan være med. Jeg personlig syns også han kan være med når det står foreldre og søsken Barna dine vokser jo opp med ham som en viktig voksenperson, ofte er jo steforeldre nesten like viktige for barna som foreldrene. 

Når det står spesifisert foreldre og søsken så er det vel sannsynlig at det ønsket snevret ned grunnet plass. 

Anonymkode: b7ff7...994

• Liker 1
Skrevet

Rareste jeg har hørt. Selvfølgelig skal han være med! 

Anonymkode: 87cb8...f93

• Liker 1
Skrevet

Her er stefar med 😊 

Skrevet

Ikke rart. I klassen til sønnen min på barneskolen, så var det ei jente som hadde med både far og stefar på klasse-/skolearrangementer. Tenkte det var hyggelig for jenta, og fint å se at far og stefar kom godt overens. 

Anonymkode: 9d363...3a9

Skrevet

Ta han med! Koselig for både han og barnet😊

Her er stefar far for mitt eldste barn så han blir med uansett. Men jeg er stemor og har vært med bonusbarnet på flere avslutninger. Har et ok forhold til moren.

Skrevet

Vi har fåttbeskjed om to gjester pr barn. Dvs at det bare er rom for mor og far om man bare harett barn. Småsøsken må ha barnevakt. De som har tre skolebarn kan derimot få med besteforeldre om de vil. Forstå det de som kan. 

Forstår plassmangelen, men dette er et tragisk opplegg. Skulle heller fordelt plassene pr familie. 

Anonymkode: 19268...ba6

• Liker 2
Skrevet

Her er jeg med på samboer sine barns juleavslutninger, og han er med på mitt barns juleavslutning. Vi er begge med på alle andre avslutninger også.

Anonymkode: 4f7cc...00f

Skrevet

Vær stolt av at dere samarbeider så fint alle sammen og at far og stefar kan være i samme rom uten å lage drama! Nyt det og vis dere frem med stolthet! Her får jeg bare skryt over at jeg og den «nye dama» til eksmannen min kommer så godt overens og at det på avslutninger ofte er oss damer som kommer sammen uten min exmann. Vi er rett og slett «forbilder» for alle skilte tydeligvis 😄👍

Anonymkode: 4ecd6...82a

Skrevet (endret)

Vår eldste er så heldig å ha to pappaer, en biologisk og en "stefar" om du vil. Mannen min har vært pappaen hans siden gutten var ett og er like viktig i livet hans i dag som hans biologiske pappa. Selvfølgelig er han med på alt som omhandler gutten vår, det skulle da bare mangle tenker jeg. For meg har det ingenting å si hvem sin sperm som ble brukt for å lage et barn. Det som betyr noe er hvem som elsker barnet og er der for det. Og det er begge pappaene hans, så derfor er de like verdifulle for oss. 

Endret av 3141592

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...