Knirke Skrevet 10. desember 2019 #1 Skrevet 10. desember 2019 Hva tenker du når du hører om folk som "har alt". Ingen kan ha alt, bokstavelig talt, det sier seg jo selv. Så hva er det egentlig de har? Spørsmål 2: Er det et mål i seg selv å skaffe seg disse tingene?
Brunhilde Skrevet 10. desember 2019 #2 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har "alt" i den forstand at jeg ikke har behov for noe mer enn det jeg allerede har. Jeg forstår egentlig ikke at det ikke sier seg selv. Når de sier "jeg har alt", så hører jeg det som at de sier "jeg har alt jeg trenger". Nei, å ha alt er ikke et mål i seg selv, slik jeg seg det. Jeg tenker at det er et mål å være fornøyd med det man har. 10
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #3 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har alt (som jeg vil ha): samboer, egen leilighet, bra jobb, motorsykkel, tid til reising og hobbier og noen gode venner. Mer trenger jeg ikke. Anonymkode: 1c24e...688
exictence Skrevet 10. desember 2019 #4 Skrevet 10. desember 2019 18 minutter siden, Knirke skrev: Hva tenker du når du hører om folk som "har alt". Ingen kan ha alt, bokstavelig talt, det sier seg jo selv. Så hva er det egentlig de har? Spørsmål 2: Er det et mål i seg selv å skaffe seg disse tingene? Hva tenker du på, Ts? Er det folk som sier de har alt, eller er det andre som sier at noen har alt? Målet er å være fornøyd og glad med det man har, der man er.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #5 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har alt = Jeg har det jeg trenger. Anonymkode: 07103...ec9
Gjest O.G. Skrevet 10. desember 2019 #6 Skrevet 10. desember 2019 2 timer siden, Knirke skrev: Hva tenker du når du hører om folk som "har alt". At de har stappet husene fulle av alt mulig. 2 timer siden, Knirke skrev: Ingen kan ha alt, bokstavelig talt, det sier seg jo selv. Så hva er det egentlig de har? Rot. 2 timer siden, Knirke skrev: Spørsmål 2: Er det et mål i seg selv å skaffe seg disse tingene? Ikke i seg selv nei.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2019 #7 Skrevet 10. desember 2019 Jeg har aldri hørt noen si at de har alt. Derimot har jeg hørt folk si at de har alt de trenger, eller at de har alt de har drømt om. Anonymkode: 38500...c9b
Taluno Skrevet 10. desember 2019 #8 Skrevet 10. desember 2019 Jeg sier selv at jeg har alt. For meg betyr det at jeg ikke har noe spesifikt jeg har behov for nå. Tidligere kunne julegaveønsker være for eksempel knivsett, nye håndduker, vintersko, ullundertøy, kjøkkenutstyr, eller annet fornuftig som jeg hadde behov for. Nå er gaveønskene "bøker og vin", for jeg har alt jeg trenger ellers. "har alt", er for meg en forkortet versjon av "har alt jeg trenger"
Knirke Skrevet 11. desember 2019 Forfatter #9 Skrevet 11. desember 2019 On 12/10/2019 at 7:44 AM, exictence said: Hva tenker du på, Ts? Er det folk som sier de har alt, eller er det andre som sier at noen har alt? Målet er å være fornøyd og glad med det man har, der man er. Jeg tenker at folk gjerne ikke snakker om at de har "alt" selv, men at det stadig gjelder andre. Hvis man har dette "alt" selv så er det gjerne omtalt i fortid: Typ: "Hun har alt, og enda så er hun ikke fornøyd" Eller "Vi hadde alt, og så mistet vi det"
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2019 #10 Skrevet 11. desember 2019 Ingen har alt. Det de fleste mangler er kontakt med seg selv, ha det bra med seg selv. Være trygg på seg selv. Dette får man ikke av materialisme. Jeg trodde det, men så våknet jeg opp å solgte alt jeg hadde av ting. Nå sitter jeg igjen med: sofa, seng, spisebord med 6 stoler. Kun som det som trengs av ting ellers, på kjøkkenet. 2 sett håndkler. 2 sett sengetøy/laken. Utrolig deilig å leve på en enkel måte med lite ting, har gitt meg en nytt liv. Går år før jeg kjøper ting/klær. Anonymkode: 52a7b...650
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå